• Anonym (haahaa)

Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest

män eller kvinnor?
    Jag läste om en kvinna som är oskuld. Hon är rädd. För allt. Att vara dålig, att hennes kropp inte ska duga, mannen ska tycka hon är ful m.m.
    Ni kan svara på vem ni tycker ska skämmas mest över att vara oskuld.

Och sen kan ni också svara på vilka som ni tror blir mest förlöjligade, män eller kvinnor som är oskulder?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-20 12:56
    Två frågor till.
    Det ses ofta som fint att en kvinna är oskuld. Ses det som fint om en man är oskuld?
    En man förväntas prestera och gör han inte det så bra, så ses han som omanlig. En kvinna har inte samma press på sig att prestera. Håller du med om det?

• Svar på tråden Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest
  • Anonym (Ingen)

Lustigt ändå att kvinnor har kämpat i århundraden för att påpeka att olika kön behandlas olika och problemen med det och det har tystats ner så gott det går (av män, historisk sett). Nu när männen upptäckt att det inte bara är fördelar med att vara just man så blir det ett jävla ståhej och stora tunga offerkoftan på...

• Xzx
    Anonym (haahaa) skrev 2020-10-20 12:45:36 följande:

män eller kvinnor?
    Jag läste om en kvinna som är oskuld. Hon är rädd. För allt. Att vara dålig, att hennes kropp inte ska duga, mannen ska tycka hon är ful m.m.
    Ni kan svara på vem ni tycker ska skämmas mest över att vara oskuld.

Och sen kan ni också svara på vilka som ni tror blir mest förlöjligade, män eller kvinnor som är oskulder?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-20 12:56
    Två frågor till.
    Det ses ofta som fint att en kvinna är oskuld. Ses det som fint om en man är oskuld?
    En man förväntas prestera och gör han inte det så bra, så ses han som omanlig. En kvinna har inte samma press på sig att prestera. Håller du med om det?

Men skärp dig din jävla tönt...
  • Anonym (Wtf)

Ingen
    Finns mer passade saker att skämmas över. Om man är elak mot andra tex. Eller om man startar olämpliga trådar på familjeliv. 

• Rikard

Varför skulle någon tryckas ner för sin oskuld?
    Varför skulle någon skämmas för att vara oskuld?

Oavsett om någon är oskuld eller ligger runt eller något däremellan finns ingen anledning att trycka ner den personen. 
    Frågan är verkligen jättekonstig.

• Rikard

Alltså vem idag, år 2020, tycker att det är "fint" att kvinnor är oskulder? 
    Varför skulle man ens bry sig om frågan?

• Mallan

Helt ärligt, jag förstår nog inte riktigt din fråga, för ingen ska väl behöva skämmas över att vara oskuld? 

Ingen ska behöva skämmas över sig själv oavsett sexuell erfarenhet, eller oerfarenhet!

Om du nu menar allvar med din fråga, så tycker jag att DU ska skämmas!

• Anonym (Ufo)

Samhället är så sjukt sexfixerat, jag (kvinna) blev bemött som vore jag ett ufo om det framkom att jag var oskuld och aldrig varit i ett förhållande. Ännu värre blev det när jag blivit ihop med min man och vi väntade att flytta ihop och ha sex tills vi gift oss. Folk tyckte att vi var sjuka i huvudet. Typ, men om ni inte passar ihop sexueeellt!?

Jaha, men om vi har en hälsosam relation där vi respekterar och litar på varandra, Samt kan kommunicera så vad kan gå fel? Skulle jag dumpa honom om jag inte fick en himlastormande orgasm först gångerna?

Samhället är så sjukt sexfixerat och jag tror verkligen att man som singel som längtar efter sex kan må dåligt av det. Men då kanske man inte eller ska älta det själv. Om man porrsurfar och onanerar varje dag så är det klart att man hela tiden håller liv i känslan av att det där ouppnåeliga sexet är sjukt viktigt för ens välbefinnande.

• Anonym (21-åringen)

Men SNÄLLA. Ingen ska tryckas ner såklart???
    Det jättetråkigt att vissa tycker det är jobbigt med självförtroendet och allt som påverkas av dessa föreställningar om prestationer i samband med sex. Även mycket problematiskt att det är en sån samhällspress och så "prestigefyllt" att bli av med oskulden tidigt. Lägg fokus på den problematiken istället för att det ena eller andra könet ska tryckas ned.

Livet handlar inte heller om sex. Tror att de som jagar sex mest är de som får det svårast att hitta nån som vill ha sex med dem. Fokusera på utbildning, din karriär, bostad och umgås med nära o kära. Så kommer du hitta personen i ditt liv nån stans på vägen. Och denna person kommer skita fullständigt i om du är oskuld eller inte. 

• Leostar

Säger som tjejerna i AllaVåraLigg-podden... alla äger sin egen sexualitet!

• Anonym (21-åringen)

Och dessutom så håller jag inte med om föreställningen om det "snälla" bemötandet mot kvinnor som har sex. Du har säkerligen hört "död fisk" många gånger i samtalsämnen om sex, det har jag iaf. Det är typ det vanligaste uttrycket man hör killar prata om när det gäller sex med tjejer, "död fisk". De pratar om hur illa det är om man ligger med en tjej som är en död fisk i sängen, och det är dem tydligen så fort dem har sex i missionären och ligger på rygg. Det som behövs enligt vissa killar är att tjejer ska vara akrobater i sängen. Vilket jag kallar press på tjejerna.
    Såklart finns det press på killar oxå men det kan vara svårt att förstå någon annans sida ibland, särskilt eftersom man ofta inte registrerar det som inte berör en själv. 

Svar på tråden Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest