Lillamiia skrev 2020-06-09 21:51:34 följande:
Okej!! Vad spännande har du fått gå fler kontroller pga ivf? Jaså, jobbigt att inte veta vad det berodde på. Jag fick ta 112 sen höjde dom dosen tre dagar till 125. Tog sprutorna i tolv dagar tror jag, räknar då inte med ovitrellen. Vi med pcos är lättstimulerade så kan lätt bli överstimulerad om man får för mkt. Berätta lite om hur de gick till från att du gjorde äggplocket tills nu
Vad menas med flera kontroller pga ivf? :)
Ja de har vart jobbigt, vi har försökt i 2 år. Vi går privat med de gör ni också va? Gick på 150hela vägen å redan från början så sa dom att de va 6 blåsor, så visste att de inte kunde bli fler. Tyckte ändå det var lite och frågade om det inte var lite, hon sa att det var på nedre skalan men att de haft personer som haft en eller två som fått barn! Och det är sant!, det är en fungerande man vill ha!
Äggplocket gick bra! Fick bra med bedövning fast jag grät lite på slutet av smärta och att det är en känslig situation också. Men mindre ont än spolningen tyckte jag. Insättningen gick bra! Man får först gå in i ett rum å prata med läkaren hur det ser ut med alla ägg å man får med sig ett kuvert med instruktioner å gravtest. Sen gick insättningen fort, filmade embryot å sen satte det in det å kollade sen med ultraljud att de satt på rätt plats,filmade de också ;) sen var det klart! Gick väldigt fort! Sen gick på toan å kissade lugnt, de jobbigaste var nog att va så kissnödig! Haha. Mitt första tecken va att jag vart andfådd lätt å sen började molvärk på ruvardag 9, trodde jag skulle få mens dan efter så testade å det visade två streck! Trodde inte det var sant! Helt sjukt känns det! Sen fortsatte molvärken några dagar. Nu känner jag ingenting typ! Brösten har avstannat i att göra så ont. Börjar man bli orolig, men försöker ta det lugnt å väntar på vul! :)