Ingen duschar efter skolidrotten
Läste på Facebook att nästan ingen duschar efter gympan i skolan. Hur kan man tillåta det? Blir väldigt Ofräscht att ha lektioner när ingen duschar.
Läste på Facebook att nästan ingen duschar efter gympan i skolan. Hur kan man tillåta det? Blir väldigt Ofräscht att ha lektioner när ingen duschar.
Lärarna flyr yrket i ren panik, med all rätt, de har en fullständigt orimlig och ohållbar arbetssituation.
Men det är ju inte bara i omklädningsrummen som kroppsmobbningen sker. Om inte ?kosta vad det kosta vill?-tänket sträcker sig till att punktmarkera varenda elev under hela skoldagen så kan man lika gärna skippa det. Det blir ju Betydligt billigare att bygga tryggare omklädnings- och duschrum.
En vuxens närvaro hade BARA fått mig att känna mig än mer illa till mods.
Om det behövs för att lösa ett problem så, ja visst.
Anställ så det finns minst 2 kvinnor o 2 män på plats varje dag, med lite planering så går det även att använda dessa "extraresurser" till annat den tiden som omklädningsrummen står tomma, kanske erbjuda de elever som faktiskt vill lära sig nått i skolan lite extra läxhjälp eller nått? Eller kanske nån form av "trygghetsvärdar" på gården, i korridorer och andra allmäna utrymmen. För att åter igen dämpa buset genom sin blotta närvaro.
Skolorna är ju som svarta hål redan nu i kommunernas budgetar... O allt är i fullt förfall, eleverna lär sig knappt nått för merparten av lärarens tid går åt till att få de stökiga ungarna att sitta still, o sen förmå resten att stänga av alla spel o youtube på sina telefoner...
Lärarna flyr yrket i ren panik, med all rätt, de har en fullständigt orimlig och ohållbar arbetssituation.
Men det är ju inte bara i omklädningsrummen som kroppsmobbningen sker. Om inte ?kosta vad det kosta vill?-tänket sträcker sig till att punktmarkera varenda elev under hela skoldagen så kan man lika gärna skippa det. Det blir ju Betydligt billigare att bygga tryggare omklädnings- och duschrum.
En vuxens närvaro hade BARA fått mig att känna mig än mer illa till mods.
Jag har nu greppat vad det hela handlar om o vad det bottnar i, jag inser att denna diskussion är lönlös.
Om jag får titta lite i min kristallkula så kommer detta inom en överskådlig framtid leda till att tillräckligt många kommer att ruttna fullständigt på att tjafsa ang detta. Det kommer då resultera i att skolidrotten i sina nuvarande form skrotas helt, praktiken tas bort och träning/rörelse kommer istället läras ut teoretiskt.
Jag har nu greppat vad det hela handlar om o vad det bottnar i, jag inser att denna diskussion är lönlös.
Om jag får titta lite i min kristallkula så kommer detta inom en överskådlig framtid leda till att tillräckligt många kommer att ruttna fullständigt på att tjafsa ang detta. Det kommer då resultera i att skolidrotten i sina nuvarande form skrotas helt, praktiken tas bort och träning/rörelse kommer istället läras ut teoretiskt.
Det där är så sjukt förminskande så det finns inte. Är det att skrika om ?trygga rum? och ?obehagligt och skrämmande? när den manliga duschvakten gör närmanden eller beter sig ytterst tveksamt? Hur mycket ska barnen behöva tåla? Är det MRAKas som drar den gränsen, för vad som är tramsiga lättkränktheter och genuina olagligheter? Hade vuxna behandlat andra vuxna på en arbetsplats på samma sätt som barnen utsätts så hade det tamigfan slutat med polisanmälningar, avsked och skadestånd. Men barnen ska bara ta det, trots att deras förövare går HELT fria inför lagen.
Det handlar inte om att bygga 50 individuella omklädningsrum, utan typ 8 låsbara bås utan insyn till 8 duschar. Skärp dig.
Jajjemän, men ingen kommer orka driva detta när alla lättkränkta individualister gapar o skriker om sina "trygga rum" o att de aldrig ska behöva utsättas för något som de finner obehagligt eller skrämmande.
Det kommer snart till en punkt (om vi inte redan är där) när elever o deras föräldrar börjar driva juridiska processer mot skolorna för att de utsätter barnen för dessa upplevda kränkningar... Då står skolan inför valet att antingen bygga 50 individuella omklädningsrum, eller helt enkelt sluta med fysisk aktivitet.