Bananax skrev 2021-07-11 21:48:44 följande:
Hej!
Tack för tummarna
Jag har inte pcos utan har fått letrozole för en extra boost. Vi har försökt i över ett år nu utan resultat. Blir 41 i år så inte så mycket tid att spela på, katastrofalt lågt amh också.
Jag har tidigare haft ganska tydliga ägglossningar, pålitliga lh-höjningar och strax därefter tydlig känsla av ägglossning. Då har det inte varit svårt att pricka in progesterontest 1 vecka senare (gör via werlabs). Sista tiden har mina hormoner varit smått galna så har inte fått tydlig lh-höjning utan har fått gissa. Men med letrozole-kurerna har jag gått på VUL dag 8 för att se om något är på g och utifrån storleken på ev. äggblåsa så går det att uppskatta när ungefär ägglossning ska inträffa. Den infon har jag lagt samman med ägglossningsstickor och känsla för att försöka veta när äl inträffar. Men den här månaden har jag ett spann på ca 3 dagar när äl kan ha varit. Så vet inte exakt. Men 1-2 dagar åt olika håll ska inte spela så stor roll på progesteronprovet säger min gyn.
Lycka till med din kur! Är det pga av PCOS eller annat?
Okej! Då förstår jag. Samma för mig, jag får Letrozol för att boosta min egen ÄL eftersom jag har haft förhöjt prolaktin och även försökt i snart 1 år utan någon liten skymt av ett plus.
Kanske också tar ett progestoron prov denna månaden också då! Tack för tipset. Jag tar just nu progestoron vagitorer efter ÄL för att förlänga min lutealfas då den varit på 7-9 dagar och vagitorerna har förlängt och idag har jag en lutealfas på minst 14 dagar.
Hur gör ni med sex i samband med Letrozol? Jag är så trött på schemalagt sex....
Får du Ovitrelle också? Fick det denna månaden som var men det blev som sagt inget och jag började med andra försöket igår.