• elliss

Vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?

Som frågan lyder undrar jag vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?

Ställer frågan då jag är intresserad av svaren, men också då jag har en vän som är med i olika dejting appar, men säger att han aldrig får "napp". Han säger att alla kvinnor ställer omöjliga eller för höga krav, att ingen visar intresse för honom pga av hans yrke, kanske utseende etc. Har försökt förklara att det nog inte handlar om det, utan annat kanske. Att folk inte är så ytliga och pengar kåta som han tror. Men.. har jag RÄTT eller FEL? 

Tacksam för svar av både män och kvinnor, är intressant hur båda könen svarar :)

• Svar på tråden Vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?
  • Anonym (JJ)
    Anonym (E.) skrev 2020-04-16 12:14:19 följande:
    6. Ursprung. Detta är så självklart att jag inte ens skrev det förut. Skulle inte kunna vara tillsammans med någon som inte hade nord-/västeuropeiskt ursprung och utseende
    Ha, det trodde jag med. Sedan föll jag pladask för en tjej som varken kan svenska, eller är blond, blåögd eller ljushyad.
  • Anonym (Oj...)
    Anonym (V) skrev 2020-04-16 10:28:08 följande:

Och de vill ha en man som också kan tjäna sina egna pengar...

Dessutom drivna och duktiga människor är attraktiva , även om man inte vill ha deras pengar utan man har egen.

Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Jag vill inte ha någon som ligger på soffan och lever på andra, jag behöver någon som tar sig runt ekonomiskt och som vill ha ungefär samma standard som jag.
  • Anonym (Oj...)
    Mandel skrev 2020-04-16 09:59:48 följande:

Fascinerande med tanke på att jag umgås med mycket bönder och ingen av dem är som din beskrivning av "bondig". I min värld är det mer raggarstuk. Typ Ronny & Ragge och de är ju verkligen inte bönder!

Därför jag skrev inom citationstecken, men vi kan döpa om det till "raggig". Men då kommer det väl nån riktigt tjusiga äkta raggare och har åsikter om det istället. Hmm... Inte vara "WT" då?
    Anonym (t) skrev 2020-04-15 22:29:25 följande:

Man kan tycka det men det verkar vara det att dom vill kunna visa upp en "lyckad" man. 

Japp, och det beror ju helt på hur man definierar lyckad... Undrar hur de gör om mannen får en kris, går från läkare till undersköterska och mår mycket bättre av det. Lämnar hon då?
  • Anonym (V)
    Anonym (Oj...) skrev 2020-04-16 13:43:59 följande:

Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Jag vill inte ha någon som ligger på soffan och lever på andra, jag behöver någon som tar sig runt ekonomiskt och som vill ha ungefär samma standard som jag.

Absolut inte. Men det vill väl kvinnor också...
  • Anonym (Oj...)
    Anonym (V) skrev 2020-04-16 14:38:11 följande:

Absolut inte. Men det vill väl kvinnor också...

Vad vill kvinnor också? Jag är kvinna, ifall du fått det om bakfoten.

Det finns väldigt många kvinnor UTAN pengar och status som vill ha en man med pengar och status. En del sätter till och med en lägsta gräns på vad han ska tjäna. En del hade tok-nobbat en sjukskriven man, eller arbetslös.
  • Anonym (N)

Rak och ärlig, omtänksam och snäll, barnkär familjefarstyp. Kärleksfull och visar känslor.

Jag har hittat min fantastiska man. :)

• Anonym (V)
    Anonym (Oj...) skrev 2020-04-16 14:48:48 följande:

Vad vill kvinnor också? Jag är kvinna, ifall du fått det om bakfoten.

Det finns väldigt många kvinnor UTAN pengar och status som vill ha en man med pengar och status. En del sätter till och med en lägsta gräns på vad han ska tjäna. En del hade tok-nobbat en sjukskriven man, eller arbetslös.

Det händer säkert , men hur vet du/jag/någon på FL vad kvinnor som nobbade TS kompis tjänar/har på sitt bankkonto?

Det finns också män som tok-nobbar sjukskrivna / arbetslösa kvinnor , och finns män som bara vill ha yngre barnlösa / snygga kvinnor trots att de har flera barn själva/äldre / inte så attraktiva.

Det är inte en typisk kvinnosak att ha orimliga krav utan handlar mer om individer.

Problemet är ofta att båda män och kvinnor har orimliga krav och blir därför nobbade.
  • Anonym (V)

Vilka kvinnor skriver din kompis till?

Det är rätt vanligt att en del man vill bara ha mycket yngre/snyggare kvinnor och just dessa kvinnor vill antingen inte alls ha äldre / mindre attraktiva män , eller så är de en viss typ av tjejer som jagar äldre rika män.

• Martinetto

Fem viktiga saker förutom att i viss mån dela mina värderingar och intressen
    -Nyfiken, intelligent och öppet sinne
    -ha god självkänsla, stark och distans till sig själv
    -självständig mentalt och ekonomiskt
    -vara lika fysisk som jag
    -rimligt fåfäng, ta hand om sig både fysiskt och psykiskt

vete tusan om det kan räknas som fem saker?

• Gnuggarn

Man 46 år

1) Vilja att kommunicera 
    2) Sexuellt aktiv med mig då :)
    3) Tränar och sköter om sin kropp, inge fett och sladder.
    4) Ha ett arbete/kunna försörja sig
    5)Viljan att utvecklas tillsammans

Har ett par till deal breakers men fick ju bara lista 5 st

Svar på tråden Vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?