• Anonym (Älskarinnan)

Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

Jag vet, rubriken är provocerande. Det är för att den ska uppmärksammas, istället för att skriva något i stil med "Jag är älskarinna till en gift man" eller liknande.

Hur som helst, jag är älskarinnan som har ljuvliga stunder med upptagna män. En del är gifta, andra är sambos, förlovade, särbos... de har iallafall en partner som de bedrar.

Varför väljer jag då att göra detta?
    Jo, för det första är jag inte intressead av någon seriös relation. Något som ofta kommer på tal med lediga män. Jag vill inte ha det. Jag är livsnjutare och går dit jag behagar för stunden. Och jag har inte lovat någon någonting.

Har jag dåligt samvete för den bedragna? Nej, det har jag inte. Det är inte jag som inte är kvinna nog att behaga min man. Det är inte jag som orsakar att han hoppar över till det grönare gräset. Se till att vattna din egen gräsmatta tänker jag.

Visst händer det att mannen i fråga kommer på tanken att lämna frugan för min skull, men jag tackar nej.
    Det har också hänt att mannen lämnat frun och sedan försökt få mig, utan resultat.

Den dagen jag vill (om det någonsin sker) stadga mig, då kommer jag inte överta en upptagen, otrogen man. Då väljer jag en som är fri och som vet att behaga mig liksom jag vet hur man behagar en man!

Frågor på det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-15 17:03

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Från och med nu besvarar jag inte amatörpsykologiska diagnoser, förutfattade meningar eller liknande.
    Inte heller besvarar jag tjuriga bedragna kvinnor som kommenterar endast för att försöka utmåla vem och hur jag är som person.

Ni har ingen aning om vem jag är, jag kanske tar hand om dina småttingar på förskolan medans du jobbar?
    Jag kanske är frisören som klipper ditt hår, eller kanske är jag din kollega, eller den som lagat din mat på restaurangen där du äter.

Jag kan vara precis vem som helst!

Detta blir (troligtvis inlägg #283 om ingen hinner skriva innan detta publiceras.)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-31 11:33
    De som tror sig veta mer om mig än jag själv gör, personer som förminskar mig genom diverse tillmälen eller diagnoser (som sagt, från amatörpsykologer) samt annat löst folk får inga andra svar än en påminnelse om vilket inlägg de bör gå tillbaka till.

Ett avslut är ett avslut, en hashtag är en hänvisning i detta fall med inläggets nummer som referens.

• Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!
  • smulpaj01
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-05 17:43:34 följande:

Visst!

1. Jag har nog kryddat på lite extra för att retas lite med er. Sanningen är att jag faktiskt inte bryr mig om frun för fem öre. 

Att hon kanske inte vattnat sin gräsmatta ligger det iofs en del i. Och hade hon behagat honom så hade han inte legat i min säng istället för hennes.

2. Jag bryr mig inte om vad ni skriver, faktiskt inte. Det innebär inte att jag inte har en åsikt. Och "ni" (kanske inte du) kallar mig diverse skit och ställer amatördiagnoser på mig... förmodligen av svartsjuka på kvinnan som "lurat" er man. Då tänker jag att man faktiskt får tåla att bli kallad bitte***tta. För det är ju det man beter sig som.

3. Det är helt ok att andra bryr sig. Det finns mycket och många som jag bryr mig om också. Det gäller dock inte fruarna till mina "äventyr". Innerst inne bryr jag mig inte så mycket om mannen heller. Han duger att behaga mig, mer vill jag inte ha.

Så, nu har du fått dina svar.

Oj, du inser inte själv hur tragisk du är. Om... Jag menar OM detta är på riktigt så behöver du söka hjälp. Du har något obearbetat trauma, är psykopat eller "bara" rejält sårad och bitter. Ta emot hjälpen, du har ju faktiskt barn som kanske vill träffa dig igen nån dag när du mår bättre. Du är inte frisk om detta är sant!
  • Anonym (Älskarinnan)
    smulpaj01 skrev 2020-10-06 10:26:28 följande:
    Oj, du inser inte själv hur tragisk du är. Om... Jag menar OM detta är på riktigt så behöver du söka hjälp. Du har något obearbetat trauma, är psykopat eller "bara" rejält sårad och bitter. Ta emot hjälpen, du har ju faktiskt barn som kanske vill träffa dig igen nån dag när du mår bättre. Du är inte frisk om detta är sant!
    Tack för amatördiagnosen som jag utförligt bad om att slippa. 

