• Sogol

Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest

Tror det är få som kommer erkänna öppet att de tycker oskulder ska tryckas ner. Men visst är det fortfarande så att om någon erkänner öppet att denne är oskuld så kommer många automatiskt som en instinkt tänka "vad är det för fel på honom." Jag skrev honom för det verkar fortfarande vara mer tabu för män att vara oskulder. Det finns nog kvar fortfarande i bakhuvudet på många att en kvinna som är oskuld ses som "ren."

• Sogol
    Anonym (Boten Annah) skrev 2020-10-21 11:57:20 följande:
    Finns ett stort antal trådar här där män, som.mår dåligt därför de inte gjort sexualdebut, hånas.

Gissar att de som hånar dem är samma människor som pratar om alla människors lika värde och andra floskler.
    Ja jag såg en dokumentär igår om en incel som knivhögg tre kvinnor i England. Jag ursäktar eller försvarar inte hans beteende. Men det visade sig att han blivit utsatt för mobbing under 5 år. Han var autistisk, och man sa åt honom att göra konstiga saker som att dansa. De filmade det och la ut det på nätet för att håna honom offentligt. Det var även kvinnor inblandade i mobbingen. Så jag kan förstå varför det slår runt mentalt för vissa.

Populära och framgångsrika människor kan inte för en minut fatta hur det är att dagligen bli nertryckt i skorna av sin omgivning. Sen säger jag absolut inte att han hade rätt att knivhugga 3 random kvinnor, men samhället måste bli bättre på att stå upp för de svaga.
  • Sogol
    Anonym (Glenn Medeiros) skrev 2020-10-21 14:38:27 följande:
    Ja, "vad är det för fel på honom" tänker man generellt om någon pratar om sitt sexliv utanför den privata sfären. Om någon säger sig vara oskuld, så antar man att det är något väldigt stort och viktigt för den personen, och DÅ börjar man ju förstås fundera.
    Självklart så kan man inte gå och skrika ut till alla att man är oskuld helt utan kontext. Men samtidigt blir det ju mer vanligt att man pratar mer öppet om sitt sexliv, och nog ser man mer ner på någon som öppet säger att denne är oskuld. Än någon som börjar prata att åh jo jag älskar när min partner ger mig oralsex osv.
  • Sogol
    Lainie Kennedy skrev 2020-10-21 16:42:47 följande:
    Det är nog mer det underliga med att ta upp sina sexuella erfarenheter eller brist på sådana som fångar människor. Sedan är det ju absurt att håna någon för det. Personligen skulle jag diskret byta ämne eftersom jag inte vill diskutera människor sexliv på kafferasten.
    Fast nu har ju samhällsklimatet blivit så pass öppet att folk pratar mer öppet om sex. Så det sker ju i vissa sammanhang. Men just på kafferasten är kanske inte det vanligaste nej.
Svar på tråden Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest