• Anonym (haahaa)

Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest

män eller kvinnor?
    Jag läste om en kvinna som är oskuld. Hon är rädd. För allt. Att vara dålig, att hennes kropp inte ska duga, mannen ska tycka hon är ful m.m.
    Ni kan svara på vem ni tycker ska skämmas mest över att vara oskuld.

Och sen kan ni också svara på vilka som ni tror blir mest förlöjligade, män eller kvinnor som är oskulder?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-20 12:56
    Två frågor till.
    Det ses ofta som fint att en kvinna är oskuld. Ses det som fint om en man är oskuld?
    En man förväntas prestera och gör han inte det så bra, så ses han som omanlig. En kvinna har inte samma press på sig att prestera. Håller du med om det?

• Svar på tråden Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest
  • Anonym (?)
    Anonym (haahaa) skrev 2020-10-21 16:56:59 följande:
    Nu ska jag hävda/påstå en annan sak, du får gärna svara om du tror att jag hittar på.
    Det är inte jag som har tagit upp diskussionen om sexuella erfarenheter.
    Kan du inte berätta hur det gått till istället? Du har inte tagit upp det. Vad hände? Vem/vilka frågade och varför svarade du? På vilket sätt blev du hånad? Jag tänkte direkt att du skrivit på nätet, men det var alltså inte så?
  • Anonym (haahaa)
    Lainie Kennedy skrev 2020-10-21 17:01:20 följande:
    Ok, då är det någon annan som varit oförskämd. Beklagar att folk är idioter.
    Inte bara en, utan flera kvinnor. Är inte det anmärkningsvärt?
  • Anonym (Mmmmm precis så)
    Anonym (haahaa) skrev 2020-10-20 13:43:46 följande:

Det är färgat av mina egna erfarenheter, när jag var oskuld, det medger jag.

Jag har läst om många kvinnor som hon jag nämnde i trådstarten, och svaren som hon, och andra kvinnor, får, är mycket annorlunda jämfört med hur jag som man bemöttes.

Mycket annorlunda.

Men låt mig då ta dig genom hur mitt liv var som tjej och oskuld. Med killar som ständigt försökte få till det med mig från att jag var 13 och helt oredo. Jag höll ut i två år och fick ta emot sura miner och ord som tråkig och dålig flickvän. Alla gör det så varför älskar inte du mig tillräckligt för att ligga?? Ständiga påtryckningar fast jag inte ville.

Vid 15 gav jag upp, orkade inte försvara min omognad inför sex mer. Lät min dåvarande pojkvän ta den. Det var hemskt. Gjorde fruktansvärt ont. Därefter gjorde han slut en vecka senare. Det var min oskuld han var ute efter enbart och alla hans gester och ord att han älskade mig och aldrig känt så för någon annan, det betydde ingenting. Jag rasade samman.

Jag tappade helt tilltron till killar redan vid 15 och detta färgade mig ändå tills jag var 30 då jag lyckades lägga dessa erfarenheter bakom mig. Vågade vara sexuellt och ställa krav.

Vi var många tjejer som i vår ungdom ställde upp och pressades till sex. Tjatsex och gråzonsex där vissa söps stupfulla och vaknade utan trosor.

Som tjej är du 100 gånger mer utsatt TS. Som tjej riskerar du att ärras psykiskt av sex betydligt mer än en kille.

Du klagar på att du inte fick ligga. Jag skulle gärna ha bytt med dig!!!!
  • Anonym (haahaa)
    Paganini skrev 2020-10-21 17:05:34 följande:

Har bara berättat här på FL att jag är oskuld och visst finns det en del kvinnor som varit hånande eller i alla fall gjort sitt bästa för att förklara hur osexigt eller omanligt det är. Men det finns andra kvinnor som varit stöttande också och ett par som PM:at för att komma med tips eller eller stötta.

Är din erfarenhet att de flesta kvinnor ser ner på män med noll eller liten erfarenhet, eller är de flesta kvinnor stöttande/förstående?
  • Anonym (haahaa)
    Anonym (Mmmmm precis så) skrev 2020-10-21 17:08:34 följande:
    Men låt mig då ta dig genom hur mitt liv var som tjej och oskuld. Med killar som ständigt försökte få till det med mig från att jag var 13 och helt oredo. Jag höll ut i två år och fick ta emot sura miner och ord som tråkig och dålig flickvän. Alla gör det så varför älskar inte du mig tillräckligt för att ligga?? Ständiga påtryckningar fast jag inte ville.

