• Anonym (Älskarinnan)

Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

Jag vet, rubriken är provocerande. Det är för att den ska uppmärksammas, istället för att skriva något i stil med "Jag är älskarinna till en gift man" eller liknande.

Hur som helst, jag är älskarinnan som har ljuvliga stunder med upptagna män. En del är gifta, andra är sambos, förlovade, särbos... de har iallafall en partner som de bedrar.

Varför väljer jag då att göra detta?
    Jo, för det första är jag inte intressead av någon seriös relation. Något som ofta kommer på tal med lediga män. Jag vill inte ha det. Jag är livsnjutare och går dit jag behagar för stunden. Och jag har inte lovat någon någonting.

Har jag dåligt samvete för den bedragna? Nej, det har jag inte. Det är inte jag som inte är kvinna nog att behaga min man. Det är inte jag som orsakar att han hoppar över till det grönare gräset. Se till att vattna din egen gräsmatta tänker jag.

Visst händer det att mannen i fråga kommer på tanken att lämna frugan för min skull, men jag tackar nej.
    Det har också hänt att mannen lämnat frun och sedan försökt få mig, utan resultat.

Den dagen jag vill (om det någonsin sker) stadga mig, då kommer jag inte överta en upptagen, otrogen man. Då väljer jag en som är fri och som vet att behaga mig liksom jag vet hur man behagar en man!

Frågor på det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-15 17:03

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Från och med nu besvarar jag inte amatörpsykologiska diagnoser, förutfattade meningar eller liknande.
    Inte heller besvarar jag tjuriga bedragna kvinnor som kommenterar endast för att försöka utmåla vem och hur jag är som person.

Ni har ingen aning om vem jag är, jag kanske tar hand om dina småttingar på förskolan medans du jobbar?
    Jag kanske är frisören som klipper ditt hår, eller kanske är jag din kollega, eller den som lagat din mat på restaurangen där du äter.

Jag kan vara precis vem som helst!

Detta blir (troligtvis inlägg #283 om ingen hinner skriva innan detta publiceras.)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-31 11:33
    De som tror sig veta mer om mig än jag själv gör, personer som förminskar mig genom diverse tillmälen eller diagnoser (som sagt, från amatörpsykologer) samt annat löst folk får inga andra svar än en påminnelse om vilket inlägg de bör gå tillbaka till.

Ett avslut är ett avslut, en hashtag är en hänvisning i detta fall med inläggets nummer som referens.

• Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!
  • Ess

Tyvärr så är det inte russinen du plockar ur kakan och äter, utan musbajsarna.

• molly50
    Anonym (Dostojevskij) skrev 2020-09-15 18:58:54 följande:

Det här är verkligen en märklig tråd, utan någon meningsfull diskussion. Det som överraskar mig något (utöver TS attityd) är hur starkt de flesta övriga betonar 100% trohet som norm för en god relation och dömer dem (män i det här fallet) som är otrogna gentemot sin partner. För mig framstår den attityden som någon Luthersk relik eller något.

Har inte människor lite större öppenhet idag? Otrohet är vanligt. Det handlar mindre om partnern än om egen spänning och bekräftelse. Livet är kort.

Öppen relation? Tolerans för att vara människa? Bejaka liv, kärlek, sex och spännande ögonblick? Otrohet kan berika en relation, det behöver inte alltid skada den. Har alla avgett livslånga trohetslöften? My God.

Jag förundras över den hårda tonen inför lite otrohet som kan vara alltifrån meningslös till alldeles fantastisk och till värde för båda parter i en relation.

Har man inlett en monogam relation så har man ju ingått i det medveten om att det innebär att vara exklusiva med varandra.
    Klarar man inte av det så är det något man bör berätta redan från början.
    Otroheten i sig är ofta inte problemet utan det är sveket och lögnerna.
    Den som är otrogen berättar ju oftast inte själv för sin partner om sina eskapader på sidan av.
    Och svek berikar inte förhållanden,som Sextiotalist skrev.
    Snarare så orsakar det en brist på tillit.
    Något som kan vara svårt att bygga upp igen.
  • bullen1984

Tänker inte klanka ned på dig TS, min fråga är nog bara varför? Även om jag förstår att du tycker det är spännande att vara med upptagna män, men vad får du ut av den här tråden? 

• Anonym (Älskarinnan)
    bullen1984 skrev 2020-09-16 08:31:15 följande:

Tänker inte klanka ned på dig TS, min fråga är nog bara varför? Även om jag förstår att du tycker det är spännande att vara med upptagna män, men vad får du ut av den här tråden? 

Jag startade tråden då jag höll på att kapa en annan tråd, det blev mer fokus på mig är på ts.
    Då skrev jag där att jag skulle starta en egen tråd istället.

Det är anledningen till att jag startade denna tråd.
  • Pope Joan II
    Anonym (Jaha) skrev 2020-09-16 06:10:45 följande:
    Är det möjligt att vara emot otrohet och älskarinnor utan att man själv är bitter eller bedragen?
    Det är väl samma fenomen som när en stackare som blir slagen, saknar pengar, arbete och utbildning sätter sig tillrätta i sin egen klagotråd och börjar anklagar andra för att vara avundsjuka. 
  • Anonym (hi hi)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-14 12:03:02 följande:
    Haha, jo många skratt har det blivit!
    Jo jag förstår det Glad
  • smulpaj01
    Anonym (hi hi) skrev 2020-09-16 12:50:53 följande:

Jo jag förstår det

Fast jag tror nog att de allra flesta skrattar mest åt ts.
  • Anonym (hi hi)
    smulpaj01 skrev 2020-09-16 12:58:40 följande:
    Fast jag tror nog att de allra flesta skrattar mest åt ts.
    Ja ts minns jag tyvärr in det sammanhanget Glad
  • Anonym (Anonym@)

Herregud..Att ni orkar tjafsa med kärringen!! (Eller gubben. Lite osäker där.)

• fornminne
    Anonym (Frun) skrev 2020-09-14 10:03:19 följande:
    Skuldbelägg inte mig för att min man var otrogen. Jag har mina skäl att stanna i relationen och jag förstår varför han var otrogen. Jag har varit otrogen själv också, men jag har aldrig varit älskarinnan som inbillar sig att hon är värdefullare eller bättre än frun.

Ts kanske stinker, men din mans kvinnosyn stinker mycket mer. Varför vill man vara tillsammans med en man som själv är otrogen och sedan kallar kvinnor för horor?
Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!