Jag träffar mina barn ofta, varför skulle jag inte göra det? Vad har min relation till mina barn med denna tråd att göra menar du?
  • Anonym (Älskarinnan)
    complicit skrev 2020-10-05 21:16:18 följande:
    Har du blivit sviken av någon någongång? Menar inte otrohet nu. Kan vara vilket svek som helst. En vän som vänt dig ryggen, någon som talat illa om dig bakom din rygg, blivit mobbad/retad, lämnad? Eller har du haft tur i livet och aldrig upplevt något sådant?
    "Från och med nu besvarar jag inte amatörpsykologiska diagnoser, förutfattade meningar eller liknande."

Det skrev jag när 282 inlägg var skrivna. Snart 400 inlägg senare får jag samma kommentarer.

Undrar du något, fråga. Men kombineras det med amatördiagnoser så blir det inga svar.
  • Piaelena
    Drottningen1970 skrev 2020-09-12 10:54:18 följande:

Det du betraktar som russinen i kakan, ser andra som smulorna som blir kvar efter att mannen i fråga gett det mesta av värde till sin familj och sin fru.

Misstänker att du kraftigt övervärderar din egen betydelse. Om inte du skulle finnas tillgänglig för dessa män, skulle de utan problem fort kunna hitta någon annan som nöjer sig med smulorna att ta din plats. Du är tillskillnad från familjen tämligen utbytbar. Det som du tror är din förmåga att behaga en man handlar i själva verket om att ditt sällskap är helt kravlöst.

Detta tror jag är så nära det går att komma sanningen i de allra flesta fallen av sk "älskarinnor". De får småsmulorna, en undanskymd tillvaro medan de, för att inte känna sig som de förlorare de är, målar upp en falsk bild av hur fantastiskt unika de är. Detta är fel, de är helt utbytbara eftersom det bara rör sig om småsmulor som vem som helst kan hoppa in och ta över, om "älskarinnan" tex skulle börja ställa krav eller vilja bli likvärdigt behandlad som frun. Men låt TS leva i denna illusion så länge hon kan, när bubblan brutalt sen spricker kan hon behöva ha lite extra energi att boosta sig med. Ha det jättebra så länge du kan ts, jag är ledsen att du måste nöja dig med småsmulor medan frun tar alla godbitar, men...... Ja, du verkar ju nöjd så låt det fortsätta så!
  • sextiotalist
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-05 17:43:34 följande:

Visst!

1. Jag har nog kryddat på lite extra för att retas lite med er. Sanningen är att jag faktiskt inte bryr mig om frun för fem öre. 

Att hon kanske inte vattnat sin gräsmatta ligger det iofs en del i. Och hade hon behagat honom så hade han inte legat i min säng istället för hennes.

2. Jag bryr mig inte om vad ni skriver, faktiskt inte. Det innebär inte att jag inte har en åsikt. Och "ni" (kanske inte du) kallar mig diverse skit och ställer amatördiagnoser på mig... förmodligen av svartsjuka på kvinnan som "lurat" er man. Då tänker jag att man faktiskt får tåla att bli kallad bitte***tta. För det är ju det man beter sig som.

3. Det är helt ok att andra bryr sig. Det finns mycket och många som jag bryr mig om också. Det gäller dock inte fruarna till mina "äventyr". Innerst inne bryr jag mig inte så mycket om mannen heller. Han duger att behaga mig, mer vill jag inte ha.

Så, nu har du fått dina svar.

Nu har jag inte blivit bedragen.

Men om min sambo, mot förmodan, skulle hoppa över skacklarna, pga jag inte behagar honom. Då har han valt fel kvinna. Svartsjuk är jag inte

Men vet du vad mina russin är?

Det är när sambon gör en kopp te när jag är frusen.

Lägger en filt över mig när jag somnat i soffan.

