• Anonym (Älskarinnan)

Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

Jag vet, rubriken är provocerande. Det är för att den ska uppmärksammas, istället för att skriva något i stil med "Jag är älskarinna till en gift man" eller liknande.

Hur som helst, jag är älskarinnan som har ljuvliga stunder med upptagna män. En del är gifta, andra är sambos, förlovade, särbos... de har iallafall en partner som de bedrar.

Varför väljer jag då att göra detta?
    Jo, för det första är jag inte intressead av någon seriös relation. Något som ofta kommer på tal med lediga män. Jag vill inte ha det. Jag är livsnjutare och går dit jag behagar för stunden. Och jag har inte lovat någon någonting.

Har jag dåligt samvete för den bedragna? Nej, det har jag inte. Det är inte jag som inte är kvinna nog att behaga min man. Det är inte jag som orsakar att han hoppar över till det grönare gräset. Se till att vattna din egen gräsmatta tänker jag.

Visst händer det att mannen i fråga kommer på tanken att lämna frugan för min skull, men jag tackar nej.
    Det har också hänt att mannen lämnat frun och sedan försökt få mig, utan resultat.

Den dagen jag vill (om det någonsin sker) stadga mig, då kommer jag inte överta en upptagen, otrogen man. Då väljer jag en som är fri och som vet att behaga mig liksom jag vet hur man behagar en man!

Frågor på det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-15 17:03

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Från och med nu besvarar jag inte amatörpsykologiska diagnoser, förutfattade meningar eller liknande.
    Inte heller besvarar jag tjuriga bedragna kvinnor som kommenterar endast för att försöka utmåla vem och hur jag är som person.

Ni har ingen aning om vem jag är, jag kanske tar hand om dina småttingar på förskolan medans du jobbar?
    Jag kanske är frisören som klipper ditt hår, eller kanske är jag din kollega, eller den som lagat din mat på restaurangen där du äter.

Jag kan vara precis vem som helst!

Detta blir (troligtvis inlägg #283 om ingen hinner skriva innan detta publiceras.)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-31 11:33
    De som tror sig veta mer om mig än jag själv gör, personer som förminskar mig genom diverse tillmälen eller diagnoser (som sagt, från amatörpsykologer) samt annat löst folk får inga andra svar än en påminnelse om vilket inlägg de bör gå tillbaka till.

Ett avslut är ett avslut, en hashtag är en hänvisning i detta fall med inläggets nummer som referens.

• Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!
  • Anonym (Sara)

Jag undrar över varför du har startat tråden. Vill du visa oss gifta kvinnor hur lätt vi kan bli av med vår man (dvs bli olyckliga pga dig), vill du berätta om ditt perfekta liv som inte innehåller några krav, är det en superegoboost att vara förmer än oss andra som försöker leva medelsvenssonlivet..?

När jag var singel var det många gifta män som vill ha sex med mig och jag gissar att många delar den upplevelsen med mig, tänker du att det bara är du som kan locka fram den sidan eller vad är det du vill ha sagt? 

Jag förstår att du vill att vi ska läsa tråden och förskräckas över din fräckhet och själviskhet men jag tror inte att du lyckas särskilt väl, snarare blir det ett försvarstal för ett liv som nästan alla kan få (grundat på mina egna erfarenheter) men väljer bort. Det är mycket lättare att leva ditt liv än att leva med en partner sen 10 år tillbaka.

• Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Sara) skrev 2020-09-19 09:18:52 följande:

Jag undrar över varför du har startat tråden. Vill du visa oss gifta kvinnor hur lätt vi kan bli av med vår man (dvs bli olyckliga pga dig), vill du berätta om ditt perfekta liv som inte innehåller några krav, är det en superegoboost att vara förmer än oss andra som försöker leva medelsvenssonlivet..?

När jag var singel var det många gifta män som vill ha sex med mig och jag gissar att många delar den upplevelsen med mig, tänker du att det bara är du som kan locka fram den sidan eller vad är det du vill ha sagt? 

Jag förstår att du vill att vi ska läsa tråden och förskräckas över din fräckhet och själviskhet men jag tror inte att du lyckas särskilt väl, snarare blir det ett försvarstal för ett liv som nästan alla kan få (grundat på mina egna erfarenheter) men väljer bort. Det är mycket lättare att leva ditt liv än att leva med en partner sen 10 år tillbaka.

Jag har förklarat i något inlägg varför jag startade tråden, du får leta om du är intresserad av anledningen.

Det du "förstår" stämmer inte så din slutledningsförmåga är inte den bästa, om man uttrycker sig milt.

Till sist, jag vet mycket väl hur det är att leva i ett långvarigt förhållande.
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-19 09:26:02 följande:

Jag har förklarat i något inlägg varför jag startade tråden, du får leta om du är intresserad av anledningen.

Det du "förstår" stämmer inte så din slutledningsförmåga är inte den bästa, om man uttrycker sig milt.

Du har förklarat att du startat tråden för att du skrev i en annan tråd, och istället för att kapa TS där gjorde du en ny, egen tråd. Frågan är varför du ens var i risk att kapa TS, och varför du kände ett behov av att starta denna tråd. Ett helnöjd, har jag också för mig att du sagt, men det är fortfarande ingen förklaring till att du vill prata om detta på detta sätt.

