Baka flicka 2020
Någon mer som vill följas åt och diskutera metoder och tips på hur man försöker sig på att baka en liten flicka :D
Och följas åt och se om vi lyckas :D
Självklart är det att få ett barn som är det viktigaste.
Någon mer som vill följas åt och diskutera metoder och tips på hur man försöker sig på att baka en liten flicka :D
Och följas åt och se om vi lyckas :D
Självklart är det att få ett barn som är det viktigaste.
Hade sex 4-5dagar innan äl, plus att vi kört en del på pH värdet. Idag på äl +12 så fick jag positivt graviditetstest. Så nu ska de bli spännande att se om de är flicka eller pojke :D
Vet faktiskt inte. Kände inte till denna metod då. Råkade snubbla in på den häromdagen. Och nu när jag kollar ultraljufsbilderna ser jag inget som jag tror är moderkaka.
[/quote]=80840674][quote-nick]SML89 skrev 2020-12-21 15:08:29 följande:[/quote-nick]Oj vilken bra statistik på de ändå. Minns du om det stämde på din son? Min moderkaka låg i framvägg sist så då kanske man inte kan gå på det.[/quote]
Lycka till! Håller tummarna att allt ser bra ut. Du får fråga på vilken sida moderkakan ligger :)
[quote=80851025][quote-nick]LyCKa55 skrevjag är ju i v.13(12+5). Snart 14. Ska på första ultraljudet imorgon:) Väldigt nervös! Sambon får ju inte följa med o lugna heller... Har sett den levande i v.9 men de kan ju hända saker på vägen o nu när jag haft covid med. Men jag försöker va positiv. Jag har ju symtom osv. Magen börjar synas.
Sambon trodde vi skulle få veta kön imorgon:) Haha! O detta är vårt 3:e barn...killar har verkligen noll koll..[/quote]
Lycka till! Håller tummarna att allt ser bra ut. Du får fråga på vilken sida moderkakan ligger :)
[quote=80851025][quote-nick]LyCKa55 skrevjag är ju i v.13(12+5). Snart 14. Ska på första ultraljudet imorgon:) Väldigt nervös! Sambon får ju inte följa med o lugna heller... Har sett den levande i v.9 men de kan ju hända saker på vägen o nu när jag haft covid med. Men jag försöker va positiv. Jag har ju symtom osv. Magen börjar synas.
Sambon trodde vi skulle få veta kön imorgon:) Haha! O detta är vårt 3:e barn...killar har verkligen noll koll..
Gå med i gruppen the Nubologists, de är helt suveräna på att se kön om könet syns på kub. Jag hade en video från 14,5v o all gissade flicka o sa att det var ca 90% chans. De mäter nubben o det verkar vara en säker metod.
Finns det någon forskning som visar mer exakt vad kalcium magnesium å att undvika salt vad det är som påverkar kroppen och chanserna att det blir en flicka? Hade varit intressant. I Shettles boken (som även tar upp andra metoder så verkar det då inte finnas vad som påverkar chansen men att forskning visar att det har ökat chansen att få flicka resp pojke beronde på diet.
Nu närnar sig nyår. Veg tacos blir det här å varma blåbär och grädde som dessert.
Gå med i gruppen the Nubologists, de är helt suveräna på att se kön om könet syns på kub. Jag hade en video från 14,5v o all gissade flicka o sa att det var ca 90% chans. De mäter nubben o det verkar vara en säker metod.
Äntligen positivt äl test idag!! har ju lite kortare lutealfas så Bim blir 10/1 enligt appen. När har ni andra bim nu igen? :)
Jag borde ha bim 7 januari. Få se om det blir en septemberbebis.