FuckGoggleAskMe skrev 2020-10-16 23:41:11 följande:
Nu drar du iväg så det står härliga till ...
Jag uppfattar det som att du definierar kritikerklustret som de som är kritiska till Sveriges coronastrategi, tex jag. Såsom svensk, känns det inte så kul när bilden av Sverige är negativ utomlands (tycker du det är kul?) men det bekymrar mig inte.
Sedan antyder du att jag, såsom kritiskt inställd, anser att källkritik och relevanskontroll är oväsentliga ... vet inte om jag skratta eller gråta över denna förolämpning (väljer nog skratta). Anser du för övrigt att Klybans källor, som tex fackfolk han känner som höftar till uppskattningar, är trovärdiga källor?
Ytterligare en förolämpning är att du refererar till yttersta högerkanten som någon tvillingsjäl till det så kallade kritikerklustret, dvs bl.a. mig. Jag undanbeder mig alla försök i denna tråd att klistra på mig någon osmaklig extremhögeretikett. Jag tar väldigt illa upp av det, och har god anledning till det.
Hur vore det om du i stället för att förolämpa de som tycker annorlunda än du, höll dig till diskussion om ämnet, tex kritiserade källan som det länkas till, kritiserar relevansen eller något annat?
Jag tror att Sveriges förbluffande goda rykte internationellt i sig bygger på missuppfattningen att vi fortfarande är ett land präglat av den socialdemokratiska idén om välfärd för alla - skulle det vara så att Sveriges rykte försämras av att vi valt ett vetenskapligt förankrat sätt att förhålla oss till pandemin så får det väl vara så, tycker jag.
Angående klyban så har jag noterat att en stor del av kritikerklustrets inlägg handlar om honom.