• Nowoli

BF Juli 2021

En tråd för oss med BF i juli 2021.

• Svar på tråden BF Juli 2021
  • Kokos90
    relunivi skrev 2020-11-06 13:04:04 följande:

Hej!

Då ligger vi ganska lika! Har bf 4 juli.

Har mått liiite illa, har ont i brösten samt lite "mensvärk"/växtvärk.

Så roligt! Jag har inte känt av någonting alls ännu, vilket gör att man får lite svårt att tro på det men man får ju försöka njuta av att må bra så länge man gör det för snart slår väl illamåendet till ????
  • Äit

BF 12/7 .....

Femte barnet. Barnen är 9,8 Och 6 år gamla. Sen har vi en son som dog i vecka 21.

Tre missfall mellan barn nr 3 och 4 också. Så att en graviditet går bra tar vi inte som en självklarhet. Men nu får vi hoppas att allt går bra denna gång <3

Är också gärna med i FB-grupp , hur gör jag för att gå med?

• Labella9
    Äit skrev 2020-11-07 07:42:48 följande:

BF 12/7 .....

Femte barnet. Barnen är 9,8 Och 6 år gamla. Sen har vi en son som dog i vecka 21.

Tre missfall mellan barn nr 3 och 4 också. Så att en graviditet går bra tar vi inte som en självklarhet. Men nu får vi hoppas att allt går bra denna gång <3

Är också gärna med i FB-grupp , hur gör jag för att gå med?

Grattis till dig och alla andra :) skriv ett meddelande till mig här på FL och skriv vad du heter på facebook så bjuder jag in dig i gruppen lättare att skriva inlägg och följas åt i en grupp på fb
  • relunivi
    Kokos90 skrev 2020-11-06 21:00:06 följande:

Så roligt! Jag har inte känt av någonting alls ännu, vilket gör att man får lite svårt att tro på det men man får ju försöka njuta av att må bra så länge man gör det för snart slår väl illamåendet till ????

Ja det är lätt att känna sig inbillningsgravid i början ????

Har du barn sen innan?
  • Kokos90
    relunivi skrev 2020-11-07 19:16:07 följande:

Ja det är lätt att känna sig inbillningsgravid i början ????

Har du barn sen innan?

Verkligen!

Nej, detta blir vårt första, själv ? :)
  • Värphönan
    Labella9 skrev 2020-10-25 19:37:26 följande:

Tog ett test idag och det visade ett starkt plus :) Så glad! Detta blir nr bebis nr 2 :)

Vilka vill följas åt i en fb-grupp framöver? Jag tänker mig en ganska liten intim grupp så man lär känna varandra, max 50 personer :)

Om det är Max 50 personer kan jag tänka mig att va med! Inte hunnit läsa igenom alla meddelanden här så vet inte hur många det är redan?

Jag plussade i morse på bim +4 och

Är beräknad till 15 juli. Barn nummer två. Stora är 11 månader så inte så långt emellan dom. Tog lång tid med första så vi satte igång tidigt med tvåan och tog inte så många månader som vi trott.

Lite chockade med glada! =D
  • Värphönan
    LyCKa55 skrev 2020-10-31 16:45:37 följande:

Får man fråga om ni andra tänker lite på när ni kommer berätta på jobbet? Jag har ju fast jobb sen länge o inget att oroa mig för men vill ändå vänta lite o se att allt går bra. Samtidigt är de skönt med lite mer förståelse om man mår dåligt

Jag berättar nog efter kub. Är föräldraledig för tillfället så har ingen brådska med att säga nått där. Mer just för min vikarie kanske att få veta att hon får va kvar ett tag till om hon vill hehe
  • Värphönan
    LyCKa55 skrev 2020-11-04 17:40:40 följande:

Har ni andra typ mensvärk? Har haft de i varierande styrka o idag har jag ont i svanken med. I magen är de lite mildare.

Sen undrar jag hur ni andra tänker kring corona? Här känns de så nära nu o jag är väldigt orolig att jag ska smittas o barnet ska ta skada. Hur tänker o känner ni andra? Själv jobbar jag så jag träffar kunder hela dagarna o de känns inte helt bra just nu

Ja vid första graviditeten hade jag mensvärk nästan från äl fram till förlossning och ja nu har mensvärken blivit kraftigare och kraftigare så trodde först att mensen bara va sen. Har haft väldigt oregelbunden cykel sen jag fick tillbaka mensen i somras.

Jag är inte så glad i Corona så är ganska nöjd att jag är föräldraledig just nu. Samtidigt behöver jag ut å rasta lillen en del så kommer förmodligen träffa en å annan småbarnsförälder ändå.
  • LyCKa55

Sista dagarna har jag mått ganska illa till o från. Blir de värre lär det vara svårt att dölja de för kollegorna. Gick en lång promenad igår o kände av höfterna lite, hoppas verkligen inte man kommer få foglossning tidigt. Har haft de mot mitten/slutet med dom andra två o min mamma har fött tre barn o har sagt att de blev värre för varje barn.

Jag ringde faktiskt 1177 om just corona(valde då att prata med dom som bara jobbar med de) o frågade om graviditet pga risken man har när man jobbar nära olika människor hela dagarna. O det ska vara lugnt att få corona under tidig graviditet men mot slutet kan de leda till för tidig förlossning. Så jag kan tänka mig att man kanske får gå hem lite tidigare eller göra annat än träffa kunderna då.

• MissMIL

Hejhej!

Vad trevligt med denna grupp????. Här blev det pluss i fredags, BIM+2. Var 99,9% att det var mens på G då jag upplevde den normala ?mensvärken? samt att jag varit gravid tidigare och inte alls kände något i början. Så blev riktigt chockad när det blev två streck, och samtidigt jätteglad. Är det någon mer som upplever typ mensvärk? Ni som har gravida tidigare, har ni märkt stor skillnad på graviditeterna?

Beräknad till omkring 15/7, ca 1 vecka efter min egen födelsedag.

Svar på tråden BF Juli 2021