Msofie skrev 2020-08-08 13:35:05 följande:
Clareblues hemsida förklarar fertilitet på ett bra och enkelt sätt, han borde kanske kolla där?
se.clearblue.com/hur-blir-man-gravid
Tänker väl att beroende på när man har ÄL under cyklen så kan olika kvinnor bli gravida under olika stadier i cyklen. Någon har sina fertila dagar runt CD 10 och andra runt CD 25. Men man kan bara bli gravid under de 5 dagarna runt ägglossningen.
Jag är en ganska easy going person som sällan oroar mig i onödan och när vi började denna processen var jag typ, vi tar de som de kommer och litar på kroppen, typ så. Nu vill jag inte alls projicera mina känslor på dig, men detta är det värsta jag har varit med om. Tänker på att bli gravid säkert 50 gånger om dagen och vill gråta över att det varje dag haha. Trodde aldrig att det skulle ta sån här "långt" tid. Dagarna fram tills mensen känns det som jag ska bli galen då jag överanalyserat varenda känsla i kroppen. Varje månad när jag fått min mens har det känns som en otrolig sorg. Har dessutom katastroftankar i och med mina långa cyklar och att något ska va fel. Ja du hör ju!
MEN med det sagt kanske det inte alls blir så för dig! Vi alla är olika och hanterar saker olika. Och förhoppningsvis kanske du hanterar det bättre än jag eller får ett plus tidigt. Men vi på denna sidan finns varje fall här för att bolla tankar och känslor, något som hjälpt mig otroligt : )
Tack för länken, ska skicka den till honom!
Vad tråkigt att höra om din oro. Jag förstår verkligen hur du känner. Jag är precis likadan vad gäller struktur i livet och jag har liksom planerat min framtida graviditet. Jag ska börja försöka och så kommer jag bli gravid inom tre månader. Det har liksom inte funnits något annat tankesätt så jag kommer kanske också bli nedslagen om min mens kommer och det tar tid. Det krävs verkligen MYCKET för att en kvinna att bli gravid och det är så galet vilken komplicerad process det är. Allt måste verkligen matcha perfekt.. Jag är glad att jag hittar hit och kan få tips och råd om processen härifrån <3
När har du bim denna månad?