• Anonym (haahaa)

Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest

män eller kvinnor?
    Jag läste om en kvinna som är oskuld. Hon är rädd. För allt. Att vara dålig, att hennes kropp inte ska duga, mannen ska tycka hon är ful m.m.
    Ni kan svara på vem ni tycker ska skämmas mest över att vara oskuld.

Och sen kan ni också svara på vilka som ni tror blir mest förlöjligade, män eller kvinnor som är oskulder?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-20 12:56
    Två frågor till.
    Det ses ofta som fint att en kvinna är oskuld. Ses det som fint om en man är oskuld?
    En man förväntas prestera och gör han inte det så bra, så ses han som omanlig. En kvinna har inte samma press på sig att prestera. Håller du med om det?

• Svar på tråden Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest
  • Sogol
    Anonym (Boten Annah) skrev 2020-10-21 11:57:20 följande:
    Finns ett stort antal trådar här där män, som.mår dåligt därför de inte gjort sexualdebut, hånas.

Gissar att de som hånar dem är samma människor som pratar om alla människors lika värde och andra floskler.
    Ja jag såg en dokumentär igår om en incel som knivhögg tre kvinnor i England. Jag ursäktar eller försvarar inte hans beteende. Men det visade sig att han blivit utsatt för mobbing under 5 år. Han var autistisk, och man sa åt honom att göra konstiga saker som att dansa. De filmade det och la ut det på nätet för att håna honom offentligt. Det var även kvinnor inblandade i mobbingen. Så jag kan förstå varför det slår runt mentalt för vissa.

Populära och framgångsrika människor kan inte för en minut fatta hur det är att dagligen bli nertryckt i skorna av sin omgivning. Sen säger jag absolut inte att han hade rätt att knivhugga 3 random kvinnor, men samhället måste bli bättre på att stå upp för de svaga.
  • Anders 386

Jag fattar inte tråden? Det finns väl inget som gör oskulder till sämre människor?
    Vi kan tyvärr inte välja hur vi vill bli - vissa har helt enkelt haft en jäkla otur och har svårt att attrahera någon av motsatt kön. Det kan finnas både fysiska och sociala avvikelser från normen som gör det väldigt svårt att attrahera en annan människa sexuellt. Det är tragiskt men omöjligt att göra något åt. Det är väl i såna fall man kan börja överväga att tillåta prostitution. Finns en individ som inte får sex utan att betala för det - och en annan individ som kan tänkas att ta betalt för sex - då borde båda parter vara kunna bli nöjda.

• Anonym (Glenn Medeiros)
    Sogol skrev 2020-10-21 11:14:28 följande:

Tror det är få som kommer erkänna öppet att de tycker oskulder ska tryckas ner. Men visst är det fortfarande så att om någon erkänner öppet att denne är oskuld så kommer många automatiskt som en instinkt tänka "vad är det för fel på honom." Jag skrev honom för det verkar fortfarande vara mer tabu för män att vara oskulder. Det finns nog kvar fortfarande i bakhuvudet på många att en kvinna som är oskuld ses som "ren."

Ja, "vad är det för fel på honom" tänker man generellt om någon pratar om sitt sexliv utanför den privata sfären. Om någon säger sig vara oskuld, så antar man att det är något väldigt stort och viktigt för den personen, och DÅ börjar man ju förstås fundera.
  • Anonym (?)
    Anonym (haahaa) skrev 2020-10-21 07:58:59 följande:
    3. Om jag hävdar att det mest var kvinnor  som förlöjligade mig när jag var oskuld, låter det osannolikt?

4. Jag skulle ha skrivit i trådstarten att jag avser vår svenska kultur, och inte andra kulturer.

5. Jag tror att män och kvinnor INTE har lika stor press på sig att prestera.
    Hur kom det fram att du var oskuld? Det står ju inte skrivet i pannen direkt.
  • Sogol
    Anonym (Glenn Medeiros) skrev 2020-10-21 14:38:27 följande:
    Ja, "vad är det för fel på honom" tänker man generellt om någon pratar om sitt sexliv utanför den privata sfären. Om någon säger sig vara oskuld, så antar man att det är något väldigt stort och viktigt för den personen, och DÅ börjar man ju förstås fundera.
    Självklart så kan man inte gå och skrika ut till alla att man är oskuld helt utan kontext. Men samtidigt blir det ju mer vanligt att man pratar mer öppet om sitt sexliv, och nog ser man mer ner på någon som öppet säger att denne är oskuld. Än någon som börjar prata att åh jo jag älskar när min partner ger mig oralsex osv.
  • Lainie Kennedy
    Anonym (haahaa) skrev 2020-10-21 09:26:13 följande:

Ja, att en tjej skulle ligga med mig för att hon tycker synd om mig, hur bra skulle det kännas? Och som en del tipsar om, betala för det...

Jag blev ledsen och lite besviken över att kvinnor förlöjligade mig när jag var oskuld.  Jag trodde inte att kvinnor var så.

Gick du runt och pratade om att du var oskuld? Varför det? Hur många man legat med är inte ett normalt samtalsämne.
  • Lainie Kennedy
    Sogol skrev 2020-10-21 11:14:28 följande:

Tror det är få som kommer erkänna öppet att de tycker oskulder ska tryckas ner. Men visst är det fortfarande så att om någon erkänner öppet att denne är oskuld så kommer många automatiskt som en instinkt tänka "vad är det för fel på honom." Jag skrev honom för det verkar fortfarande vara mer tabu för män att vara oskulder. Det finns nog kvar fortfarande i bakhuvudet på många att en kvinna som är oskuld ses som "ren."

Det är nog mer det underliga med att ta upp sina sexuella erfarenheter eller brist på sådana som fångar människor. Sedan är det ju absurt att håna någon för det. Personligen skulle jag diskret byta ämne eftersom jag inte vill diskutera människor sexliv på kafferasten.
  • Anonym (haahaa)
    Lainie Kennedy skrev 2020-10-21 16:42:47 följande:
    Det är nog mer det underliga med att ta upp sina sexuella erfarenheter eller brist på sådana som fångar människor. Sedan är det ju absurt att håna någon för det. Personligen skulle jag diskret byta ämne eftersom jag inte vill diskutera människor sexliv på kafferasten.
    Nu ska jag hävda/påstå en annan sak, du får gärna svara om du tror att jag hittar på.
    Det är inte jag som har tagit upp diskussionen om sexuella erfarenheter.
  • Lainie Kennedy
    Anonym (haahaa) skrev 2020-10-21 16:56:59 följande:

Nu ska jag hävda/påstå en annan sak, du får gärna svara om du tror att jag hittar på.

Det är inte jag som har tagit upp diskussionen om sexuella erfarenheter.

Ok, då är det någon annan som varit oförskämd. Beklagar att folk är idioter.
  • Paganini

Har bara berättat här på FL att jag är oskuld och visst finns det en del kvinnor som varit hånande eller i alla fall gjort sitt bästa för att förklara hur osexigt eller omanligt det är. Men det finns andra kvinnor som varit stöttande också och ett par som PM:at för att komma med tips eller eller stötta.

Svar på tråden Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest