Inlägg från: Anonym (Första) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Första)

Vår letrozol resa- följas åt?

Hej, hoppar in här :)

Är på min första letrozol kur, enkel dos. Var hos gynläkaren i onsdags och idag är min tredje dag med letrozol.

När hon gjorde undersökningen sa hon att vi hade sexförbud fram till vul på cd 11? Har ni också fått de direktiven?

När hon gjorde undersökningen räknade hon äggen äggstockarna? Jag hade 10-12 på vardera, äter letrozol pga pcos..

• Anonym (Första)

Hej på er :) 
    Måste få råd av er..
    Idag var jag på vul efter att jag fått blinkade gubbe på clearblue. Idag har det gått 8 dagar sedan jag åt första tabletten Letrozol. Tog sista tabletten i söndags den 16/5. 
    Iaf visade sig att jag har en äggblåsa på 14mm och en på 13mm sedan två på 10mm. Ska tillbaka på fredag 12 dagar efter första tabletten.. Tror ni det är kört? eller vad är "normalt"? Blir så nervös..

• Anonym (Första)
    AnnaTl94 skrev 2021-05-21 11:23:28 följande:
    Jag hade nästan samma idag, är på dag 11 och hade vul, ett ägg på 10 och ett på 13 och ska tillbaka på måndag för att se om något stuckit iväg, eftersom det var tidigt ännu så tyckte hon det såg helt normalt ut men är också lite orolig att de inte ska mogna :/ förra cykeln hade jag två mogna på dag 11 men men får hoppas det ser fint ut på måndag och att du fått något fint moget idag :)
    Hej, 
    Har precis varit på vul, vet inte riktigt vilken cd jag är på idag men tror jag är på dag 14. Hade en äggblåsa på runt 15mm och slemhinnan var enbart på 3mm.. Är det kört nu? :( 
  • Anonym (Första)

Godmorgon :)

Satt och lusläste om letrozol igår, man blir ju nästan knäpp när man bar går och väntar på att få hög fertilitet på cd äl test :/ imorse blinkade den igen! Det står på FASS att äl inträffar normalt sett 7 dagar efter sista tabletten är tagen, jag tog min sista tablett i söndags så imorgon blir det 7 dagar för min del.

Hittade en gammal tråd jag skrev i för sex år sedan när jag åt pergotime haha! Där hade jag lagt upp en bild och då fick jag äl 9 dagar efter sista tabletten.. vet ju inte alls hur det såg ut med äggen då eftersom jag aldrig blev erbjuden ett vul. Så om jag ska räkna efter hur min kropp reagerade då så kommer jag ev få äl på tisdag onsdag nästa vecka. Hoppet är de sista som överger en :)

• Anonym (Första)

CD 14 och fortfarande en blinkande gubbe på cb äl test... Femte dagen gubben blinkar, börjar bli otålig nu haha! 

• Anonym (Första)
    Asparaghus skrev 2021-05-22 15:09:20 följande:
    Ja man blir verkligen knäpp!

Oj ÄL redan efter 7 dagar efter avslut. Ja då verkar det ju som om man dessvärre har trögt växande ägg.

Ja Pergotime fanns förr på min tid med.. är väl en 16-17 år sedan jag åt det dock. Men minns ff hur rävigt dåligt jag mådde av eländet. Gode värld!

Har du försökt länge, något resultat tidigare?
    Detta är första försöket då jag haft spiral i nästan 4 år. Hade inga biverkningar alls av Pergo dock, men med Letrozolen fick jag sånna vallningar så jag var tvungen att klä av mig haha. Vid ett tillfälle satt jag i bilen och var tvungen att ta av mig tröjan, kändes som jag skulle brinna upp. Annars var det lugnt :) 

När har din äl inträffat med letrozol? Upplever du någon skillnad?
  • Anonym (Första)

Hur går det för er? Dag sex idag för mig med blinkande gubbe ..

• Anonym (Första)
    Asparaghus skrev 2021-05-24 15:15:38 följande:

Varit på VUL idag igen....

Cd 13

2 av 3 blåsor hade stannat på runt 10 mm men det fanns en på 16x21 mm.

3-skiktad slemhinna på 13 mm.

Om det betyder att äggblåsan är 16 eller 21 mm eller nåt däremellan vet jag inte?!

Hade blinkande gubbe på cb-digital igår och idag.

Fick iaf en spruta Ovitrelle och ändring från sex-förbud till att ha sex idag och imorgon :-P

Hur går det för alla?!?!

