Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Vår letrozol resa- följas åt?

Hej, hoppas det är okej att jag hoppar in här!

Har ätit enkel dos letrozol utan effekt och testar nu dubbel dos. Är på cd21 idag och inga tecken på ägglossning ännu.. inget utslag på äl-tester och tappen är hård och stängd.

Tror ni det är kört eller har någon fått ännu senare ägglossning trots dubbel dos?

• Anonym (Anna)

Men vad spännande Sola123, då verkar det ju som om det är på gång. Du får uppdatera hur det går!! ????

Jag har inte heller fått gått på något VUL eller kollat progestronet.. har faktiskt inte ens blivit erbjuden utan läkaren avbröt mig i telefonen då jag bad om det senast och sa att dubbel dos kommer att ge ägglossning (vilket det nu inte verkar göra). Så himla slarvigt och nu har de sommarstängt :(

• Anonym (Anna)
    Sola13 skrev 2021-07-23 10:39:01 följande:
    Blinkande smiley idag igen, håller tummarna för en fast smiley i helgen!

Vad dåligt att de beter sig så! Jag har i våras fått gå på VUL och kolla progesteron, två cykler fungerade det (på så vis att det blev ägglossning, att vi först såg ett stort ägg på vul som sedan bekräftades att det släppt genom prog-test) och därför sa hon att jag kunde fortsätta själv med dubbeldos nu under sommaren om jag ville.

Vilken cd är du på nu? Hoppas på en äl för dig inom kort! Om inte dubbeldos fungerar vill man ju gärna testa trippeldos, tänker jag?

Håller tummarna med dig!! Vilket län tillhör du?

Ja det är jättedåligt, men min läkare är tyvärr väldigt kort och otrevlig överlag, så ska se om jag kan få byta då kliniken öppnar igen. 

Är på cd 22 idag och fortfarande väldigt svaga streck på äl-testen och tappen är stängd och hård :(  Ja exakt, men vågar inte höja dosen utan att de gör VUL för är redan orolig för att bli överstimulerad. 

Frågan är om jag ska börja om med provera och testa dubbel letrozol igen, eller om jag bara ska vänta och se om det tillslut släpper något.. har tappat tålamodet och känner mig så himla nere över att det inte fungerar.

• Anonym (Anna)
    Sola13 skrev 2021-07-23 11:26:42 följande:
    ag bor i Skåne, du då? Tycker absolut att du ska byta om du inte känner att du blir hörd! Och håller med, man vågar inte höja själv, därför man vill veta om dubbeldos fungerar eller ej..

Jag hade inte gett upp hoppet än, de två cyklarna för mig som fungerade bra hade jag ca 29 dagar långa, men hade även en som var på ca 40 dagar, då det växte långsamt.. blev också väldigt frustrerad då, det är påfrestande att behöva vänta, särskilt när man inte kan få svar genom vul på om det är något som ser ut att ta sig! Men du ska självklart göra det som känns bäst!

Jaha okej, Göteborg :) 

Ja exakt, men ska försöka ha lite is i magen och se om det kanske bara är så att dem är lite trögväxta! Men du får hålla oss uppdaterade om hur det går för dig, och när du får en glad gubbe :D 

• Anonym (Anna)
    Sola13 skrev 2021-07-24 08:14:57 följande:

Glad gubbe på ägglossningstest nu imorse, på cd 15! Hade äl flygningar igår, haft lite värk de senaste dagarna och bröstvårtorna är ömma, så hoppas verkligen att ett fint ägg är påväg!!

Åh vad roligt!! Det får vi verkligen hoppas :D
  • Anonym (Anna)
    Sola13 skrev 2021-07-26 10:41:20 följande:

Är det någon här som tempar? Enligt min gynekolog fungerar äl-test och NC generellt dåligt för personer med pcos. Tyckte ändå att det för mig verkar fungera bättre med äl-test när jag använder letrozol! Har inte tidigare tagit tempen när jag använt letrozol men provar det nu, någon annan som gör det? Fyllde i NC att jag fick pos på äl-test i lördags, då trodde appen att äl ska ske idag, i så fall borde temperaturen stiga imorgon om det skulle fungera som det gör för personer utan pcos?

Jag har använt NC i nästan ett år och min temp har alltid stigit dagen efter ägglossning, ibland har den stigit mycket på en gång och ibland så stiger den under 2-3 dagar. Så för mig har det fungerat då jag de gångarna fått mens 13-14 dagar efter att NC satt ut ?bekräftad ägglossning?. De gånger jag inte fått temphöjning så har det inte släppt något ägg.

Fick äntligen glad gubbe idag (cd25) och NC har satt ut ägglossning för mig på onsdag :D
  • Anonym (Anna)

Wow stort grattis till plusset Arezo89!! :D

Tråkigt att det inte gick vägen denna gången Sprallan :( men snart är det vår tur, vill jag önska iallafall.

Sola13, låter verkligen som ägglossning skett eftersom att temphöjningen ska ligga på 0,2-0,4 grader. Spännande och se om det tar sig :)

• Anonym (Anna)
    Sola13 skrev 2021-07-31 08:47:47 följande:

Hur går det för er, känner ni av något? Jag är på äl + 5, har lite molvärk och lite ömma bröstvårtor. Ska hädanefter skriva ned allt sådan jag känner så att jag kan jämföra med kommande månader och hålla mig lugn och inte få upp hoppet för mycket innan bim haha.. Tycker iaf att det är så coolt att det verkar fungera med tempningen nu när jag tar Letrozol, har aaaaldrig gjort det tidigare, var jättekonstiga temperaturer hit och dit hela tiden. Troligtvis kroppen som försökte ägglossa men misslyckades..

Hur tänker ni med sex mellan äl och bim? Har hört att det i normalfallet inte ska vara något problem, å andra sidan känner man sig inte riktigt som normalfallet och vill undvika risker.. å andra sidan vill man vara med sin man? haha

Det blev tyvärr ingen ägglossning för mig trots glad gubbe, så jag tänker att jag väntar och ringer kliniken nästa vecka då de öppnar igen för att se vad nästa steg ska bli. Hoppas hoppas på att jag får VUL och Ovitrelle inför nästa försök!!

Jag fick så tydliga äl-symptom med rikliga äggviteflytningar, smärtor i äggstockarna och jag var sådär pigg och pysslig som jag bara blir inför ägglossning men nepp.. inte ens en dubbel dos får det att släppa. Dock så har jag börjat att få lite milda äl-flytningar igen så vem vet, kroppen kanske gör ett nytt försök. 

Vad gäller sex mellan äl och bim så har jag aldrig hört att det skulle kunna påverka någonting, så vi har kört på som vanligt de gånger jag haft äl :)

Håller tummarna att det var en nidblödning du hade!

• Anonym (Anna)

Testade ett clearblue digital nu kl 20 och fick glad gubbe igen, så kroppen verkar försöka en gång till Skrattande

• Anonym (Anna)
    Sola13 skrev 2021-08-01 21:36:35 följande:

Härligt! Det är bara på det igen haha! Håller tummarna!

Haha ja exakt! När har du testdag? Känner du något? :D
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?