Det är tydligt att du vill få fram att du är nöjd, du tycker du ge det bästa, och ett långvarigt förhållande är inget för dig just nu.

Det är också så att du inte verkar vilja förstå att många har andra prioriteringar än du, inte vill ha det som du, inte tycker du har det bästa, och själva föredrar ett långvarigt förhållande. Många tycker dessutom att det är moraliskt fel både att vara otrogen, och att vara älskarinnan. Så kan man tycka även om man är i ett lyckligt förhållande.
  • sextiotalist
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-19 09:26:02 följande:

Man är väl olika. Personligen så är en kärleksfull relation en förutsättning för att jag ska ha bra sex.

Så jag hade inte velat byta med dig. Jodå jag var singel under flera år 30-35, och saknade inte uppvaktning. Så inte det minsta avundsjuk eller bitter. Hade inte velat byta bort någon dag under dessa 25 år mot att bli singel igen
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Jaha) skrev 2020-09-19 09:40:10 följande:
    Du har förklarat att du startat tråden för att du skrev i en annan tråd, och istället för att kapa TS där gjorde du en ny, egen tråd. Frågan är varför du ens var i risk att kapa TS, och varför du kände ett behov av att starta denna tråd. Ett helnöjd, har jag också för mig att du sagt, men det är fortfarande ingen förklaring till att du vill prata om detta på detta sätt.

Det är tydligt att du vill få fram att du är nöjd, du tycker du ge det bästa, och ett långvarigt förhållande är inget för dig just nu.

Det är också så att du inte verkar vilja förstå att många har andra prioriteringar än du, inte vill ha det som du, inte tycker du har det bästa, och själva föredrar ett långvarigt förhållande. Många tycker dessutom att det är moraliskt fel både att vara otrogen, och att vara älskarinnan. Så kan man tycka även om man är i ett lyckligt förhållande.
    Jag svarade på några frågor.
    Har du problem med det?
  • Anonym (Älskarinnan)
    sextiotalist skrev 2020-09-19 09:41:45 följande:
    Man är väl olika. Personligen så är en kärleksfull relation en förutsättning för att jag ska ha bra sex.

Så jag hade inte velat byta med dig. Jodå jag var singel under flera år 30-35, och saknade inte uppvaktning. Så inte det minsta avundsjuk eller bitter. Hade inte velat byta bort någon dag under dessa 25 år mot att bli singel igen
    Ja, men det är ju jättebra att du är nöjd.
    Varför kan du inte acceptera att jag är nöjd med hur jag lever?

Som du själv skriver, man är väl olika.

Det är inte din man jag har mina små stunder med heller.
  • Anonym (Linn)

Att få en upptagen karl intresserad är tyvärr inte det minsta svårt. Dejtingsiterna vimlar av dom. Har flera väninnor som dejtat killar som de trodde var singlar, men efter någon/några träffar så kryper det fram att de visst har partner och barn.

Självklart kommer då alla de vanliga ursäkterna fram: Vi har glidit isär. Hon förstår inte mig. Hon vill inte ha sex lika ofta som jag vill. Jag skulle ha lämnat men jag tänker på barnen. Eller varför inte klassikern: Jag skulle ha lämnat men hon mår psykiskt dåligt.

En bra man försöker lösa problemen och går inte det så lämnar man. En dålig man söker en lättillgänglig kvinna istället.

Jag vill inte vara kvinnan som denna dåliga man väljer. Usch.

Man ska även minnas att de flesta av dessa män har det bra hemma. Vad de egentligen söker är spänningen och kicken som det ger att göra något så förbjudet och moraliskt dåligt. De döljer detta genom att klaga på sin fru så den godtrogna kvinnan ska tycka synd om honom och gå med på att smyga och ställa upp när han kan smita ifrån familjen.

• sextiotalist
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-19 09:44:58 följande:

Ja, men det är ju jättebra att du är nöjd.

Varför kan du inte acceptera att jag är nöjd med hur jag lever?

Som du själv skriver, man är väl olika.

Det är inte din man jag har mina små stunder med heller.

Det är snarare din syn på kvinnorna som lever med dessa män du roar dig med. Tänk ett steg till. När dessa män beter sig som svin, så tar kvinnorna hand om deras barn. Tvättar tvätten, tar hand om disken. Städar, arbetar. En man som är så illojal mot den han påstår sig älska för att tömma sig under kravlöst sex. Är han en riktig man?
  • Anonym (Älskarinnan)
    sextiotalist skrev 2020-09-19 09:58:44 följande:
    Det är snarare din syn på kvinnorna som lever med dessa män du roar dig med. Tänk ett steg till. När dessa män beter sig som svin, så tar kvinnorna hand om deras barn. Tvättar tvätten, tar hand om disken. Städar, arbetar. En man som är så illojal mot den han påstår sig älska för att tömma sig under kravlöst sex. Är han en riktig man?
    Jag kunde inte bry mig mindre.
    Jag vill liksom inte överta honom, vill inte ha hans ungar på halsen heller.

Jag vill bara ha kravlöst sex.
  • Anonym (G)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-19 10:08:11 följande:

Jag kunde inte bry mig mindre.

Jag vill liksom inte överta honom, vill inte ha hans ungar på halsen heller.

Jag vill bara ha kravlöst sex.

Varför inte ha det med män som är singel? Eller känns det bättre med gifta män?
Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!