• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • MsPinnipeds

Här kom mensen i fredags så kommer gå över till septembertråden. 

Nu har vi gått 16 månader utan att ha lyckats en enda gång... Nåväl, vi får väl vad våra provsvar säger från utredningen. 

Grattis alla som plussat! Och jag håller tummarna för er som fortfarande väntar på BIM! Hjärta

• NiMi12

Idag kom mensen (en dag tidigt), så jag lämnar tråden.

Lycka till allihop! Jag håller tummarna för att vi inte ses i septembertråden ;)

• Msofie
    toenail skrev 2020-08-09 06:10:41 följande:

Tack för länken, ska skicka den till honom!

Vad tråkigt att höra om din oro. Jag förstår verkligen hur du känner. Jag är precis likadan vad gäller struktur i livet och jag har liksom planerat min framtida graviditet. Jag ska börja försöka och så kommer jag bli gravid inom tre månader. Det har liksom inte funnits något annat tankesätt så jag kommer kanske också bli nedslagen om min mens kommer och det tar tid. Det krävs verkligen MYCKET för att en kvinna att bli gravid och det är så galet vilken komplicerad process det är. Allt måste verkligen matcha perfekt.. Jag är glad att jag hittar hit och kan få tips och råd om processen härifrån <3

När har du bim denna månad?

Hoppas verkligen att det går snabbt för er och ni blir gravida inom den tiden! Jag tänkte att jag skulle ha en bebis vid årsskiftet, men icke.

Jag vet aldrig på förhand när jag ska ha min BIM men mycket tyder på att min ÄL var typ inatt, temp, ÄL test och tappen. Så då blir min BIM 23/8. En dag efter jag fyller 25, så det hade ju varit fint : )
  • Danni 83
    Aammi skrev 2020-08-09 02:16:03 följande:

Hej allihop!

Jag har försökt inte skriva här på ett tag eftersom jag blev så uppstressad av försöken. Det har gått fyra månader sen tidigt missfall och fortfarande inte lyckats pricka in äl rätt, har haft lite konstiga cykler mm. Även denna cykel har veckorna gått utan vare sig mens eller positivt gravtest. Men hur som, jag såg fertilt sekret för någon vecka sen. En dag eller två senare fick vi till det, men jag var trots allt helt säker på att jag skulle få mens närsomhelst. Sex dagar senare har jag fått ett konstigt blodig flyttning som redan hållit i sig i 48 h. Detta är absolut inte mens, bara en jämn men mycket lätt flytning som mest synts i toapappret. Inte jämn i färgen utan liksom bruna eller rosaröda fläckar i en genomskinlig flytning. Vad tror ni? Kan det vara en implantationsblödning?! När kan jag ta ett gravtest?

Vill men vågar inte börja hoppas...

Beklagar mf, jag fick också tidigt mf (i maj) och min cykel var som en klocka på 28 dagar innan, men nu senaste månaderna har den pendlat mellan 26 och 32 dagar.

Hur länge sen var det du hade mens? Tänker att det kan vara en nid blödning du fått, jag skulle vänta några dagar, kanske 4-5 och se om mens kommer, annars ta ett test. Lycka till! Skriv gärna hur det går
    Mamma till tre hjärtan 2007, 2010 och 2014
  • Bäbiiiis
    Msofie skrev 2020-08-09 08:31:31 följande:

Vad tror ni?

Cd17 ser ut att kunna varit en lh-stegring och ägglossning kanske cd18 någon gång efter tempning eftersom du har en dipp på cd19 om jag räknar rätt på dagarna. Hoppas!
  • Myran1234

Stort grattis till er som plussat! :) Det måste vara en helt underbar känsla!! :)

Jag känner mig väldigt låg just nu. Allt känns så hopplöst och det känns som att det är något fel på mig. Varför blir jag inte gravid? Jag försöker tänka positivt och fastän jag rent logiskt fattar att fyra misslyckade försök inte är något att prata om så är jag väldigt ledsen just nu. Jag kan inte sluta fundera på om det är något som inte står rätt till. Känns som att min ålder på 34 år också blir en utmaning även fast jag vet att det inte behöver vara så. Man googlar och googlar, försöker finna svar man sen sitter man här igen och det enda man kan göra är att vänta. :(

Förlåt tjejer om jag kommer in här med negativ energi, men behöver få skriva av mig. Det är så himla fint att se den fina ton och pepp som finns här i tråden. <3

BIM 16/8 och jag hoppas så, men är redan inställd på att mensen kommer enligt utsatt tid. :(

• ellie86
    PelloBello skrev 2020-08-08 21:41:02 följande:

Det här kan väl inte vara spökstreck?

:O

Tycker verkligen att det ser ut som ett riktigt streck! :D Grattis! <3 Vänta några dagar så ska du se att digitala visar också :) 
  • Bäbiiiis

Vad har ni för erfarenhet av tidiga graviditetssymptom. Jag är bara på äl+4 men idag har jag molvärk i tjejmagen på vänster sida. Och igår fick jag en slags strålande värk i höfterna och låren (som restless legs ungefär) som fortfarande sitter i och fick även kramp i fötterna flera gånger igår.

Lite märkliga symptom kanske men hoppas....

Svar på tråden BIM Augusti 2020