• KarlssonA

Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?

S+Mp+C+L pratar hela tiden om deras överlägsna värderingar. Det är bara de som har hjärtat på rätt sida, medan alla andra partier är onda. Trots det ignorerar dem coronaviruset. Genom att inte försöka begränsa virusets spridning har 5000 människor dött i Sverige och fler kommer det att bli. Bevisar inte det här att det tvärtom är dessa partier som helt saknar moral och goda värderingar?

Ni som stödde regeringen och stödpartierna till den för att ni ville att goda värderingar ska prägla samhället - har ni ändrat nu? Om inte - varför?

• Svar på tråden Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?
  • nihka
    Anonym (N) skrev 2020-07-31 15:36:37 följande:
    5739 svenska medborgare har förlorat sina liv jämfört med 329 i Finland. Tänk på alla familjer. Det är fruktansvärt.
    Det var inte svar på min fråga. Vilket håll tycker du att det går åt?

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (N)
    nihka skrev 2020-07-31 15:38:14 följande:
    Du måste väl förstå att beslut inte gäller förrän de har röstats igenom.
    Varför ska jag inte tro på det som statsministern säger?

Jag vill leva i ett land där man kan lita på att politiker talar sanning, men det verkar tydligen för mycket begärt.
  • Anonym (N)
    nihka skrev 2020-07-31 15:39:59 följande:

Jämför med Finlands kurva. Kurvan går alldeles för långsamt ner och det är för sent at rädda 5000 liv.
  • Anonym (N)
    nihka skrev 2020-07-31 15:39:59 följande:

• nihka
    Anonym (N) skrev 2020-07-31 15:43:58 följande:
    Jämför med Finlands kurva. Kurvan går alldeles för långsamt ner och det är för sent at rädda 5000 liv.
    Det var inte heller svar på min fråga. ÅT VILKET HÅLL GÅR DET?
  • nihka

Nästa fråga. Åt vilket håll går det?

• Padirac
    Anonym (N) skrev 2020-07-31 15:38:32 följande:

Löfven bestämmer över regeringens politik och hur Socialdemokraterna ska rösta i riksdagen. Utan Löfvens regeringsprogram hade vi aldrig fått marknadshyror i Sverige. Det är fakta.

DU misstar dig. SL bestämmer inte, det finns en del partier som är toppstyrs av partiledaren, men vad jag vet så funkar inte S på det sättet. Sen är regeringen fler partier, ännu fler partier samarbetar med regeringen och riksdagen röstar om förslagen regeringen presenterar.

Du verkar inte ha satt dig in i hur de olika partierna fungerar, hur riksdagen fungerar.

Marknads hyror har vi väl inte fått, men kanske kommer att få. Du verkar blanda ihop det som har hänt med det som kan hända...
  • Padirac
    Anonym (N) skrev 2020-07-31 15:41:49 följande:

Varför ska jag inte tro på det som statsministern säger?

Jag vill leva i ett land där man kan lita på att politiker talar sanning, men det verkar tydligen för mycket begärt.

DU vill leva i ett land där en statsminister bestämmer att själv utan att regering deltar och riksdag får fatta besluten?

Dessa länder finns, men det är inte så i Sverige.
  • KillBill

Anonym (N) skrev 2020-07-31 15:02:45 följande:
    Det du missar är att SD  flera gånger har förtydligat att de inte vill införa marknadshyror. Bland annat här och här: 

sd.se/our-politics/marknadshyror-2/ 
    www.hyresgastforeningen.se/var-politik/om-regeringsbildningen/sa-tycker-partierna-om-hyresgasternas-viktigaste-fragor/sverigedemokraterna/

SD vill även att fler undantag i turordningsreglerna i LAS endast ska gälla för företag med högst 10 anställda. Det är en väldigt stor skillnad mot regeringen som vill att fler undantag ska gälla alla företag oavsett storlek:

www.altinget.se/artikel/sd-vi-vill-ha-fem-undantag-i-turordningsreglerna

Stefan Löfven lurar alltså väljarna om att SD står bakom dåliga förslag på ett sätt som inte är sant. Det som det egentligen handlar om är att Stefan Löfven har sålt ut arbetarrörelsen på ett sätt som inte går att försvara sanningsenligt. Utan januariavtalet hade de här dåliga förslagen aldrig genomförts för det finns ingen riksdagsmajoritet för dem.

Men så är det med statsministern nuförtiden. Han ljuger om allt från coronaviruset till marknadshyror och tyvärr är det många som faller för det. Det ska inte behöva vara så i Sverige.

Du verkar dåligt insatt.  Regeringen har inte lagt några konkreta lagförslag utan det handlar om  utredningar. SD däremot är ett populistiskt parti som säger vad som passar bäst för dagen. När SD pratar med näringslivet står SD för en genuin högerpolitik. När SD pratar väljarna så gäller motsatsen. 

SD har tidigare sagt sig vara emot vinster i välfärden, marknadshyror, skärpning av LAS etc. men vid åtskilliga tillfällen har representanter för sverigedemokraternas högsta ledning t.ex. Oskar Sjöstedt sagt tvärtom och öppnat upp för vinster i välfärden, marknadshyror och försämringar av LAS. Det går alltså inte att lita på vad SD säger.  

Betänk vad som skulle hända om SD blev en del av ett brunblått block. Att SD då skulle bli tvungen att köpa moderaternas och kristdemokraternas politik med marknadshyror och försämringar för arbetare är en no-brainer.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    Anonym (N) skrev 2020-07-31 15:44:51 följande:
    Jag fick aldrig något svar på min fråga.
Svar på tråden Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?