Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Padirac skrev 2021-01-22 11:00:46 följande:
"De senaste åren och med det allerstädes närvarande Internet kan man notera en betydelseglidning på det anrika begreppet begåvningsreserv. Numera används ordet nästan uteslutande ironiskt, dvs med en betydelse tvärt emot den riktiga innebörden. Ordet begåvningsreserv avser egentligen högt begåvade personer som ännu inte nått sin fulla potential, och alltså inte personer som är dumma i huvudet."
Vill du ha en länk till källan?
Hur som helst tyckte jag om det du skrev och noterade att det var mycket som tidigare tagits upp i tråden.
Tror du att du inte förstår det du läser och har dålig fattningsförmåga i allmänhet? Det tror inte jag. Ja, det tror jag och det befästes ju också i ditt senaste inlägg. Dessutom har jag tråden igenom fått väldigt generös hjälp av främst klyban, dig själv och i viss mån av FDFMGA, ABD och någon till som brukar göra ett kortare gästspel för att berätta för mig hur illa jag läser och skriver att inse hur mycket det är som felas mig.
Jag tror faktiskt att om jag skulle få genomgå en utredning nu så skulle den förmodligen visa att jag hör hemma på spektrat bland dem som har en lindrig till medelsvår (jaja, man kan väl få vara optimistiskt lagd!) utvecklingsstörning.
Länk till källan tror jag väl inte ska behövas. Den verkar ju vara "Internet", eller har nu min kognitiva nedsättning lagt det korta krokbenet före tuvan som stjälpte hästen för mig igen...?