klyban skrev 2021-02-02 18:57:54 följande:
Jag missade den, är den på SVT?
Jag ser hur de försöker blanda om grytan, och sen tror nått ändrar sig.
Inser att flertalet bara kan se svart och vitt, och frågan är vad är det som driver dom till denna desinformation och vad inbillar man sig säga med nått som är så enkelt att kolla upp själv.
Och hur tror de att man ska glömma av många många decenniers vetenskap om hur pandemier avslutas.
Det är en semantiklek, precis som man försökte semantik på luftburen COVID-19, och tro det skulle ändra epiteten i vetenskapen på luftburen och droppsmitta.
Det är i dessa semantiklekar man börjar fundera på vad det är som driver desinformationen, jag ställt frågan ett par gånger och man påstår att så är det inte.
Sen ser man kritik mot Regering på saker som inte faller under deras direkta ansvar och så försöker man säga vi har ministerstyre.
Och sen börjar man om från början igen och går på repeat med samma fel, i tron att nått ändra sedan senast.
Ringer dom till varandra och säger denne veckan ska vi köra denna talepunkten.(fast den är fel)
Finner allt detta konstigt, då det finns kritik och ge, men det kanske inte skoj för dom att upprepa nått som vi alla håller med om.
Jag tittade på DNs utsändning av pressträffen. Pressträffarna brukar också finnas på Youtube.
Kritiken som framförs i tråden bygger i huvudsak på halmdockor och politiserade uppfattningar som egentligen har andra grunder. Det är inte många av kritikerna dom lyckats få ihop en rad eller två som på något sätt liknar coronakommissionens första delrapport, istället är det halmdockor och diverse andra klassiska argumentationsfel, motiveringen bygger i slutänden det att de _tycker_ så...