• FDFMGA

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Anonym (Proctor) skrev 2021-01-21 11:41:34 följande:
    Så du ligger i fejd med en nickproducent? Måste du driva den i en tråd om regeringens dåliga politik? att du skulle vara moderator är såklart en befängd tanke.
    Nej, jag ligger inte i fejd med någon - jag råkade bara komma att tänka på hen i  och med att hen precis som trådens anonymer brukar flagga för att de stör sig på att jag anser att svenska flaggan tillhör alla.

Så mitt tips är att du tar upp skapar en separat tråd angående min flagganvändning. Jag ska med nöje ta del av dina forskningsresultatSkrattande

Här diskuterar vi ju pandemin. För övrigt så kunde Lunchekot konstatera att sverigedemokrater är i särklass mest negativa till vaccinering.
  • FDFMGA
    Anonym (realist) skrev 2021-01-21 13:33:16 följande:
    Du misstar dig. Svenska flaggan tillhör alla. Att använda den som avatar tyder på nått annat, att man hör till en udda sort.
    En sort som får normala människor att rygga tillbaka och ta en stor sväng runt dom när man möter dom på stan (vilket i och för sig är bra nu i coronatider).

Samma sort som har kroppen fylld av tatueringar och venerna i armvecken söndertrasade.
    Jag tror att du inte kommit särskilt långt i din avatarforskning - om du händelsevis upplever att du möter avatar på stan så förordar jag starkt  att du berättar detta för dina föräldrar.

Som jag antydde så är det faktum att svenska nationalister genom åren retat sig på min flagga är ett rent nöje.

Suffering, t ex - ja hen blev alldeles utom sig och kände sig föranlåten att såväl ta upp sin favorittes om den judiska konspirationen och inlägget om "negerns egenskaper".

Minns du när FL blockade VPN-konton - hur hen blev alldeles utom sig av abstinens och vände sig till Flashback för att söka hjälp mot kommunisterna och judarna på FL.

Jag kan länka till hens Flashbacktråd, tänk ändå, så länge hen varit aktiv här.

Skulle hen gå ut på stan och ropa ut sina verkliga åsikter så skulle andras distanshållning till hen få FHM att gråta av glädje.

www.flashback.org/t1820754
  • FDFMGA
    Anonym (Proctor) skrev 2021-01-21 16:11:21 följande:
    Så det är den du är i konflikt med kallar sig "suffering"?
    KonfliktGlad

Alltid intressant med dina kulturantropologiska infallsvinklar.

Ja, så ser hen förmodligen på sitt arbete här på FL och på andra sociala forum, en konflikt där jag i så fall bara är en av ett flertal demokraturrepresentanter, men ytterst ser hen nog sig som en frihetskämpe som inte är bunden av de förljugna regler som tamboskapen följer.
  • FDFMGA
    Pope Joan II skrev 2021-01-22 10:08:19 följande:

Nu har jag igen fått ett meddelande med ärendenummer. Det är obegripligt att jag ska behöva bli avstängd för det jag skrivit i den här tråden idag. Totalt orimligt. Och någon annan tråd har jag inte deltagit i.

Du är långt från ensam om att ha drabbats av avstängningar som ter sig obegripliga. 

Jag gissar att det här är en tråd där anmälningsbenägenheten är skyhög. Jag har själv fått fler meddelanden om inlägg jag skrivit i den här tråden än jag sammantaget fått under flera år tidigare.

Dessutom innebär ju Familjelivs reform att oftast bara skicka ett ärendenummer att man inte har en aning om det är ett flera månader gammalt inlägg man skrivit som bedömts opassande eller om man bara kommenterat ett inlägg som tagits bort.
  • FDFMGA
    Anonym (man) skrev 2021-01-22 13:06:25 följande:
    LOL, snacka om att dra på sig både offerkofta och skygglappar.

Ska vi summera nationalistteamets beteende i tråden? Vad sägs om...

1) Anklaga meningsmotståndare för att vara högerextremister

2) Anklaga meningsmotståndare för att skriva med flera nick

3) Påstå att Sveriges strategi bygger på flockimmunitet och snacka sig lyriska om hur bra det är och hur Sverige är så mycket smartare än övriga världen som satsar på det för att senare sitta och förneka det, dvs ljuga.

4) Kläcka ur sig rena fantasier och framställa dem som fakta och kalla meningsmotståndare för okunniga när de påpekar skillnaden mellan fakta och fantasi.

etc, etc, etc....
    Nja, att högerextremister är motståndare till Sveriges strategi förnekas nog bara av högerextremister.

