• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-08-13 17:03:21 följande:

Nej, jag försöker hålla mig till fyra koppar i alla fall.

Jo, det är kul. Jag gillar dialekter. .

Haha, nej, den skulle ändå inte få plats i min lägenhet ändå. :-P.

Den ursprungliga frasen låter:" Hej och välkomna till Hajk. Idag ska vi prata om ris, men inte om viket ris som helst utan om klitoris". Fast jag ville censurera det kan finnas känsligt folk här. :-P.

Dialekter är roligt. Och språket öht.

Ha ha nuuuu fattar jag...omg!
  • Mortiscia80
    flygrl skrev 2020-08-13 16:50:45 följande:
    Ha ha USA är fantastiskt jue. Helt skamlösa!

Fast jag gillar USA och trivdes bra när jag va i NYC. Men det är ett stort land och jag skulle villa se mer av det, särskilt som väl NYC inte är så representativt för USA va jag förstått.

Flytande smör? Blir inte mackorna svåra att käka då?

Men blixtlås i kläderna låter ju iofs praktiskt. Eller hur menade du?

Oj, då är du verkligen en kreativ person med typ en levande bok inom dig som bara vill ut och ner på pappret eller HDn eller whatever. Men det kan kanske bli för mycket av det goda så paus då och då från skrivandet låter ju klokt.

Jag lever iofs in mig väldigt i böcker jag läser eller filmer jag ser. Har aldrig förstått mig på dom som säger ?Men det är ju bara en film/bok?...

Ja, sömn är viktigt på flera sätt för både kropp och själ och det betyder så mycket för mig få sova ut ordentligt mellan varven. Jag mår bättre helt enkelt.

Har just börjat på Blodsband av Edvard Fenvik, en svensk kriminalroman. Har inte kommit så långt än så kan varken rekommendera eller avråda. Kan återkomma längre fram.
    Det enda jag skulle vilja se av NY är Central Park :D Men annars finns det så mycket att se så det är svårt att välja... 

Jo de hade smöret och blixtlåsen för att det inte skulle vara så besvärligt x) Jag minns inte så mycket av maten men reagerade iaf inte på att det var torrt eller så, men jag tror inte det var samma konsistens riktigt som det vi har till stekpannorna.

Böcker kan förändra liv! Man kan ju bara se historiskt på alla personer, och fortfarande i nutid, som blivit förskjutna eller till och med avrättade för sina texter, bokbålen och annan censur av "farlig" litteratur. En bok är inte alltid bara en bok. Ibland kan det vara ett helt manifest, men många gånger kan den "bara" vara helt världsomvälvande för läsaren.

Du får återkomma senare då ;)
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-08-13 17:09:58 följande:
    Dialekter är roligt. Och språket öht.

Ha ha nuuuu fattar jag...omg!
    Jag sa ju det. :-P.  Haha, tror dock aldrig han sa just det i programmet. :-P.
  • Mortiscia80
    flygrl skrev 2020-08-13 17:01:25 följande:
    Det kanske slutar med att jag försöker köpa den av dig. :P
    Haha vi kanske måste ha auktion i tråden om det finns fler intressenter :D
  • Litenmenhård

Nej, nu har jag nog suttit här tillräckligt för idag.

• JonasSa
    flygrl skrev 2020-08-12 22:54:31 följande:
    Man kanske kan se det som vi går i skift här i tråden. Just nu håller ju du och jag ställningarna tex.

Jag är ju uppvuxen i en stor familj med fullt kaos ibland och där man lagade och åt måltider tillsammans men har faktiskt kommit på att det är sjysst att fixa nåt gott på egen hand med och avnjuta det i sin ensamhet. Kollar gärna i kokböcker och mattidningar när jag käkar nåt gott.

Individer är vi alla. Med olika sidor.

Och ja, oavsett va andra tänker och tycker är jag faktiskt född här och vill gärna se mig som...tja...svensk. På nåt vis iaf.

Då kanske vi båda drar och badar i helgen. :P
    Och nu är jag här en kortis. Kommer dessutom att inte vara här så mycket i helgen då jag ska umgås irl.

Jag har en bror så det var inte kaos, men r hur du menar.

Du är svensk, inte blatte. Då är vi överens.Solig

Japp, fast sannolikt på olika ställen. Badar du själv eller med kompisar?
  • Litenmenhård

*Kikar in en snabbis innan läggdags*.

• Liindsi

Oj oj nu var det mycket att läsa ikapp igen :D

Första jobbveckan efter 6 månaders sjukskrivning och jag är helt däckad efteråt. Förhoppningsvis kommer jag in i lunket igen. Så dumt att somna i soffan efter jobbet för då kan jag inte sova på natten. Ska bli skönt med helg, snart snart ledighet. Då ska jag väl hinna läsa ikapp lol

• Mortiscia80
    Liindsi skrev 2020-08-13 20:44:32 följande:

Oj oj nu var det mycket att läsa ikapp igen :D

Första jobbveckan efter 6 månaders sjukskrivning och jag är helt däckad efteråt. Förhoppningsvis kommer jag in i lunket igen. Så dumt att somna i soffan efter jobbet för då kan jag inte sova på natten. Ska bli skönt med helg, snart snart ledighet. Då ska jag väl hinna läsa ikapp lol

Hoppas du mår bättre nu då? Hur kändes det att komma tillbaka till jobbet?
  • Liindsi
    Mortiscia80 skrev 2020-08-13 20:54:12 följande:

Hoppas du mår bättre nu då? Hur kändes det att komma tillbaka till jobbet?

Tack, jo det går åt rätt håll :) Är bara tillbaka på deltid, men det räcker gott och väl för nu.

Det är både och, skönt att komma tillbaka till en vardag. Men samtidigt lite rädd att falla tillbaka I utmattning, jag har varit lite dålig på att sätta gränser på jobbet. Men med kortare pass känns det som om min hjärna hänger med även om jag kraschar efter jobbet. Jag får ha tålamod med mig själv och minska kraven. :)
Svar på tråden Här är vi alla vänner.