• Sussna85

Ivf Maj 2020

Hej! Alla andra trådar var så fulla redan, så tänkte va tusan, jag får väl starta en ny Glad
    Här har sambon och jag just startat vår första ivf,så nån som vill följas åt på denna väg, utbyta lite tankar och funderingar?

Detta är väldigt nytt...har två barn sen tidigare i ett annat förhållande.
    Nu visa det totalt stopp i båda äggledare vid en äggledarspolning nu i April,
    står handfallen och jag vet inte varför det har hänt Gråter

Så nu sätter vi vårt hopp till ivf som kan hjälpa oss till vägen mot ett gemensamt barn...
    Så, skriv skriv skriv gärna!Skrattande

• Svar på tråden Ivf Maj 2020
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-06-09 07:17:30 följande:
    Åh nej vad tråkigt! :( Kommer ni göra ett försök till eller är det sommarstängt på kliniken nu? Väldigt bra att de hört av sig med dagliga uppdateringar måste jag säga.

Det finns en klinik i Falun men tror inte de har de garantierna (längre) men vet att många söker sig dit då de ska vara bra.
    JoRynkar på näsan
    Kliniken kommer att ha öppet hela sommaren sa dom, vi kommer inte ha samma läkare pga av detta, men det gör mig inget. Hellre att de kan ha öppet hela tidenSolig

Så jag hoppas när jag ringer idag att jag får fortsätta direkt.

Ja det kanske blev lite dyrt för den kliniken ändå att ha det konseptet...
  • Sussna85

Måste vänta en cykel...nästa ivf försök blir i Juli då,som tur har de öppet hela sommaren.

Med Menopur ist för GonalF, det ska vara bättre för äggkvalitet tydligen.

Nu hoppas jag på att mensen kommer snarast så den andra cykeln får påbörjas snabbtSkrattande

• Lillamiia
    Sussna85 skrev 2020-06-09 15:42:28 följande:

Lillamiia: Du har inte hört nått från kliniken?

Nej dom har inte hört av sig. Vet inte om det är positivt eller negativt
  • Sussna85
    Lillamiia skrev 2020-06-09 19:21:07 följande:
    Nej dom har inte hört av sig. Vet inte om det är positivt eller negativt
    Borde väl vara positivt om de sa att de bara hör av sig om nått inte står rätt till? :)
  • Lillamiia
    Sussna85 skrev 2020-06-09 20:09:13 följande:

Borde väl vara positivt om de sa att de bara hör av sig om nått inte står rätt till? :)

Dom bestämde direkt att insättning bor på dag 2 om dom inte här av sig och vill odla längre. Något säger mig att många av äggen dött ut och de finns kanske bara en eller ingen alls därför har dom inte hört av sig. Det känns mer positivt om dom ska odla längre för att se vilket ägg som har bäst chans att bli en bebis av, och i så fall skulle dom ringa om dom vill sätta in senare. Något bara jag känner på mig
  • Lillamiia

Och det beror på att man inte fick ut så många ägg, så man sätter in på dag två Istället för att långodla dom om jag förstått rätt

• Missempi
    Lillamiia skrev 2020-06-09 21:07:17 följande:

Och det beror på att man inte fick ut så många ägg, så man sätter in på dag två Istället för att långodla dom om jag förstått rätt

Halloj! Tror vi går på samma ställe! , jag fick ut 5st . De bestämde dag 2 eftersom det inte va så många. Jag kom på dag 2 och gjorde insättning. å de sa att 3 odlas vidare. Fick sen brev att ett hade gått till frysen. Jag var inte så hoppfull att mitt tvådagars hade klarat sig i mig. Men det har det tydligen! Om de inte ringer så finns det ägg när du kommer dit! :) håll hoppet uppe! Jag vet att de är svårt men de kan gå bra också! :)
  • Lillamiia
    Missempi skrev 2020-06-09 21:23:50 följande:

Halloj! Tror vi går på samma ställe! , jag fick ut 5st . De bestämde dag 2 eftersom det inte va så många. Jag kom på dag 2 och gjorde insättning. å de sa att 3 odlas vidare. Fick sen brev att ett hade gått till frysen. Jag var inte så hoppfull att mitt tvådagars hade klarat sig i mig. Men det har det tydligen! Om de inte ringer så finns det ägg när du kommer dit! :) håll hoppet uppe! Jag vet att de är svårt men de kan gå bra också! :)

Åh gör vi?! Sophiahemmet? Grattis vad kul för dig! När har du gjort ivf? Nyligen förstår jag om ja läser din text? jag blir glad för din skull men vill inte hoppas för mkt. Är såklart tacksam över att det för över huvudtaget fanns ägg att hämta. Det hade kunnat vara noll. Jag får vara glad. Får se vad dom säger imorn har du också pcos? Hur mkt dos fick du av gonal f? Vilket härligt hopp man får när man läser sånna här historier
  • Missempi
    Lillamiia skrev 2020-06-09 21:37:30 följande:

Åh gör vi?! Sophiahemmet? Grattis vad kul för dig! När har du gjort ivf? Nyligen förstår jag om ja läser din text? jag blir glad för din skull men vill inte hoppas för mkt. Är såklart tacksam över att det för över huvudtaget fanns ägg att hämta. Det hade kunnat vara noll. Jag får vara glad. Får se vad dom säger imorn har du också pcos? Hur mkt dos fick du av gonal f? Vilket härligt hopp man får när man läser sånna här historier

Yes! :) ja gick in i vecka 7 idag :) nej jag vet, det är skit jobbig process med tankar fram och tillbaka! Nej ingen pcos, bara oförklarligt. Jag tog 150mg, vad fick du?

Tack! Glad jag blir att kunna ge hopp! :)
Svar på tråden Ivf Maj 2020