LyCKa55 skrev 2021-01-15 21:26:24 följande:
Va roligt! Grattis! Jag har en månad till RUL o de känns så långt bort! Är också i sista minuten för jag kommer vara i v.21(20+0)... Men vad gjorde du ni för att få en flicka?
Jag har inte tagit annat än folsyra innan precis som med dom andra barnen(som är pojkar). Men vi pickade ju ca 4-5dagar innan äl.
Åå men tack! Ja jag kände med att det kändes som en evighet när de var en månad kvar till RUL men det går ändå fortare än man tror! Typisk att de satte 20+0 så det känns som extra lång väntan..
Jaa men det kanske räcker för er precis som det gjorde för inteamanda! Hoppas det! :) har för mig du skrev tidigare att du mått annorlunda denna gång och även haft en känsla av att det är flicka?
Det jag gjorde var att ta folsyra, magnesium/kalcium-tabletter, tranbärskapslar varje dag. Och i 7 v innan vi hade sex försökte jag äta mer mjölkprodukter och skippa kött och att salta min mat eller äta för salt mat för att sänka mitt pH-värde, men åt ändå rätt mkt sötsaker för att klara det haha..många som även utesluter det. Skippade koffein men det är mer för att de är lättare att bli gravid då och sen hade vi sex 4 dagar innan och 2 dagar innan äl. Vi körde missionären o utan orgasm för min del eftersom jag läst det är gynnsamt. Ville bara liksom göra allt som gick att göra för att försöka öka oddsen lite.. det enda min man gjorde var att skippa koffeinet de dagar vi hade sex
Såhär i efterhand är det ju omöjligt att säga om detta var det som hjälpte eller ej, men tror def vi iaf ökat chanserna lite mer genom detta