Att sen trådens anonymer uppfattar detta som en anklagelse om att alla kritiker är högerextremister beror förmodligen på att man pysslat med annat än lärande i grundskolan.

Detsamma gäller ju också anonymernas krav på att svenskspråkiga ska ta deras pidgindefinition av nationalism på allvar.Skrattande
  • FDFMGA
    klyban skrev 2021-01-22 13:17:12 följande:

Det intressanta är att högerextrema ofta har omvänd än de styrande och olika länder.
    Så en sak de säger ett land, är ett helt annat i ett annat, verkar som saklighet är nått som inte styr dessa grupper.

Sen finns det säkerligen mycket och diskutera om vad man ska göra, men lustigt nog så följer pandemin tidigare mallar.
    Så man borde läsa upp sig vad man gjorde då och vad som fungerade och inte, så kanske man kunnat komma längre och lite snabbare.

Ja, svenska högerextremister är ju för lockdown till skillnad från högerextremister i nästan alla andra länder.

Hade Sverige genomfört en tidig lockdown så hade Sveriges nationalister varit emot lockdown.

Att sen svenska nationalister ofta är negativa till vaccination beror väl på allmän misstro mot allt och alla samt att de känner sig hemma bland konspirationsteorier.

SD: väljare sticker alltså ut såtillvida att de är betydligt mer negativa till vaccination än de anständiga partiernas väljare.
  • FDFMGA
    klyban skrev 2021-01-22 13:17:12 följande:

Det intressanta är att högerextrema ofta har omvänd än de styrande och olika länder.
    Så en sak de säger ett land, är ett helt annat i ett annat, verkar som saklighet är nått som inte styr dessa grupper.

Sen finns det säkerligen mycket och diskutera om vad man ska göra, men lustigt nog så följer pandemin tidigare mallar.
    Så man borde läsa upp sig vad man gjorde då och vad som fungerade och inte, så kanske man kunnat komma längre och lite snabbare.

Ja, svenska högerextremister är ju för lockdown till skillnad från högerextremister i nästan alla andra länder.

Hade Sverige genomfört en tidig lockdown så hade Sveriges nationalister varit emot lockdown.

Att sen svenska nationalister ofta är negativa till vaccination beror väl på allmän misstro mot allt och alla samt att de känner sig hemma bland konspirationsteorier.

SD:s väljare sticker alltså ut såtillvida att de är betydligt mer negativa till vaccination än de anständiga partiernas väljare.
  • FDFMGA

Och så har ännu en aktivist anslutit till kritikerkåren. Dan EliassonSkrattande

Vi har en Coronakommission som utvärderar alla aktörers agerande. Själv har jag och MSB förespråkat snabbare och mer omfattande åtgärder många gånger. Men socialdepartementet och deras myndigheter har valt en annan väg.

www.dn.se/sverige/eliassons-mejl-om-hoga-dodstal-vi-foresprakade-snabbare-och-mer-atgarder/

Avgå Eliasson, från den nya posten!

• FDFMGA
    Anonym (Proctor) skrev 2021-01-22 14:24:29 följande:
    En stilla undran: varför är det viktigt för dig vad svenska högerextremister tycker?
    Det är inte särskilt många år sen det var viktigt för alla andra anständiga partier att det bruna partiet skulle hållas borta från inflytande.

På den tiden svärmade SD-falangen här på FL och trådar startades i parti och minut där man hyllade den stora ledaren och förbannade den så kallade sjuklövern.

Numer har falangen rättat in sig i ledet. Ingen påstår sig längre vara sverigedemokrat utan de är allmänborgerliga väljare som önskar en regering ledd av Kristersson där SD ingår som fullvärdig medlem eller som stödparti.

Till och med hen som förgyllde sina nätter och dagarna för sina följare här på FL med skildringar av "negerns egenskaper" eller detaljerade skildringar hur kvinnor som ogillar SD blir gruppvåldtagna påstår sig numer vara allmänborgerlig.

Ja, för mig är det viktigt att den bruna sörjan inte får inflytande. Det är nog illa som det är med det hat och det hot som kvinnliga opinionsbildare och journalister utsätts för. 

Hatet känner inga gränser - och det vore ett stort misstag att formalisera hatet genom att öppna dörren till finrummet för det SD står för.

Det är bara att beklaga att det inte tycks vara möjligt med ett samarbete mellan M, C och S. Det är vad Sverige skulle behöva, tycker jag.
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin