• Sussna85

Ivf Maj 2020

Hej! Alla andra trådar var så fulla redan, så tänkte va tusan, jag får väl starta en ny Glad
    Här har sambon och jag just startat vår första ivf,så nån som vill följas åt på denna väg, utbyta lite tankar och funderingar?

Detta är väldigt nytt...har två barn sen tidigare i ett annat förhållande.
    Nu visa det totalt stopp i båda äggledare vid en äggledarspolning nu i April,
    står handfallen och jag vet inte varför det har hänt Gråter

Så nu sätter vi vårt hopp till ivf som kan hjälpa oss till vägen mot ett gemensamt barn...
    Så, skriv skriv skriv gärna!Skrattande

• Svar på tråden Ivf Maj 2020
  • Sussna85

Vad är ni alla utbildade till och jobbar som om jag får fråga?

Jag är utbildad kock-2004 och gick ut min närvårdarutbildning -2019 (undersköterska i sverige heter det va?)

Så nu är jag dagverksamhetsledare för personer med funktionshinder detta år ut, sen tror jag att det får bli kock på samma ställe igen efter detta år Glad

• Lillamiia
    Sussna85 skrev 2020-06-05 08:30:14 följande:

Ja inget jag har ätit av alla preparat har väl fungerat, inte i bebisverkstaden iallafall. Jag drack Bisolvon den månaden dottern kom till,märkte verkligen hur allt slem i kroppen blev rinnigare *ursäkta detaljer*

Men om det sedan var tack vare medlet eller bara tur vete fasen.

Jaså va de så? Jag har testat bisolvon också, men gav inget. Finns nog inget ja inte testat alltså, har gått på bland annat akupunktur också i flera månader men de gav ju inte nåt heller. Ja det rann ju bokstavligt ur en haha! vi får låta de va osagt varför det tog sig för dig då men drf ville ja prova för det verkade vara så många som lyckades med just bisolvon, har märkt att jag inte är som alla andra

Jag har inte gått någon utbildning mer än på mitt förra jobb där jag arbetade i ca 7 år och gick diverse kurser inom ledarskap. Annars är ja utbildad servitris på gymnasiet.

Just nu jobbar jag i klädbutik sen 4 år tillbaka har precis börjat på matematik kurs för att ja har bestämt mig för att plugga vidare inom ett år. Kanske inte va bästa valet när man är mitt uppe i ivf och sprutor för ja hamnar lite efter känner jag, men ska försöka kämpa på.

Det är alltid roligt att få en insyn vad människor gör/jobbar med om dagarna som också går igenom sånt här
  • Sussna85
    Lillamiia skrev 2020-06-05 09:38:56 följande:
    Jaså va de så? Jag har testat bisolvon också, men gav inget. Finns nog inget ja inte testat alltså, har gått på bland annat akupunktur också i flera månader men de gav ju inte nåt heller. Ja det rann ju bokstavligt ur en haha! vi får låta de va osagt varför det tog sig för dig då men drf ville ja prova för det verkade vara så många som lyckades med just bisolvon, har märkt att jag inte är som alla andra

Jag har inte gått någon utbildning mer än på mitt förra jobb där jag arbetade i ca 7 år och gick diverse kurser inom ledarskap. Annars är ja utbildad servitris på gymnasiet.

Just nu jobbar jag i klädbutik sen 4 år tillbaka har precis börjat på matematik kurs för att ja har bestämt mig för att plugga vidare inom ett år. Kanske inte va bästa valet när man är mitt uppe i ivf och sprutor för ja hamnar lite efter känner jag, men ska försöka kämpa på.

Det är alltid roligt att få en insyn vad människor gör/jobbar med om dagarna som också går igenom sånt här
    Akupunktur talar många gott om, i "vanliga" bebisverkstan och i ivf annars.

Men ja, jag vet inte riktigt vad jag vill tro om naturpreparat och allt annat däromkring,egentligen.

När man aldrig har fått svart på vitt, att detta var verkligen mirakelmedlet som hjälpteGlad

Och allas kroppar är ju så olika, det som funkar för en person, är helt verkningslöst för en annan, både i den moderna medicinen och det homepatiska/naturläkemedlen.

Men jag väljer att iallafall försöka med lite olika preparat nu och då.

