FDFMGA skrev 2020-10-11 09:40:13 följande:
Ja, det är trist att influensers som Åkesson, Busch och Margaux Dietz så tydligt demonstrerar att smittskyddsrestriktioner inte gäller dem, bara andra.
I och för sig hade jag inte förväntat mig annat av Åkesson och Busch och Dietz vet jag inte mycket om.
Jag håller förresten inte med dig om att man ser fler munskydd nu än tidigare och att bärarna är bättre på att hantera munskydden nu. Det gäller åtminstone inte här i Stockholm där munskyddsbärandet är på väg att bli en mycket sällsynt aktivitet.
Fast så sent som igår så blev jag tvungen att backa för ett munskydd som ville prata hund med mig och eftersom hennes hund ville hälsa på min så tyckte munskyddet att typ en halvmeter var lämpligt samtalsavstånd.
Jag tror förresten att det är den första hundägare jag sett bära munskydd under hela pandemin, vilket indikerar att hundägare är ett förnuftigt släkte
Ja, det är trist att de ser sig själva stå över mängden och "vi" andra ska bara rätta sig efter vad deras dagens smak är.
Bor inte i Stockholm, så kan inte svara på hur det är där, men när man började höra smittan ökade lätt igen, så blev det en rätt markant ökning av munskydd, något som man inte såg innan.
Vi pratar inte om överdrivet många, men väl så många att man nu inte kan ta en tur i mataffären utan se någon använda munskydd.
Det gick faktiskt innan eller högst någon enstaka, vi kanske pratar om en ökning ifrån varit 1-5 hade skydd på sig, till 8-12 nu.
Men verkar också som att det inte ökar mer heller.
Haha, aldrig tänkt på hur hundägare bär munskydd
Det blir mitt nya uppdrag och kolla upp