MRAKas skrev 2020-08-23 17:31:55 följande:
Men det kommer sluta med att skolorna ger upp detta istället. De kommer redovisa vad det kostar att leva upp till alla lättkränkta individualisters krav för att kunna fortsätta, de höga kostnaderna kommer sen göra att det börjar lobbas ifrån politiskt håll att sluta med fysisk aktivitet med motiveringen "nyttan är inte värd kostnaden".
Detta kommer tas emot med öppna armar av alla friskolor som mycket enkelt och effektivt bara avslutar de kontrakt de har på att hyra in sig i olika gymnastikhallar. De kommunala skolorna ser en chans att hyra ut sina redan befintliga gymnastiksalar till andra verksamheter... O alla barn är överlyckliga för de slipper både gympan o den kränkande omklädningen... Alla får som de vill, alla vinner. Tills man börjar tänka lite längre, men det är det ju knappt ingen som gör längre.
Och jag har berättat för dig redan att det finns en stor ojämnhet i rättvisan i lärarkåren huruvida det ligger hundratals minuter och skvalpar i schemat varje vecka av den reglerade årsarbetstiden. Timmar som kan användas för bemanning vid olika behov när ämnestimmarna inte räcker. Behoven är f.ö oändliga. Vissa jobbar för mkt och andra för lite av den verksamhetsförlagda tiden som AG förfogar över. Det är inte som på Volvo, även om man kanske kan maska där om man är en gammal räv (jag vet inte). Så här har det sett ut på tre skolor jag arbetat. Det är inget unikum, varken att slita ut sig eller att ha guldschema. Det är mkt orättvisa på sina håll.