Det är skoj att veta lite mer om folk än bara det vi är och kämpar i för tillfället Skrattande
  • Lillamiia
    Sussna85 skrev 2020-06-05 09:59:35 följande:

Akupunktur talar många gott om, i "vanliga" bebisverkstan och i ivf annars.

Men ja, jag vet inte riktigt vad jag vill tro om naturpreparat och allt annat däromkring,egentligen.

När man aldrig har fått svart på vitt, att detta var verkligen mirakelmedlet som hjälpte

Och allas kroppar är ju så olika, det som funkar för en person, är helt verkningslöst för en annan, både i den moderna medicinen och det homepatiska/naturläkemedlen.

Men jag väljer att iallafall försöka med lite olika preparat nu och då.

Det är skoj att veta lite mer om folk än bara det vi är och kämpar i för tillfället

Nä men precis! Allt är olika och funkar olika på människor. Man skulle ju velat att något fungerade iaf haha.

Ja de gör du rätt i. Har dom sagt att ni får ta andra tillskott? Varför är de så strikt på en klinik men inte på en annan kan man undra. Var mitt uppe i min kur med cq10 sedan 2 månader tillbaka och kändes som att det är ju något jag velat fortsätta med, men men ja får helt enkelt bara skita i dom nu. Hur mår du idag då annars?
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-06-05 08:26:49 följande:

Nä jag försöker tänka så, de vet vad de gör.

Q10 fundera jag oxå på, men får börja lite i sänder att inte kroppen får en chock, haha.

Lillamiia skrev 2020-06-05 10:53:28 följande:

Nä men precis! Allt är olika och funkar olika på människor. Man skulle ju velat att något fungerade iaf haha.

Ja de gör du rätt i. Har dom sagt att ni får ta andra tillskott? Varför är de så strikt på en klinik men inte på en annan kan man undra. Var mitt uppe i min kur med cq10 sedan 2 månader tillbaka och kändes som att det är ju något jag velat fortsätta med, men men ja får helt enkelt bara skita i dom nu. Hur mår du idag då annars?

Jag kör på q10 oavsett rekommendationer! På vår första ivf fick vi ut ett ägg, så du började jag med q10. På vår andra ivf fick vi ut 8 ägg. Visst de ökade även dosen på gonal-f men efter att ha läst åtskilliga inlägg om folk som fått fler och bättre ägg efter att ta tagit q10 kör jag på det. Som bonus har jag blivit piggare! :)
  • Sussna85

Haha, ja man tycker ju att nått kan väl fan få fungera iallafall!

Faktiskt har jag inte frågat om tillskott på AuraklinikenSkäms

Men du blev tillsagd att du inte skulle ta någe naturpreparat alltså?
    Vilken klinik har ni nu igen?Drömmer
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-06-05 11:42:11 följande:

Jag kör på q10 oavsett rekommendationer! På vår första ivf fick vi ut ett ägg, så du började jag med q10. På vår andra ivf fick vi ut 8 ägg. Visst de ökade även dosen på gonal-f men efter att ha läst åtskilliga inlägg om folk som fått fler och bättre ägg efter att ta tagit q10 kör jag på det. Som bonus har jag blivit piggare! :)

Jag mår bra idag faktiskt, igår gjorde det djävulsk ont i magen, men äntligen verkar det börja släppa :)
    Annars går jag bara och väntar att det ska bli måndag...

• Sussna85

Oj det var ju lite skillnad i! Vare sig det var Q10 eller förhöjd Gonal f. Eller en kombo, om du blir piggare är det ju ett plus ändå!

• Lillamiia

Ja jag kanske också ska köra på med det iaf..! Nu är det bara ett par dagar kvar så de känns kanske onödigt att jag inte kan påverka så mkt detta försöket, men det är aldrig försent.
  • Lillamiia
    Sussna85 skrev 2020-06-05 19:28:48 följande:

Haha, ja man tycker ju att nått kan väl fan få fungera iallafall!

Faktiskt har jag inte frågat om tillskott på Aurakliniken

Men du blev tillsagd att du inte skulle ta någe naturpreparat alltså?

Vilken klinik har ni nu igen?

Ja precis ja blev tillsagd att inte ta något annat än folsyra. Sophiahemmet går ja till skönt att det börjar släppa för dig det onda, kan inte varit så trevligt....
Svar på tråden Ivf Maj 2020