• klyban

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

pyssel skrev 2020-10-17 16:52:12 följande:
    Nej det är dina påståenden och uppmaningar till mig som saknar både grund och relevans. Backa till augusti.

Alla ser att du varken klarar
    -kritik
    -tillsägelser om att åtminstone läsa innantill
    -häcklande tillbaka
    Det "värsta" är att du är helt oförmögen att skilja dessa åt. Hade du kunnat det, hade du slutat fråga. Det hade varit glasklart för dig vad du inte kan se nu, men ändå fortsätter att projicera. Du åkte av vägen i en sväng någon gång i augusti, innan körde du i alla fall i vägrenen. Så som trådar brukar vara med dig.

Det är mer givande att åskådliggöra dina bekymmer att diskutera, än att försöka diskutera ett uns av topic. Det sista går åt fanders vareviga gång jag försökt, genom ditt ständiga förstörande av diskussionen och påhitt om vad som sägs och avses.

Varför tror du att kvinnor är kära i dig när de pekar ut dina felaktiga angrepp? "Är frågan för svår för dig? Vi har ännu inte fått ett svar." Vad har dina vanföreställningar om både diskussionen och förälskelser med COVID-19 att göra?

Eller skit i att läsa ovanstående förresten, det kan du ju ändå inte. Kort och gott: - ** ** *** * *******?

Hmm, detta inlägg avhandlade inte heller dessa beräkningar som du pratade om , du vet, denna miljon plus en miljon till.
    Fabulerade du dessa miljoner?
    Undrar då du inte ville kännas vid dom längre, hur kommer det sig Solig

• klyban
    Pope Joan II skrev 2020-10-17 19:02:24 följande:
    Ja, nu är ju inte du drabbad av klyban så det är väl lite lättare att ha en skön inställning till det hela då antar jag. Du kan ju skriva vad du vill om vad du vill - det är inte dig han förföljer med sina eviga repetitiva "frågor" och kommentarer. Det är inte dig han vill "utbilda", eller hur? Han kommer inte att citera ditt inlägg här ovan och fråga om det har "nått" med covid-19 att göra. 

Men du kan väl svara på varför du - i fler än ett enstaka inlägg - föreslagit att jag skulle hysa en hatkärlek för klyban?

Vad har min person med COVID-19 och göra?
    Har nått du skriver nått med COVID-19 och göra?
    Och ja, i så fall vad?

• klyban
    Pope Joan II skrev 2020-10-17 19:36:20 följande:
    Jag gör det i perioder men har svårigheter att låta bli att provoceras av honom när han - helt utan att begripa något - överlägset låter meddela att han ska "utbilda" mig och dylikt. Men mest av allt så stör det nästan ihjäl mig att han svarar på absolut allt oavsett om han förstått något eller inte - hade han inte varit en manisk storpostare i mängder av trådar så hade det förstås varit väldigt mycket enklare att ignorera honom helt. 

Ja, ibland får jag hjälpa dig med en del fakta du glömt kring COVID-19.
    Och mina inlägg är sakliga i alla fall.

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-10-18 15:07:52 följande:
    Är det sakligt att upprepade gånger påstå att vissa glömmer viss uppenbar fakta (dvs idiotförklara)?

Om man till exempel fått upprepat för sig vad den Svenska COVID-19 strategin är och har missat detta då det upprepats i varje PK jag sett.
    Så kan man undra hur man kan glömma av en så övertydlig sak som upprepats så många ggr.

• klyban
    Anonym (ABC) skrev 2020-10-18 15:54:10 följande:
    Förstår du skillnaden mellan följande två påståenden?

Sveriges strategi är flockimmunitet

och

Vissa människor tror att Sveriges strategi är flockimmunitet

Jag vet redan Sverige strategi är, då de upprepar den på PK var gång jag hört.

Den dagen de ändrar den strategin så kan vi ha en diskussion om den nya i så fall.
    Dock är en sak säker, Sverige har ingen flockimmunitet strategi.
    Och om det vore strategin också, så vore det den sämst genomförda någonsin.

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-10-19 19:41:14 följande:
    Tydligen en forskare i etnologi på Lunds universitet, som tidigare forskat om tex feministisk utrikespolitik och har fått stipendium från svenska regeringen bl.a.
    Artikeln innehåller en mängd dåligt underbyggt tyckande och slutsatser, inte speciellt seriöst tycker jag. (OT, ingen lysande engelska heller).
    Är det nått som är oklart för dig med vad Sveriges strategi är?
  • klyban
    pyssel skrev 2020-10-20 17:21:24 följande:
    Föga förvånande att du projicerar när något ter sig oklart för dig. Där skulle man kunna säga "går från klarhet till klarhet".

Är det texten som förklarar vad den Svenska strategin är som du pratar om här?
    Och inte beräkningarna som jag inte kunde?

På vilket sätt förklarar inte den Svenska strategin?
    Och vad är det jag projicerar om den Svenska strategin som man upprepat i var PK jag sett?
    Är detta som beräkningar och att du inte har ett svar, eller har du ett svar om vad dessa beräkningar är än?
    Känns som detta komemr bli nya du undviker och svara på som med beräkningar, som vi nu vet inte hade någon grund.(Så lustigt det kan bli faktiskt)

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-10-20 18:15:00 följande:
    Vet du vad virus är?

Svara du på frågan som var relevant, och texten var given till oss för den förklarar strategin bra.
    Så man ställer sig frågan om vad exakt är det i denna text som är fel om den Svenska strategin som man har upprepat var PK jag sett?

Eller kanske du inte var medveten om att länken skulle förklara vad den Svenska strategin var, du borde vara medveten nu och vi får se om svaret reflekterar nått över detta och vad som inte är förklarat med den Svenska strategin i den länken.

• klyban
    pyssel skrev 2020-10-20 18:39:43 följande:
    Är det oklart för dig hur många som dött av COVID-19? Varför ser du inte PK? Jag rekommenderar dig att börja. Vad är det i den svenska strategin som är oklart för dig? Vad är det för beräkningar "fackfolk" i din närhet förser dig med? Hur många icke klargörande frågor, med självklara svar, kan liknas vid en obstruktion i luftvägarna? Kan man trappa ner på frågorna eller är det cold turkey som är den svenska modellen? Rekommenderar FHM (alt fackfolk i din närhet) handskar när en ny fråga dras ur ******, eller räcker det med avstånd?

Jag väntar fortfarande på den beräkningen med en miljon plus en miljon och vad det är för något.
    Försöka prata om annat med dessa beräkningar vet du jag aldrig kommer göra.

Resten vet jag inte riktigt vad det är svar på, är det nått om den Svenska strategin som andreaBD bifogade en länk om?
    Eller är det nått helt nytt i hopp om jag ska glömma av dessa beräkningar som jag inte skulle kunna men du aldrig berättar vilka de är.

Och om den Svenska modellen är flockimmunitet, så är nog det en av de mest misslyckade strategierna i världen, då vi inte ens är i närheten av någon flockimmunitet än.
    Håll i, håll ut, detta är inte sprinter lopp med COVID-19, utan ett M A R A T O N L O P P.

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-10-21 08:36:15 följande:
    Nu har du glömt igen att detta är ett faktadrivet maratonlopp och inget ad hominem sprinterlopp. Situationen kommer att ändras och vi hade tidig initial smitta. Lyft blicken! Vi vet att detta var den hand som var oss given och COVID19 är inte luftburen. 

Länken förklarar Sveriges strategi, och eftersom du inte hade nått och säga om denna länk.
    Så antar jag bara att du inser den är rätt om strategin.

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin