FuckGoggleAskMe skrev 2021-01-25 22:52:58 följande:
Hahahaha, sorry men du fattar ingenting!
Jo, att regeringen skrivit en tillfällig pandemilag, försöker hjälpa de i samhället med pengar pga COVID-19 effekter.
Och skriver om/ny äldrevårdslag.
Dock undrar jag mer varför du också berättar för oss att du inte vet hur samhället är uppbyggt och fungerar.
Vad skulle syftat var med det, en sak om man hade återgett det rätt och sen haft en diskussion inom dessa ramar.
Så hade man i alla fall sagt nått.
Anonym (Proctor) skrev 2021-01-25 23:00:05 följande:
Vad tror du Damberg och Eliasson skulle prata om på deras lilla möte? Vädret?
Skillnaden på oss 2 är att jag vet hur det fungerar.
Eliasson lämnade in sin avskedsansökan och fick den godkänd.
Varför återger du detta fel för?
Anonym (Proctor) skrev 2021-01-25 23:01:04 följande:
Svara på frågan. Vem tror du styr över FHM och andra myndigheter.
En sak är säker, Regeringen styr inte över det operativa arbetet av FHM och har aldrig gjort.
De styr däremot över en del lagar som sen kan påverka FHM i sin tur, dock är forskningen och expertisen exakt den samma som alltid.
Kan du berätta hur du kan ha missat detta?
Helt klart perplexande.
Padirac skrev 2021-01-25 23:09:54 följande:
Det är regeringen och de olika departementen som genom att utse GD och skriva regleringsbrev styr sina myndigheter,
www.regeringen.se/lattlast-information-om-reg.../
"Varje år beslutar regeringen om regleringsbrev för myndigheterna. I regleringsbrevet står det hur myndigheten ska arbeta och hur mycket pengar den kan använda.
Regeringen kan alltså styra hur myndigheterna ska arbeta. Men regeringen får aldrig styra över hur myndigheten använder lagarna. I många andra länder har ett statsråd makt att direkt ingripa i myndigheternas löpande arbete. I Sverige är det inte så.
Detta brukar kallas att vi har förbud mot ministerstyre.
Regeringen ansvarar för vem som ska bli chef för en myndighet. Myndighetens chef heter generaldirektör."
Och nått vi haft sedan 1974 om jag minns rätt, så man tycker att 25-öringen borde trillat ned efter nästa 5 decennier.
Anonym (Proctor) skrev 2021-01-25 23:09:03 följande:
Den nakna sanningen - direkt från vinbaren.
Nope, den är stängd sedan kl20.