Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
FDFMGA skrev 2021-12-10 12:08:40 följande:
Nej, särskilt konspiratoriskt lagd är jag inte, så jag misstänker inte att FHM undanhåller någon sanning, i Byfors uttalande om att de nu inte vet om omikron ger en svårare sjukdom än tidigare varianter finns ju också implicit konstaterandet att de inte vet om omikron ger en lindrigare sjukdomsbild.
Vill man ta del av spekulationer eller antaganden om att omikronvarianten ger lindrigare sjukdom så kan man lämpligen söka sig till internationella medier, exempelvis sydafrikanska.
Eller också kan man jämföra Sverige och Sydafrika utifrån statistik över förändringen i smittotal, allvarligt sjuka och döda. Hittills finns det i så fall en del som talar för att omikron är snällare än tidigare varianter.
Okej. Så vad menade du med att du kan förstå varför de är så oerhört försiktiga med att det finns en del som indikerar att omikronvarianten jämfört med tidigare varianter ger lindrigare sjukdom?
Sydafrikansk press läser jag, men det förekommer många uppgifter där som är svåra att värdera på något vettigt sätt. En sak verkar de vara tämligen samstämmiga om och det är att det är för tidigt för att veta vad varianten kommer att innebära.
FDFMGA skrev 2021-12-10 12:58:57 följande:
Vill du diskutera huruvida språkliga grodyngel är språkliga grodyngel kan du lämpligen pm:a mig.
Det var annars längesen jag besökte Älta.
Hur kan det vara det, med tanke på att du befinner dig i samma trådar som klyban?