Vore kul och hänga på nåt "enklare" forum. Ex Facebook, Messenger-grupp (om det går?) eller liknande... tycker familjeliv har alldeles för mycket problem och svåranvänt nu för tiden.

Annat var det för 15-16 år sedan.

Då var det ett forum i toppklass.

Någon mer som vill följas åt på enklare håll?

Hej! Är på CD 15 idag och har också blinkande gubbe.. ska på vul imorgon igen. På CD 12 var min äggblåsa 15mm. Funderar också på att fråga om otriville spruta.

Jag följs gärna åt på FB, om jag får såklart :)
  • Anonym (Första)
    Asparaghus skrev 2021-05-25 11:31:16 följande:
    Åh vad spännande ska bli spännande och se hur den har vuxit och om du får sprutan.

Då vet vi vad ni ska göra idag och imorgon

Iofs lagom så kul... total-ångest inför tvångs-sex.

Vi klarade av 1 ggn igår och har 1 ggn kvar idag...så halvvägs på den sista punkten för denna månadens försök. Eller nja... progesteronprov med nästa vecka. Sen är det bara att vänta!

Hur träffas vi någon annanstans? Jag är urkass på sånt... nån som har nån idé hur man går tillväga?
    Varit på vul idag, hade en äggblåsa på 21mm wohooo och slemhinnan var treskiktad 8mm så läkaren var positiv :) 

Facebook kanske? 
  • Anonym (Första)
    Asparaghus skrev 2021-05-25 12:03:25 följande:

Ahhh kan ju inte inboxa dig så du är anonym...

Så du får skicka till mig här på familjeliv

Hej! Inboxar dej :)
  • Anonym (Första)
    Anonym (lollo) skrev 2021-06-28 16:26:49 följande:

Ni som testat både enkel och dubbel dos letrozol, när fick ni ÄL? Kom den snabbare med dubbel dos än med enkel dos? Fått ÄL dag 18, känns sent eftersom de brukar säga "en vecka efter avslutad kur". När får ni ÄL?

Hej!

Är på min andra kur med enkeldos.

Fick äl med första kuren (pos. Äl test ) dag 19.

Nu med andra kuren fick jag pos äl test dag 13. Så det är nog väldigt olika skulle jag säga :)
  • Anonym (Första)
    Bananax skrev 2021-07-10 10:04:14 följande:

Hej alla kämpar!

Jag är inne på min andra letrozolekur. Har nu en fundering som jag inte lyckas hitta ett svar på trots flera timmars googling ????

Jag mäter mitt progesteron 1 vecka efter förmodad ägglossning och har gjort det minst 5 ggr. Hamnar (om jag haft ägglossning) någonstans mellan 27-36. Min första kur var konstig och äl kom 2 veckor sent så det provet säger inget. Men denna cykel som verkar fungerat så har jag jättehögt progesteron ca en vecka efter äl, nämligen 54!?

Jag har ett barn (utan letrozole) och hade inte så högt progesteron 1 vecka efter ägglossning ens när jag var gravid.

Jag kan ju inte låta bli att hoppas att jag är gravid denna gång eftersom progesteronet är så högt. Meeeeen misstänker att det säkert ligger något annat bakom. Därför min fråga till er: Har ni mycket högre progesteronvärde 1 vecka efter ägglossning i letrozole-cykel än vad ni har i en ostimulerad cykel? Vad brukar ni ha för värden i Letrozole-cykel?

Hej!

Tog mitt första progesteron värde 1 vecka efter Äl, och hade 49. Tyvärr var jag inte gravid.. läkaren sa att progesteron värde höja en del särskilt när man tagit Letrozol.
  • Anonym (Första)

Hej på er tjejer!

Det var längesen jag var aktiv här inne av olika anledningar ..

Men har iaf fått börja med både Letrozol och otriville spruta.

Har en dum fråga. Det står att otriville kan sitta i upp till tio dagar, ska man räkna första dagen med sprutan som dag 1 eller börjar man räkna dagen efter som dag 1? Hur har ni andra gjort?

• Anonym (Första)

Hej,

Jag skulle behöva er hjälp.

Denna månaden tog jag för första gången otriville sprutan i samband med dubbel dos letrozol.

Idag är det 12 dygn och 13 dagar sedan jag tog sprutan. Tog ett test imorse, eller jag tog i söndags också och då var det blankt. Tycker inte det ökar markant i styrka såsom jag hoppats.

Tror ni sprutan finns kvar i kroppen eller vad ska jag tro?

• Anonym (Första)

Oj så dålig upplösning.. provar igen

Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?