Inlägg från: Anonym (Oj...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj...)

Vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?

Svårt...

1. Hygien.

2. Vettiga värderingar. Till exempel ta ansvar om man råkar göra någon på smällen, inte tycka det är coolt att slåss, ha en bra människosyn, vara okej med att kvinnan tjänar mer etc.

3. Inte vara "bondig". Alltså till exempel att ha jeans på begravning, dra skämt om att kvinnor inte kan köra bil, använda "bög" som skällsord, dricka hembränt, röka under fläkten, gå runt och fisa.

4. Vara kramig och mysig. Jag gillar fysisk kontakt.

5. Kunna tillfredsställa sexuellt.

• Anonym (Oj...)
    Anonym (t) skrev 2020-04-15 01:19:14 följande:

Din kompis har tyvärr rätt dom flesta kvinnor är rätt så statusfixerade. Dom flesta som skriver en profil har krav på bra jobb och liknande. Dejtingsidor är i alla fall så dom flesta där har krav på att man har pengar och att man är ambitiös och vill uppåt. Det är sällan populärt att man jobbar för att leva och att jobbet bara är för att kunna göra det man vill. 

Fattar inte det här med status och pengar. Kvinnor idag kan väl tjäna sina egna pengar??
  • Anonym (Oj...)
    Anonym (Memea) skrev 2020-04-15 16:13:16 följande:

Jag blir lite sorgsen av så låga önskemål som en grundläggande hygien. Det borde vara grundläggande för alla människor.

För mig är grundläggande att han tvättar snoppen när han kissat och skrubbar naglarna då och då. Detta krav har inte alla kvinnor, har jag noterat.
  • Anonym (Oj...)
    Anonym (V) skrev 2020-04-16 10:28:08 följande:

Och de vill ha en man som också kan tjäna sina egna pengar...

Dessutom drivna och duktiga människor är attraktiva , även om man inte vill ha deras pengar utan man har egen.

Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Jag vill inte ha någon som ligger på soffan och lever på andra, jag behöver någon som tar sig runt ekonomiskt och som vill ha ungefär samma standard som jag.
  • Anonym (Oj...)
    Mandel skrev 2020-04-16 09:59:48 följande:

Fascinerande med tanke på att jag umgås med mycket bönder och ingen av dem är som din beskrivning av "bondig". I min värld är det mer raggarstuk. Typ Ronny & Ragge och de är ju verkligen inte bönder!

Därför jag skrev inom citationstecken, men vi kan döpa om det till "raggig". Men då kommer det väl nån riktigt tjusiga äkta raggare och har åsikter om det istället. Hmm... Inte vara "WT" då?
    Anonym (t) skrev 2020-04-15 22:29:25 följande:

Man kan tycka det men det verkar vara det att dom vill kunna visa upp en "lyckad" man. 

Japp, och det beror ju helt på hur man definierar lyckad... Undrar hur de gör om mannen får en kris, går från läkare till undersköterska och mår mycket bättre av det. Lämnar hon då?
  • Anonym (Oj...)
    Anonym (V) skrev 2020-04-16 14:38:11 följande:

Absolut inte. Men det vill väl kvinnor också...

Vad vill kvinnor också? Jag är kvinna, ifall du fått det om bakfoten.

Det finns väldigt många kvinnor UTAN pengar och status som vill ha en man med pengar och status. En del sätter till och med en lägsta gräns på vad han ska tjäna. En del hade tok-nobbat en sjukskriven man, eller arbetslös.
Svar på tråden Vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?