Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Skull du kunna förklara en gång till vad det är för strategi som regeringen aldrig haft?
Det är tyvärr nått du inte ens vet, myggan har säkerligen ett annat solsystem än vad du refererar till och förståelse för.
Det enda du berättar är att du inte har empati för myggans förståelse.
Men antar vinbaren är myggan, då ingen förklaring vad det högre är kommer.
Varför lägger du orden i munnen på oss och påstår saker om munskydd?
Finns ingen här än i klustret som gillar trumpen har vi lärt oss, så känns lätt kontraproduktivt och göra ett sånt påstående.
Jag är ledsen, ditt påståenden är ett falskt påstående.
Desinformation?
Undrar då denna har upprepat mer än en gång nu och mer av en person i klustret.
Och vet du vad det allra mest intressanta är, jo, det är att Sverige införde munskydd i kollektivtrafiken före USA
Kan du förklara vad man ska ha gjort för dessa i sjukvården då?
Och vilka test skulle man ha fastställt detta?
Då man knapp hade test för den medicinska nyttan.
Men självfallet för de lyfta blicken till dom också.
Det ger många ett milt förlopp av sjukdomen, nu är det dax och titta på vad man kan göra på de skador det verkar ge en del.
Och kanske den forskning man startat ger svar på detta.
Vi alla vet att viruset är rätt okänt, faktiskt fortfarande än idag.
Och hur ska man veta om långtidsskador innan de visar sig?
Och vad ska det ge oss och prata om nått som då inte existerade.
Idag vet man och har gett 50miljoner till forskning på detta om jag minns rätt, och kan tänka mig en del andra länder också startat upp liknande.
Tyvärr på såna här frågor, så ligger de oftast flera flera flera år bort, vem vet kanske tom decennier bort.
Men vi får hoppas på att det inte tar så långt tid och är enklare och hitta, men det kan också bli så att man klarar av att ta reda på det också.
Vet inte varför de ska kommentera nått de inte visste nått om, och nu vet man bara det sker ibland och vad man ska säga om det vet jag inte.
Då inget de säker kommer ändra en enda sak om detta.
Men visst har diskussionen varit uppe innan, men man kan inte komma fram till nått så de anser väl att det är redundant att upprepa den, då svaret inte finns än.
Och man har startat forskning om detta, vad mer ska göras nu menar du?
Upprepa ofta att COVID-19 kan ge dig långtidsskador?
Och vad ska det ge någon mer än en oro till?
Man vet ju liksom inget fortfarande om orsaken till detta.
1 Stället frågan, en väsentlig skillnad, dock likar retoriken en sådan och där frågan har sitt ursprung.
2 Obetydligt
3 Vi har aldrig haft en flockimmunitet, så varför en del påstår det, det är nått du får ta med dom, för ingen annan förstår varför man säger nått som inte ens stämmer.
4 Ja, en del fantasier om COVID-19 har vi sett, mest i formen av desinformation, och här gäller det förstå skillnaden mellan få nått fel och upprepa felaktig uppgifter tex.
Man är perplexad att en del vägrar ta in fakta, och enkel sådan också.
Det går inte förneka.
Och varför man diskuterar mig i inlägg efter inlägg har jag inte en susning, då jag mer och mer sällan underhåller den diskussionen, utan gått över till den sakliga.
Men kanske man ser mig som relevant för COVID-19 saklighet, det vet jag redan att jag med 100% INTE är, utan 100% irrelevant för den sakligheten.
Vet faktiskt inte varför en del tror ad hominem är argument för sak.
Det intressanta är att högerextrema ofta har omvänd än de styrande och olika länder.
Så en sak de säger ett land, är ett helt annat i ett annat, verkar som saklighet är nått som inte styr dessa grupper.
Sen finns det säkerligen mycket och diskutera om vad man ska göra, men lustigt nog så följer pandemin tidigare mallar.
Så man borde läsa upp sig vad man gjorde då och vad som fungerade och inte, så kanske man kunnat komma längre och lite snabbare.
