FDFMGA skrev 2020-09-25 22:33:58 följande:
Intressant diskussion.
Ni som satt er in i influensans effekter - har ni någon uppfattning om hur stor underrapporteringen av dödsfall där den avlidne smittats av influensavirus är?
Och vilken koppling gör ni till covid-19? Själv ser jag egentligen ingen alls, mer än möjligen att dödligheten kommer att bli ovanligt låg den här säsongen, dels på grund av smittskyddsrekommendationerna och dels på grund av att många sköra äldre redan har gått bort i covid-19.
Men så vet jag egentligen ingenting om influensa - mer än att jag och min dåvarande blev fullständigt sänkta av ett ovanligt elakt influensavirus för ett tiotal år sen, ibland kan det kännas som jag inte riktigt återhämtat mig än - typ, kronisk influensa.
Mycket stort, men vilka de verkliga siffrorna är är svårt med det låga antal testade fall och ens kunna bli en i statistiken.
Såg siffrorna låg endast på 10000-25000 bekräftade fall i labb.
Nä, ingen direkt koppling till COVID-19, endast för förstå många dör av influenser även när de är väldigt milda.
Jag hört dessa 3500-5000 många ggr genom åren, men sen när man ser den statistik som är tillgänglig, så inser man det är beräkningar.
Sen om dessa beräkningar är låga, höga eller precis rätt, ja, det är svårt att utläsa med de få bekräftade fall man har att arbeta med.
Intressanta är att dödligheten är allt ifrån 3-5% och uppåt tror jag(grävde inte så himla djupt i den), och det vet vi ju influenser inte har den dödligheten.
Dock intressant och se pope diskuterar helt plötsligt, ja, ända tills vi nådde dessa endast 10-25000 bekräftade fall.
För där såg det helt plötsligt ut som det blev tråkigt.