Loea skrev 2020-08-08 15:32:08 följande:
Ursäkta att jag hoppar in här, kände bara igen mig så mycket i det du skrev. Har också oväntat långa cykler efter att jag slutade med preventivmedel i oktober förra året. Längsta var på 7 veckor men standard är runt 35 dagar. Och här gick man runt och trodde att man kunde bli gravid 12 gånger om året när man egentligen får vara glad om man har 5 chanser per år med tanke på att man inte har ÄL varje cykel.
Blev gravid i våras och det slutade i MA sen blev jag gravid nu igen och är i v8 nu. Oron försvinner inte.. Därför jag hänger kvar i trådar som denna, vem vet när jag hamnar här igen liksom.
Mitt sätt att kontrollera situationen var genom att göra anteckningar varje dag på mående och symptom för att lättare kunna se ett mönster och veta vad som var vad. Man vet alltid något mer till nästa cykel då. Båda gångerna jag blev gravid har jag tagit bidrottninggele, har du testat det? Tycker det gör det lättare att känna av och få utslag vid ÄL. Hoppas din ÄL kommer snart!
Åh ja precis, hade verkligen en föreställning innan om att det är väl klart ÄL kommer vara på CD 14. Ibland kan jag känna att saker och ting faktiskt hade varit enklare då, jag är en person som behöver struktur i mitt liv och blir stressad av att min cykel ej är strukturerad om det makes Sense. Jag har också varit gravid en gång innan, gjorde abort, så hade en övertro på min förmåga haha.
Men vad roligt att höra att du är gravid, grattis! Har en föreställning om att när det väl händer mig kommer allt vara tipp topp, men som du säger tar väl oron främst en annan form haha.
Just nu har jag stenkoll varje dag. Tar rosenrot för första månaden, tänkt prova bidrottninggele nästa månad om detta ej skulle ta sig!