Inlägg från: Lainie Kennedy |Visa alla inlägg
  • Lainie Kennedy

Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest

Anonym (haahaa) skrev 2020-10-21 09:26:13 följande:

Ja, att en tjej skulle ligga med mig för att hon tycker synd om mig, hur bra skulle det kännas? Och som en del tipsar om, betala för det...

Jag blev ledsen och lite besviken över att kvinnor förlöjligade mig när jag var oskuld.  Jag trodde inte att kvinnor var så.

Gick du runt och pratade om att du var oskuld? Varför det? Hur många man legat med är inte ett normalt samtalsämne.
  • Lainie Kennedy
    Sogol skrev 2020-10-21 11:14:28 följande:

Tror det är få som kommer erkänna öppet att de tycker oskulder ska tryckas ner. Men visst är det fortfarande så att om någon erkänner öppet att denne är oskuld så kommer många automatiskt som en instinkt tänka "vad är det för fel på honom." Jag skrev honom för det verkar fortfarande vara mer tabu för män att vara oskulder. Det finns nog kvar fortfarande i bakhuvudet på många att en kvinna som är oskuld ses som "ren."

Det är nog mer det underliga med att ta upp sina sexuella erfarenheter eller brist på sådana som fångar människor. Sedan är det ju absurt att håna någon för det. Personligen skulle jag diskret byta ämne eftersom jag inte vill diskutera människor sexliv på kafferasten.
  • Lainie Kennedy
    Anonym (haahaa) skrev 2020-10-21 16:56:59 följande:

Nu ska jag hävda/påstå en annan sak, du får gärna svara om du tror att jag hittar på.

Det är inte jag som har tagit upp diskussionen om sexuella erfarenheter.

Ok, då är det någon annan som varit oförskämd. Beklagar att folk är idioter.
  • Lainie Kennedy
    Anonym (haahaa) skrev 2020-10-22 08:02:13 följande:

En fråga till.

Jag uppmanar alla manliga oskulder att ljuga. Om kvinnan får veta att han är oskuld så blir det inget ligga.

Kan du som kvinna förstå män varför de inte vill/bör vara ärliga med att de är oskulder?

Att ljuga är värre än att vara oskuld. Att ljuga för att gå ligga är ännu värre. Ditt råd fungerar för den som inte vill ligga med den första kvinnan mer än en gång och även är beredd att inte berätta om hur det första ligget blev av för nästa.

Informationen att personen ljög för att få ligga kan sannolikt hindra att det blir av med nya kvinnor.
  • Lainie Kennedy
    Anonym (haahaa) skrev 2020-10-22 11:13:23 följande:

En man som inte legat är ingen man. Men så fort han har gjort det, då är han en man. En kvinna kan inte veta om en man är oskuld eller inte. Om han är dålig i sängen kan han skylla på att det var längesedan. Det finns också män som legat med många, men som ändå är dåliga i sängen, då de är själviska. 

Så en man har allt att vinna om han ljuger. Då får han ligga, och han ses som en man. Det får honom att känna sig bättre. Att vara oskuld och inte ses som en man, och att höra kvinnor säga att de tycker det är sjukt omanligt, det får honom att inte känna sig bra.

Jag märker att du tycker att det enda viktiga här är att en man känner sig bra. Att han ljuger och manipulerar en kvinna för att få ligga med henne framstår som helt irrelevant i den stora frågan om mäns känsla av manlighet som givetvis är totalt och på alla sätt beroende av kvinnors bekräftelse. Bräckligheten alltså. Har du testat att hugga ved eller köra bil jättesnabbt? Det kan också bidra till känslan av att vara en stereotyp.
  • Lainie Kennedy
    Anonym (haahaa) skrev 2020-10-22 12:05:35 följande:

För en man som är oskuld så kan det vara förödande att höra hur kvinnor tänker om såna som han. Det var det för mig. Så om en kvinna frågar om han är oskuld och han svarar nej, så är det inte så farligt. Om båda gillar varandra så kanske det blir ligga, och hon har det skönt, han också.

Det hade varit värre om han sagt att han är singel, när han egentligen är gift. 

Jag tycker att kvinnors syn på manliga oskulder är värre.

Kvinnors okänslighet och arrogans.

För en kvinna kan det vara förödande att bli sexuell utnyttjad av en man som ljuger för henne. Det var det för mig. Så om en man ljuger för att få ligga med henne så är det obehagligt för henne att ha blivit lurad av någon hon litade på. Det hade varit bättre om han var ärlig mot henne så att hon fick välja om hon ville ligga med honom baserat på vem han egentligen är.

Jag tycker att lögner är värre. Män som sätter sina behov framför alla andras och skiter i vem som blir sårad, bara deras manlighet blir bekräftad.
Svar på tråden Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest