• pandarinen

Baka flicka 2020

Någon mer som vill följas åt och diskutera metoder och tips på hur man försöker sig på att baka en liten flicka :D
    Och följas åt och se om vi lyckas :D
    Självklart är det att få ett barn som är det viktigaste. 

• Svar på tråden Baka flicka 2020
  • SML89
    Inteamanda skrev 2021-01-10 11:36:34 följande:
    Åh, vad tråkigt! Jag tycker det är så jobbigt när man försöker bli gravid, man har ju liksom ingen kontroll över när eller om det sker och kontrollfreaket i mig gillar det inte. Vi håller tummarna för nästa månad för er!
    Nä precis. Man gör det man kan o hoppas att de ska räcka. Man får ju upp hoppet varje månad och tänker "men den här gången.. nu måste de ta sig" och så blir man lika besviken när de sen inte gör det. Tack, jag hoppas med det :)
  • Inteamanda
    SML89 skrev 2021-01-10 11:44:53 följande:

Nä precis. Man gör det man kan o hoppas att de ska räcka. Man får ju upp hoppet varje månad och tänker "men den här gången.. nu måste de ta sig" och så blir man lika besviken när de sen inte gör det. Tack, jag hoppas med det :)

För att lägga till ännu en dålig nyhet så kommer jag nog inte få gå på mitt RUL på onsdag. Min man testade positivt för Covid i måndags och nu mår jag också dåligt så ska testa mig imorgon. Är så ledsen över detta!
  • SML89
    Inteamanda skrev 2021-01-10 11:47:52 följande:
    För att lägga till ännu en dålig nyhet så kommer jag nog inte få gå på mitt RUL på onsdag. Min man testade positivt för Covid i måndags och nu mår jag också dåligt så ska testa mig imorgon. Är så ledsen över detta!
    Åh nej va tråkigt. Va man är trött på det här med covid!! Hoppas det blir milt för er och att du kan få en ny tid för RUL snart. 
  • LyCKa55
    Inteamanda skrev 2021-01-10 11:47:52 följande:

Så tråkigt. Det är sånt jag tänker på eftersom jag fick en väldigt sen tid till mitt RUL. v.21(20+0). Om man skulle bli sjuk eller så o måste skjuta på de. Jag har ju visserligen redan haft covid så de behöver man ju inte va orolig för.

Hoppas ni kan isolera er från varandra. Annars är de ju inte farligt för gravida att få de i tidig grav. Men de är inte skitkul o ha de heller..
  • SML89

Vad tror ni är ett bra PH värde för att gynna tjejspermierna? (men samtidigt inte för surt för att riskera att de inte lever så länge).

Jag har beställt hem test både för att se så det kan vara gynnsamt för tjejspermierna, men också för att se så man nu inte råkat försura alldeles för mkt..

• Nadinadi
    pandarinen skrev 2021-01-06 16:05:27 följande:

Blir ingen septemberbebis för mig :( BIM idag och ja, mensen dök upp punktligt och ovälkommen. 

Jag som hade hoppats så... men men bara att bita ihop och satsa allt på en oktoberbebis nu. 

Håller tummarna för er andra som väntar på plus!

Vad tråkigt! Men har för mig att din mens nyligen kommit tillbaka? Så kommer säkert gå mycket bättre nästa försök! Håller tummarna :)
  • Nadinadi
    SML89 skrev 2021-01-10 08:14:31 följande:

Idag kom mensen som man anade. Så himla besviken :( tycker ändå vi maxade våra chanser med varannan dag sex och sen varje dag kring äl. Får man ge sig på försök nr 5..

Vad tråkigt att höra att det inte tog sig för er heller! Förstår att du blir besviken och att det är tärande att hela tiden upprepa allt i processen..och denna väntan..Men snart kommer ni har er lilla bebis påväg och då kommer dessa jobbigare dagar blekna bort. Håller tummarna att nästa försök är det som ger ett plus!
  • Nadinadi

Ska förresten på mitt rul imorgon bitti så uppdaterar er alla då! Ska bli så spännande! Men känner idag att jag bryr mig verkligen inte lika mkt längre, klart jag blir glad för en tjej men tänker nu på en liten miniversion av vår son och hur mysigt det skulle vara med en lillebror också som storebrorsan kan ta under sin vinge haha.. våra fina små killar liksom! I slutändan är jag bara tacksam för att där är en bebis i magen och det viktigaste är att räkan därinne mår bra :)

• Gurkan25

BIM idag, tog ett test som var väldigt svagt positivt, hoppas detta går vägen!

Benjamin 24/12-2017 Zakaria och Adam 9/3-2019
  • SML89
    Nadinadi skrev 2021-01-14 16:53:06 följande:

Ska förresten på mitt rul imorgon bitti så uppdaterar er alla då! Ska bli så spännande! Men känner idag att jag bryr mig verkligen inte lika mkt längre, klart jag blir glad för en tjej men tänker nu på en liten miniversion av vår son och hur mysigt det skulle vara med en lillebror också som storebrorsan kan ta under sin vinge haha.. våra fina små killar liksom! I slutändan är jag bara tacksam för att där är en bebis i magen och det viktigaste är att räkan därinne mår bra :)

Oj va spännande =) Ja, meddela oss sen när du vet! Förstår dig helt och hållet, mina tankar går mycket fram och tillbaka. Ena stunden vill jag verkligen ha flicka (så man har en av varje) och andra stunden tänker jag att en till liten kille som hade varit så mysigt med.
Svar på tråden Baka flicka 2020