Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Återkom när man har utvärderingen klar, men första utvärderingen berättar att det innebär mycket mindre sjukhusinläggningar.
Och det sista du skriver har jag skrivet för åratals sedan, och att det är ofta att en pandemi avslutas med en mer smittsam variant som innebär mindre skador och död av den varianten och sen avslutas pandemin i sig och blir sen istället ett återkommande virus.
Detta vet man sedan tidigare pandemier och är gammal kunskap
Dock vet vi att WHO aldrig sagt nått faktiskt om denna Omikron-mutationen, utan de berättar själva de håller på samla in fakta i grund för en utvärdering av Omikron.
Och den första kom och den berättar att Omikron innebär mycket mindre sjukhusinläggningar.
Det är dax att du justerar allt du skriver bara för detta, om nu du inte ska låtsas ett tag, men det är lugnt jag bara upprepar tills det sitter.
SOm du förstår, facit kommer även denna gång.
På WHOs hemsida hittar jag bara update on omikron från 28/11 där det står att preliminära data visar en ökning av sjukhusinläggningar i Sydafrika men att de inte vet om det beror på den generella uppgången av fall eller om det är ett resultat av förekomsten av omikron. De skriver också att det i nuläget inte är klart om omikron orsakar allvarligare sjukdom än andra varianter, delta inkluderad. Vidare skriver de att det för närvarande inte finns någon information om att omikron skulle ge andra symtom än andra varianter.
www.who.int/news/item/28-11-2021-update-on-omicron
Men du har alltså en annan och mer informerad källa? Vilken då?