Vid 15 gav jag upp, orkade inte försvara min omognad inför sex mer. Lät min dåvarande pojkvän ta den. Det var hemskt. Gjorde fruktansvärt ont. Därefter gjorde han slut en vecka senare. Det var min oskuld han var ute efter enbart och alla hans gester och ord att han älskade mig och aldrig känt så för någon annan, det betydde ingenting. Jag rasade samman.

Jag tappade helt tilltron till killar redan vid 15 och detta färgade mig ändå tills jag var 30 då jag lyckades lägga dessa erfarenheter bakom mig. Vågade vara sexuellt och ställa krav.

Vi var många tjejer som i vår ungdom ställde upp och pressades till sex. Tjatsex och gråzonsex där vissa söps stupfulla och vaknade utan trosor.

Som tjej är du 100 gånger mer utsatt TS. Som tjej riskerar du att ärras psykiskt av sex betydligt mer än en kille.

Du klagar på att du inte fick ligga. Jag skulle gärna ha bytt med dig!!!!
    Tråkigt att du har de erfarenheterna. Jag är ledsen för din skull Rynkar på näsan
    Vet inte riktigt om jag klagar för att jag inte fick ligga. Jag gnäller mest på att jag behandlades som skit av kvinnor för att jag var oskuld. Och att det är sån skillnad på hur kvinnor och män bemöts.
  • Paganini
    Anonym (haahaa) skrev 2020-10-21 17:09:58 följande:
    Är din erfarenhet att de flesta kvinnor ser ner på män med noll eller liten erfarenhet, eller är de flesta kvinnor stöttande/förstående?
    De flesta kvinnor har ju inte sagt något alls så jag kan omöjligt gissa hur representattiva de som stöttat eller hånat är.
  • Anonym (haahaa)
    Paganini skrev 2020-10-21 17:15:10 följande:
    De flesta kvinnor har ju inte sagt något alls så jag kan omöjligt gissa hur representattiva de som stöttat eller hånat är.
    Min erfarenhet är att de kvinnor som jag pratade med var inte stöttande eller förstående.
  • Sogol
    Lainie Kennedy skrev 2020-10-21 16:42:47 följande:
    Det är nog mer det underliga med att ta upp sina sexuella erfarenheter eller brist på sådana som fångar människor. Sedan är det ju absurt att håna någon för det. Personligen skulle jag diskret byta ämne eftersom jag inte vill diskutera människor sexliv på kafferasten.
    Fast nu har ju samhällsklimatet blivit så pass öppet att folk pratar mer öppet om sex. Så det sker ju i vissa sammanhang. Men just på kafferasten är kanske inte det vanligaste nej.
  • Paganini
    Anonym (haahaa) skrev 2020-10-21 17:20:41 följande:
    Min erfarenhet är att de kvinnor som jag pratade med var inte stöttande eller förstående.
    Jag har ingen anledning att betvivla vad du säger. Jag har aldrig pratat med kvinnor om att jag är oskuld IRL utan har bara nämnt det här i trådar på FL och fått som sagt både hån och stöttning.
  • Anonym (haahaa)
    Anonym (haahaa) skrev 2020-10-21 17:14:16 följande:
    Vet inte riktigt om jag klagar för att jag inte fick ligga. Jag gnäller mest på att jag behandlades som skit av kvinnor för att jag var oskuld. Och att det är sån skillnad på hur kvinnor och män bemöts.
    Det är beklämmande att en man inte ses som en man förrän han har haft samlag med en kvinna. De kvittar om det var en kvinna han gillade eller inte gillade, många har fylleragg som de helst hade varit utan. Har han inte legat så ses han inte som en normal man. Men så fort han har gjort det, då är han respekterad, får en status som han inte hade innan.
    Därför uppmanar jag alla killar som är oskulder att ljuga. Säg att du har legat.
    Många kvinnor uppger att de blir sura om de får veta efteråt att han var oskuld. Sån hänsyn kan du inte ta till kvinnorna. Du vill ligga, så att du får det gjort och blir en man. Detta förstår inte kvinnor, det är bara män som vet hur det känns.
    Män som varit med om att kvinnor inte själva tar nån hänsyn till hur det känns för en man att behandlas som skit, för att han är oskuld.
Svar på tråden Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest