Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
"Veckorna innan presskonferensen hade FHM i samarbete med Novus undersökt svenskars efterlevnad av råden. Underlaget som samlades in klassades som internt arbetsmaterial och lämnades till en början inte ut. Men efter tålmodig mejlväxling och en varning om att pröva ärendet i rätten fick jag slutligen ut underlaget.
Av underlaget framgick inte alls att en väldigt stor majoritet () verkligen följde råden. Underlaget angav att endast 35 procent hade uppgett att de följde råden helt."
Tragiskt låg procent, jag och du har gott samvete på den punkten som jag förstår det.
Kände mig lite halvnervös på VC idag och med den senaste utveckling, även om den inte är lika illa här.
Man måste hamra in budskapet mer nu och medier får ta sitt ansvar även om COVID-19 börjar bli tråkigt.(undrar hur det är om ett år, och kanske en ny topp, blir det en notis om socialdistansering och andra åtgärd på ett undanskymt ställe i median tro)
Detta med arbetsmaterial är det många som inte ens förstår sig på, då det är en förutsättningslös diskussion där man ställer frågor, frågor som en del kommer reagera på.
Men sure, de ska vara tillgängliga för alla, men frågan är om en del klarar av att förstå vad de läser.
Då jag tror risken för konfirmationsbias är ENORM, och sen skiter man i helheten och slutsatsen och de råd som faktiskt blev till.
Dock har vi bevisat en gång att det går att lösa, men då måste folk börjar engagera sig igen, jag gör, du gör och en hel del andra gör, dock ej tillräckligt om det är så uselt som 35%, vilket låter långt men troligt på vissa ställen.
Så har jag tid att svara på den andra delen av ditt inlägg.
Ja,det finns folk till allt och den stora delen av detta folk är inte lika omdömesgillt fullkomliga som du, man glömmer, tänker fel men de allra flesta av oss försöker så gott de kan att undvika att bidra till smittspridningen
Det faktum att så få av oss är perfekta leder till olika bedömningar om vilken strategi som är den rätta. Somliga menar att direktiv måste följas upp med hot och straff för att man ska kunna få effekt - medan andra mer utgår från att försöka motivera till eget ansvarstagande.
Och i Sverige är det väl 50? Och det är mer än 10. Eller har jag missat något?
Du menar inte det där med att man bara får sitta högst 8 vid samma bord?
Hur kom man fram till ljust 8 vid ett bord tro.
Kanske man bara tänkte att max två vanliga bord för 4.
Men alkohol verkar vara en stor spridare, då vi hör om alla dess fester och annat som sprider.
Men alkohol verkar vara en stor spridare, då vi hör om alla dess fester och annat som sprider.
Ja, antigen två gånger 4, eller parvis, dvs. fyra par. Eller kollegor - kanske har många team på jobbet högst 8 personer.... ingen aning.