Pope Joan II skrev 2021-02-13 10:00:13 följande:
Inget svar är också ett svar. Anonym (Hola) kanske ville föra upp diskussionen på en abstraktionsnivå som till och med en kognitionsguide skulle uppfatta om inte hens förtjusning i att spegla sig totalt bländat hen.
Men vad vet jag, som en helt annan mormor än min brukade säga.
Även en inställd spelning är en spelning, som Ulf Lundell påstås ha sagt.
Det finns egentligen ingen anledning att trampa runt i cirklar, som de som påstås ha slagit ihjäl Arkimedes kunde ha sagt.
Visst noterade jag att du ansåg att klyban tagit sig för med att försöka bestämma vem som får skriva i den här tråden - mina associationer gick till trådens inledning och andra personer än klyban som mer explicit gav uttryck för viljan att begränsa ett öppet forum - men jag lät det stanna vid en association.
Jag tror att vi alla har en tendens att vara lite mer överseende med sådant vi ogillar under vissa omständigheter - men jag har redan skrivit vad jag tycker om klybans metod att "via".
Jag gissar att det i hans fall till skillnad från för anonymerna inte är ett sätt att gömma sitt jag bakom ett vi utan snarare att försöka expropriera andras åsikter men även att retas lite.
Jag ser det inte som att klyban och jag - eller padirac och jag eller Andrea och jag - ligger särskilt nära varandra sett till åsikter om pandemin och vad som borde göras eller vad som har gjorts.
Men den sortens annars rätt tydliga skillnader brukar inte uppfattas ur ett "vi och dom"-perspektiv.