Padirac skrev 2020-10-30 17:44:39 följande:
Ja, jag ser samma fenomen vilket förvånar mig..
I tråden förekommer fler 'märkliga' - i ordets riktiga bemärkelse - föreställningar och framställningar
tex att två personer som oberende av varandra stödjer en sak/har en åsikt på riktigt sammarbetar med varandra... eller att den som inte är med person X automatiskt är med person Y.. sen finns kränktheten som jagar som ett spöke genom tråden i månader, halvsanningar och misstänkliggörande av myndigheter och dess företrädare personligen.. och så inte att förglömma en hel del raljerande med 'underförståddheter' som ingen överhuvudtaget skrivit någonting om.
Ja, både du och jag har ju blivit anklagade för att vara hemliga moderatorer.
Jag har ju till och med en egen liten stalker som brukar skriva inlägg under nick som "Gagga är moderator" eller rätt vidriga inlägg under signaturer typ FDFMCA.
Jag skulle inte nedlåta mig att starta ett korståg mot den kraken.
Det är inte svårt att se att klyban i frågan om läsförståelse av vissas inlägg brister lite mer än en smula - samtidigt är det inte särskilt svårt att se att han åtminstone är kunnig om ämnet för den här tråden.
Men jag antar att konflikten ligger djupare än så. En raffinerad variant på "Kill your darlings" vore att somliga höll sig till ämnet.
Det inkluderar iofs även mig själv - jag är rätt förtjust i diskussionen om diskussionen.