• Anonym (V)

Vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?

Jag tror du har rätt när det gäller just dejtningsidor/ appar. Men de flesta har inte samma krav i verkligheten där kemin / attraktionen / personligheten spelar större roll.

Jag nätdejtar inte , har aldrig gjort , men skulle jag göra det skulle jag också välja någon men bra utbildning , jobb , o.k. ekonomi osv. , ser trevlig ut på bild...

Man måste ju sortera bort en del , rimligt att välja dem som verkar attraktiva i teorin.

Och din kompis? Söker han medvetet oattraktiva , lågutbildade och fattiga kvinnor för att vara trevlig?

• Anonym (V)
    Anonym (Oj...) skrev 2020-04-15 11:43:55 följande:

Fattar inte det här med status och pengar. Kvinnor idag kan väl tjäna sina egna pengar??

Och de vill ha en man som också kan tjäna sina egna pengar...

Dessutom drivna och duktiga människor är attraktiva , även om man inte vill ha deras pengar utan man har egen.
  • Anonym (V)
    PH76 skrev 2020-04-16 09:26:46 följande:

Jag säger , hellre en lika mysig tjej fast med en ok lön och ordnad ekonomi. Jag har aldrig förstått de där konstiga jämförelserna som du och andra använder, tror du verkligen att världen ser ut så?

Det handlar inte om att jag måste åka på någon lyxsemester utan att jag ser på det långsiktigt i form av delar boende och allt sådant. Jag har ett till krav kom jag på, hon behöver ha egna barn också, och inte vilja ha fler.

Jag håller med , man kan vara mysig och ha ett o.k. ekonomi , men då krävs att den andra personen har lika mycket att erbjuda...

På andra sidan man kan bara välja människor som vill ha en , så vissa människor ( oftast män ) väljer hellre en snygg men arbetslös tjej , om de inte kan få en snygg tjej med jobb än en oattraktiv tjej med bra jobb.
  • Anonym (V)
    Anonym (t) skrev 2020-04-15 01:19:14 följande:

Din kompis har tyvärr rätt dom flesta kvinnor är rätt så statusfixerade. Dom flesta som skriver en profil har krav på bra jobb och liknande. Dejtingsidor är i alla fall så dom flesta där har krav på att man har pengar och att man är ambitiös och vill uppåt. Det är sällan populärt att man jobbar för att leva och att jobbet bara är för att kunna göra det man vill. 

Män är ofta lika ytliga , men de bryr sig mer om utseende än pengar.

Så ingen skillnad egentligen.
  • Anonym (V)
    Anonym (Oj...) skrev 2020-04-16 13:43:59 följande:

Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Jag vill inte ha någon som ligger på soffan och lever på andra, jag behöver någon som tar sig runt ekonomiskt och som vill ha ungefär samma standard som jag.

Absolut inte. Men det vill väl kvinnor också...
  • Anonym (V)
    Anonym (Oj...) skrev 2020-04-16 14:48:48 följande:

Vad vill kvinnor också? Jag är kvinna, ifall du fått det om bakfoten.

Det finns väldigt många kvinnor UTAN pengar och status som vill ha en man med pengar och status. En del sätter till och med en lägsta gräns på vad han ska tjäna. En del hade tok-nobbat en sjukskriven man, eller arbetslös.

Det händer säkert , men hur vet du/jag/någon på FL vad kvinnor som nobbade TS kompis tjänar/har på sitt bankkonto?

Det finns också män som tok-nobbar sjukskrivna / arbetslösa kvinnor , och finns män som bara vill ha yngre barnlösa / snygga kvinnor trots att de har flera barn själva/äldre / inte så attraktiva.

Det är inte en typisk kvinnosak att ha orimliga krav utan handlar mer om individer.

Problemet är ofta att båda män och kvinnor har orimliga krav och blir därför nobbade.
  • Anonym (V)

Vilka kvinnor skriver din kompis till?

Det är rätt vanligt att en del man vill bara ha mycket yngre/snyggare kvinnor och just dessa kvinnor vill antingen inte alls ha äldre / mindre attraktiva män , eller så är de en viss typ av tjejer som jagar äldre rika män.

Svar på tråden Vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?