Sussna85 skrev 2020-06-04 20:04:59 följande:
Hon ringde sen jo, hon har pratat med sina kollegor och de kom fram till att de skulle långtidsodla de tre äggen som finns i olika stadier av fragmentering tills på måndag.
Biologen ringer då på måndag och ger domen om de små
De ska isf frysa ner det ägg som blir bäst, om det vill dela sig vidare som det ska.
Så får det bli insättning av ett fryst ägg sen i förhoppningsvis denna nya cykel som kommer.
Så inget resande för oss denna vecka iallafall. Tur att färjorna just nu är givmilda med att avboka med kort varsel i dessa Coronatider.
Lite upphängd och nedsläppt känner jag mig nog just nu, jag vet att ivf resor är ett vågspel på många plan, det får man ju räkna med.
Men att bli nedslagen av nått jag inte ens visste kunde hända gör mig lite ledsen.
Okej så när äggen är fragmenterade så kan man ändå fortsätta? Förlåt om ja verkar trög men vet inte vad det är riktigt.
Förstår att du är lite upp o ner i humöret när man får veta någon man inte alls har någon aning om?!

o med tanke på hur de är med Corona o allt du som måste ta dig med färja och sådär. Vi håller tummarna tills på måndag nu då.