Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

klyban skrev 2021-09-07 16:13:14 följande:

Man måste ju iakttaga vetenskapliga steg för komma fram till fakta, det gör man inte med forskningens solfjäder på munskyddsforskning.
    Och som då du förstår så går det inte glömma av forskning som inte stödjer just dig. 

Det som är mest roligt är nog att du tror jag är emot munskydd och när jag pratar om fakta som är delad som en solfjäder.

Vad du som språkrör för "alla" tycker, menar, anser, tror och känner att du excellerar i är och förblir höljt i dunkel trots många och långa inlägg från din sida. 

Du får iakttaga bäst du kan du, klybbe. 
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    FDFMGA skrev 2021-09-07 17:12:14 följande:
    Huruvida L eller FP är eller var ett sällskap för inbördes beundran vet jag inget om.

Nåväl, folkpartister/liberaler är väl numer lika sällsynta som munskyddsbärare, kanske de borde uppskattas som de rariteter de är.

Vi hörsSkrattande
    Jag tycker jag hör av dig mest hela tiden genom språkröret som talar för er alla. Vad ni alla säger genom ihåligheterna är däremot... Ja, det är ungefär lika intressant som att Padirac tydligen anser att fickpingis är en erotisk fantasi. 

Hoppas inte. Men men, oddsen för det är ju som de är. 
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    klyban skrev 2021-09-07 18:24:19 följande:

Det är ett resultat av att tex du vägrar inse forskningen är delad som en solfjäder, en dag kanske vi kommer till fakta.
    Men är ledsen och säga, vi är inte där än med fakta om munskydd och det vet du ju redan.

Ja, klyban. Det har du förmodligen rätt i. Padirac anser att fickpingis är en erotisk fantasi som ett resultat av att exempelvis jag vägrar att inse att alla forskningssolfjädrar är delade. Det verkar rimligt. 

Huvudet. Spiken. Och det vet ju du/alla redan. 
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    klyban skrev 2021-09-07 19:59:04 följande:

Vet inte varför du pratar om sex för, och inte hjälper det dig och den delade forskningen om munskydden som är sprid som en solfjäder.

Man uppnår konsensus när man har upprepat forskningen och vet hur det ska gå till.
    Och självklart komemr forskningen vara delad, då det är inte så enkelt att bara sätta på ett munskydd.
    Så mycket vet vi redan.

Och det bästa är, oavsett hur det går om munskydd, så står jag där med fakta som man lyckats upprepa och veta varför det fungerar.

Jag vet inte varför du pratar alls och verkligen inte varför du riktar dig till mig. Att du skulle "stå där" med fakta inom något som helst område håller jag för helt uteslutet. 
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    klyban skrev 2021-09-23 11:02:22 följande:

Denna dödar flera hundra sidors diskussion och från spottade på strategin, och nu tittar man med en förundran på den samma.
    Dock så började det tungt, då vi hade en tidig och bred initial smitta innan strategin kom på plats och som sedan dess varit på plats i olika nivåer.

På jobbet kommer dom inte lyfta restriktionerna 29:e, utan kommer avvakta nån månad till.

Jag tittar sannerligen med förundran på strategin. Det har jag gjort hela tiden. 
  • Pope Joan II

FHM är som de är. 

"Du som inte är fullvaccinerad mot covid-19 bör ta särskild hänsyn till personer i riskgrupp och personer som är 70 år och äldre. Du bör vidta försiktighetsåtgärder för att undvika att du själv blir smittad och för att undvika spridning av covid-19. Du bör därför, när det är möjligt:

hålla avstånd till andra människor, och
    särskilt undvika nära kontakter med personer i riskgrupp och personer som är 70 år och äldre.

Dessa råd gäller inte för personer under 18 år eller för personer som av medicinska skäl rekommenderats att inte vaccinera sig mot covid-19."

• Pope Joan II
    klyban skrev 2021-10-02 11:38:26 följande:
    Vad skedde sen, eller inget beslut kommit än?
    Du får väl lära dig att googla istället för att förvänta dig att alla andra ska göra det åt dig och berätta för dig vad du tycker dig behöva veta för att därefter repetera din egen version av saken i all oändlighet. Det är väl det minsta man kan begära av en person som talar om för alla andra att de "vackert får vänta" medan han själv tillåter sig alla möjliga och omöjliga spekulationer om "leveranstider på virus" och annat märkligt. 
  • Pope Joan II
    klyban skrev 2021-10-02 11:48:40 följande:

Vad tänkte jag på och fråga en som visste, men inget skedde då med anmälan och lades ned är då slutsatsen!

Intressant att du börjar prat om annat och Norges och Sveriges lättande på restriktionerna och som fortfarande inte nått den tidpunkt att man kan räkna i fakta.

Det är en leveranstid på sån fakta, då ingen vet vad den är än.

Dock så hade det varit enkelt för dig och berätta avgjort, ej avgjort än, nedlagt eller vad nu mer för scenarier som kan vara aktuella där.

Ditt svar tyder på att det blev nedlagt, så får tacka för det svaret.

Mitt svar betyder det som står i mitt inlägg - lär dig googla och sluta förvänta dig att andra ska förse dig med information.
  • Pope Joan II
    klyban skrev 2021-10-02 12:10:19 följande:

Jag ger information och ibland får man information, ett evigt kretslopp.

Min slutsats står kvar med ditt svar, och pga om det hade fortsatt så hade du berättat detta då det passar med din kritik emot pandemin.

Nu när det saknades, så...

Mycket intressant läkemedel ifrån Merck och molnupiravir, som halverar problemen med COVID-19 efter 30dagar med den medicinen, där placebo fick en dubbelt så mycket problem efter 30 dagar.

Och nu arbetar man på att snabbt godkänna detta och enligt gällande regler för godkännande.

Nej, det gör du inte. Men visst är du ett evigt kretslopp, det kan vi absolut vara överens om. Inte av de skäl du själv tror dock.
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin