Pope Joan II skrev 2020-12-27 08:19:38 följande:
Nej, du hade väl sagt något i stil med: "Hos tumnissarna kan man inte längre konstatera några funktioner hos det centrala nervsystemet varför väl tummarna får anses vara några sista reflexartade händelser av ringa värde" och så skulle du och Padirac blinka till varandra så där lite flirtigt genom att hastigt damma av någon bok ur kurslitteraturen från en 7,5 poängskurs på åttiotalet som ni omständligt och oändligt torrt refererar till.
klyban skulle störta fram och fråga mig, pyssel och FGAM vad vi har med Covid-19 att göra och Ella med punkten skulle nicka gillande men nöja sig med en liten golfapplåd eftersom hen inte är någon känslomänniska.
Jag avskyr för min del att vara förföljd av klyban och hans underliga kommentarer och det provocerar mig att du hela tiden och på alla de sätt antingen insinuerar eller påstår att jag skulle gilla eller vara nöjd sakernas tillstånd. Jag försöker så långt det är mänskligt möjligt att ignorera honom men han svarar på absolut ALLT jag skriver och gör det på samma idiotiska sätt tills dess att jag ändå ger någon respons tillbaka. Men det spelar alltså ingen roll om jag ignorerar, svarar artigt, håller med eller säger emot - han fortsätter med galenskaperna i den här tråden och i alla andra och alltid.
Han svarar när jag skriver något till dig eller när jag svarar Padirac eller AndreaBD också, och det är om möjligt ännu mer irriterande. Därtill tror han ju att det SAKLIGHETEN i hans inlägg som jag har något emot, den saklighet som alltså nästan aldrig ens existerar.
Det felinställda egot har götts ordentligt i den här tråden där han blivit utnämnd till naturvetenskaplig expertkommentator och liknande. Det har förstås gjort situationen ännu värre och det ihåliga huvudet fyllt med än mer varm luft.
Den texten skulle jag ha funderat på och kanske gissat att en hybrid mellan dig och klyban med vissa inslag av pyssel verkar vara upphovspersonen.
Min inställning här som i verkliga livet är att man måste försöka anpassa sig, skapa sig ett förhållningssätt som innebär att man inte fastnar i konflikter man egentligen ogillar eller rentav mår dåligt av.
Dessutom skadar det inte om man försöker förstå andras förhållningssätt utifrån det egna. Jag stör mig inte på att du och pyssel har funnit varandra men du stör dig på att padirac och jag delar åsiktsgemenskap i den här tråden. Det finns ett annat fast nick här på FL, som för övrigt delar din uppfattning om klyban, som jag genom åren nästan alltid delat åsiktsgemenskap med. Jag tyckte det var mycket välgörande när vi plötsligt tyckte helt olika i en samhällspolitisk fråga.
Jag vet inte varför du skriver på FL. Själv fastnade jag när jag upptäckte att antifeminister och högerpopulister hade för vana att gemensamt flabba åt någon företeelse de inte förstått och hur fruktansvärt arga de blev när man satte en spegel som reflekterade deras beteende framför dem.
Som jag skrivit tidigare i tråden så brukar vi vara aktiva på skilda delar av forumet. Jag hoppas verkligen att du och pyssel får ut mer av det ni skriver där än här - att sitta fast i en konflikt man inte anser har någon lösning måste vara en aning oinspirerande.