Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
När man inte har fakta så får man gå på vad som är mest sannolikt. Att vi nu i midvinter ser att smitt, iva och dödstal sjunker i Stockholm tyder på att flockimmuniteten börjar sätta in. Detta som Tegnell försökt motarbeta inträffar alltså ändå. Tegnell har misslyckats. Igen.
Man kan alltid säga att Löfvén bröt mot sina egna råd. Det är fakta.
Aven tätbefolkade länder har obebodda områden. Så du har fel igen.
Peru bevisar ingenting då det mesta där är väldigt olikt nordiska förhållanden. Meningslös jämförelse.
Du klagar på Portugal. Varför tycker du det är rimligt att Sverige är lika dåliga som fucking Portugal?
Det är inget ministerstyre du pratar om, kan det vara så enkelt du inte vet vad ministerstyre är?
Vi får se vad flockimmunitet kan vara, en sak är säker, någon sådan uppnåddes aldrig första svängen.
Vi får se vad facit är, totalt menlöst och gissa på denna har vi lärt oss.
Besöket var smittsäkert, vad mer behövs sägas?
Ja, du får kolla upp med Boverket och demografi och sånt, då du vägrar ta in den faktan du blivit given.
Perus bevisar problematiken med munskyddsforskningen, inte mycket mer än så där om munskyddsforskningen.
Trodde detta borde vara övertydligt nu, men kanske man blev upprörd över att munskydd inte var en sköld.
Inte vet jag, en fråga ni alla får ställa er här, en fråga jag inte kan svara på åt er.
Jag klagar inte det allra minsta på Portugal, dock återger jag ett exempel och fakta.
Och hur satans illa det gått där det senaten.
Portugal som gasade om oss idag, och lär springa iväg till toppen snabbt om de inte får snabbt stopp på den utvecklingen de haft det senaste.
Kanske de nått platån, men då har den ca 2-4 veckor till av höga dödssiffror, det kan bli riktig illa i Portugal.
Så illa att vi måste nog tänka på åka dit och hjälpa dom med IVA-platser och personal, men vart hittar man dom är en bra fråga.
Men visst är det så att Portugal visat oss vad illa är, så kanske dax att sätta saker i sitt perspektiv?
Och med den syn på vad misslyckande är, så vem är det som verkligen klagar på Portugal?
Hur är det svårt och förstå att vi hade en hög initial smitta, som Finland och Norge inte hade?
En olöslig gåta låter det som.