Varför de är det är pga i det rabbit hole de trillat ned i på youtube, så finns dessa antivaccers i samma rabbit hole.
Det är nog orsaken till antivaccers.
Och nu när nazisten Linda Karlström är avslöjad som jsut nazist, så får det nog bara än mer spridning med underrubriker att man försöker tysta nazisten Linda Karlström.
Tycker hela antivaccerrörelsen är en enda populism med ett enda mål, som verkar var drivna av pengar främst och speciellt när man tittar mot toppen så blir det bara mer och mer tydligt.
Kommer ihåg hur nazisten Linda Karlström satt i ett panelprogram och påstod massa saker som hon hade hittat på själv.
Som tex att inga dubbelstudier gjorts på vaccin osv..., och det var en tid efter detta nazisten Linda Karlström inte vågade ställa upp i sakliga intervjuer längre.
Sen kom SVT och avslöja henne.
Men jag har sett detta sedan länge, hur högerextrema alltid har den omvända uppfattningen i andra länder och vad deras myndigheter har för idéer kring COVID-19.
Kanske därför man har nu börjat använda trumpen och försöka inbilla oss att vi gör som han.
Ja, vår statsepidemiolog får i alla fall tala som han vill(dvs inga restriktioner om vad som är okey och inte okey att säga, utan att det ska ha stöd som FHM kommit fram till), det fick inte Fauci som idag är glad över att inte behöva vägen orden när fakta kommer.
Rätt lusigt att man tror Tegnell gör alla jobb på FHM, och inte bryr sig om vad resten där gör för jobb.
Och speciellt när vi vet det är mer mot tvärtom, att det jobb de anställda gör är det som Tegnell pratar om.
Det blir lätt så när osakligheten och desinformationen ibland regnar in om COVID-19.
Och man undrar vad det beror på, och ställt frågan mer än en gång när det verkligen har spårat ut med felen i sakligheten.
Dock saknar testning betydelse för långtidssjuka.
Och ta fram tester var segt att få igång, och man testade bara för ett medicinskt syfte.
Vad exakt är det Tegnell måste förstå, för ställer mig undrande till vad Tegnell ska ha gjort nått för de långtidssjuka.
Och testen tog en stund att få igång, men vi ser ju länder med en massa testning och annat, som brottar värre än Sverige gör med COVID-19.
SÅ vad exakt detta säger vet jag inte ens, och varför folk blir långtidssjuka kan ta lång tid att räkna ut.(Och då orsaken i COVID-19 som drabbar en del värre)
Dock har man tillsatt 50millar har jag för mig det är och just till denna forskningen, och svårt och se Sverige är enda land som startat upp sådan forskning.
Det har hänt MINST en gång innan och någon annan jag citerade, och där jag skrev mitt tilltänkta inläggsnummer, men fick samma som det jag citerade.
Verkligen udda och nu en gång till säger du.
Men det får han stå för och förklara den där rådgivaren, och det har inte skett än.
Så ska inte dra några växlar av det ens.
Undra vad i nazism som var i jämförelsen, det kunder ju var skoj och veta och sen ställa sig en funderare hur detta står med miljoner gasade judar och göra.
Men vi får väl återkomma när COVID-19 döda ~60% av alla i Sverige, det är först då vi kommer nära en sådan jämförelse.
Så ja, en extrem förminskning av förintelsen, och man ställer sig frågande till varför.
Det har ALDRIG funnits en flöockimmunitetsstrategi, ens någonsin upp till dagens datum.
Så varför upprepas det så ofta tro och hur kan man få det så GALET fel?
Och vad tror man sig säga med detta felet?
Det är nu man brukar ta upp en förutsättningslös diskussion Tegnell och Mika hade.
Eller andra diskussioner om när flockimmunitet kan tänkas uppstå, som det skulle ändra strategin vi har elelr göra strategin till en flockimmunitetsstrategi