Vardagen, promenaderna, samtalen. Om han skulle försvinna ur mitt liv så är det jag skulle sakna.
  • Anonym (Älskarinnan)
    sextiotalist skrev 2020-10-06 17:55:19 följande:

Nu har jag inte blivit bedragen.

Men om min sambo, mot förmodan, skulle hoppa över skacklarna, pga jag inte behagar honom. Då har han valt fel kvinna. Svartsjuk är jag inte

Men vet du vad mina russin är?

Det är när sambon gör en kopp te när jag är frusen.

Lägger en filt över mig när jag somnat i soffan.

Vardagen, promenaderna, samtalen. Om han skulle försvinna ur mitt liv så är det jag skulle sakna.

Det som du ser som russinen är jag inte intresserad av, har du verkligen inte förstått det?
  • sextiotalist
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-06 18:49:55 följande:

Det som du ser som russinen är jag inte intresserad av, har du verkligen inte förstått det?

Jo, men du säger i din trådstart att du plockar russinen ur kakan.

Det är inte sant, männens kvinnor behåller nog russinen ur kakan. Deras russin.

Vad är ett ligg mot allt det andra?
  • Piaelena
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-06 18:49:55 följande:

Och du har inte förstått att du är utbytbar och de småsmulor du får nu, kan likaväl ges till någon annan eftersom du är just- utbytbar. För att inte bry dig verkar du bry dig väldigt mycket..... inse att enda anledningen att du hänger kvar är att du inte ställer några krav utan bara finns tillhands, redo att stå till tjänst när mannen vill det. Det är ju helt på hans villkor, det fattar du väl? Om hans familj behöver honom prioriterar han dem och när han har tid över förväntar han sig att du ska stå redo........ vilket du så villigt är eftersom du nöjer dig med småsmulor.....
  • complicit
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-06 17:25:31 följande:

"Från och med nu besvarar jag inte amatörpsykologiska diagnoser, förutfattade meningar eller liknande."

Det skrev jag när 282 inlägg var skrivna. Snart 400 inlägg senare får jag samma kommentarer.

Undrar du något, fråga. Men kombineras det med amatördiagnoser så blir det inga svar.

Det var inte för att amatördiagnotisera.

Jag ville bara veta om du vet hur det känns att bli sviken. Att bli sviken är ingen diagnos.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Piaelena skrev 2020-10-06 19:36:53 följande:
    Och du har inte förstått att du är utbytbar och de småsmulor du får nu, kan likaväl ges till någon annan eftersom du är just- utbytbar. För att inte bry dig verkar du bry dig väldigt mycket..... inse att enda anledningen att du hänger kvar är att du inte ställer några krav utan bara finns tillhands, redo att stå till tjänst när mannen vill det. Det är ju helt på hans villkor, det fattar du väl? Om hans familj behöver honom prioriterar han dem och när han har tid över förväntar han sig att du ska stå redo........ vilket du så villigt är eftersom du nöjer dig med småsmulor.....

Det är klart jag har förstått, det har jag nog klargjort fler gånger än man har fingrar på ena handen.
    I de flesta fall vill säga, då det faktiskt hänt att mannen valt mig före frun. Tyvärr, för hans del då jag inte var intresserad.

Jag vill inte att dessa män ska kära ner sig i mig, jag vill att de ska vilja samma som jag. Nämligen ha sköna stunder utan krav, ett tag tills någon av oss tröttnar eller han blir påkommen där hemma.

Mannen är för mig också utbytbar förstår du. 

Jag vill som sagt bara ha russinen, resten kan hon där hemma gärna behålla.

Haha, "inse att enda anldeningen att du hänger kvar är att..."hahahahaha, men för fan läs vad jag skrivit!
    Det är ju vad jag berättat från start!
    Dock står jag inte till tjänst som en jävla piga så fort han vill utan han får vackert vänta tills jag vill. Och vet du vad? Många, många gånger har han "åkt och hämtat något på jobbet" för att få en snabbis när jag varit vrålkåt!

Så då har familjen fått vänta. 

Du vet inte vad du pratar om, men jag antar att det blir så när man fått veta att ens gubbe varit på äventyr utan kalsongerna på..

Haha, snacka om att inte ha fattat ett ord av allt jag har skrivit!
Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!