Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
klyban skrev 2020-12-26 18:46:57 följande:
Man får inte heller missa att vår statsskuld minskat mot det allra minsta mot andra länder i Europa och under COVID-19.
Att det nu dras upp statsskulden, för jag anse att det är ett fruktlöst försök och med tanke på hur bra ekonomi vi har och låg statsskuld.
Och låna utan syfte betala tillbaka, det låter mer som Greklands ~190% statsskuld av BNP.
Hursomhelst blir jag perplex av att tongivande och agendasättande kritiker i tråden anser att vi som nation kan låna obegränsat utan att behöva amortera eller att tongivande kritiker upprörs över att Wallström ansåg att saudiarabisk så kallad rättskipning är medeltida.
Jag tänker mig att orsaken till vurmen för det saudiska synen på straff kan bottna i den upprördhet man kan se bland kritiker över det faktum att svensk smittskyddsstrategi har sin utgångspunkt i den enskilda individens frivilliga ansvarstagande, inte i vilka straffskalor som skall tillämpas för de som inte följer givna direktiv.
Man kan för övrigt notera att Ungern som brukar vara svenska nationalisters idealstat sedan länge har passerat Sverige sett till andel döda.
Det nyauktoritära stolpillret leder bara till sura uppstötningar - till skillnad från den vetenskapliga solfjädern