• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård
    Cinnamonbun skrev 2020-08-13 09:40:22 följande:

Jag måste skriva av mig. Var ute och sprang tidigt imorse och brukar stoppa på ett ställe där det är gräs och buskar och köra lite styrka. Hög musik i öronen. Plötsligt ser jag i ögonvrån att det står en man i en buske några meter ifrån. Han står där och stirrar på mig när jag ligger på gräset och gör situps. Så jävla störd jag blir. Överraskad och arg. MEN jag säger inget utan springer bara därifrån! Det stör mig ännu mer nu! Att jag inte sa något. Men det lär ju finnas tre reaktioner kroppen instinktivt drar till med när den anar fara. Fight, Flight eller Freeze. Den här gången blev det Flight. Irriterande. Någon som känner igen sig?

Sting like a bee, run like a donkey, kan funka. .
  • Litenmenhård

Torstens biografi blir kort, men ni vet hur jag brukar skriva: Jag brukar ju skriva så mycket som möjligt med så lite som möjligt.

• Mortiscia80

Jag måste skriva av mig. Var ute och sprang tidigt imorse och brukar stoppa på ett ställe där det är gräs och buskar och köra lite styrka. Hög musik i öronen. Plötsligt ser jag i ögonvrån att det står en man i en buske några meter ifrån. Han står där och stirrar på mig när jag ligger på gräset och gör situps. Så jävla störd jag blir. Överraskad och arg. MEN jag säger inget utan springer bara därifrån! Det stör mig ännu mer nu! Att jag inte sa något. Men det lär ju finnas tre reaktioner kroppen instinktivt drar till med när den anar fara. Fight, Flight eller Freeze. Den här gången blev det Flight. Irriterande. Någon som känner igen sig?

Så obehagligt! :o Det var nog lika bra att du bara gick därifrån, en konfrontation hade nog inte lett till något bra ändå. Arga blickar kommer man långt med ;)
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-08-13 10:05:02 följande:
    Hahaha!! :D
    Litenmenhård skrev 2020-08-13 10:08:03 följande:

Torstens biografi blir kort, men ni vet hur jag brukar skriva: Jag brukar ju skriva så mycket som möjligt med så lite som möjligt.

En född låtskrivare med andra ord ;)
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-08-13 10:42:03 följande:

Mortiscia80 skrev 2020-08-13 10:42:03 följande:

Haha, kanske. Har ju skrivit några låtar och så där.

16 A5 sidor blev det med Torsten. Ska skriva in de på datorn nu. .

• flygrl

Hej alla, what?s up? Är faktiskt ledig idag och lyckades sova ut ordentligt. Lite mulet men rätt varmt ändå så sitter på balkongen med sen frukost.

• Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-08-13 11:23:00 följande:

Hej alla, what?s up? Är faktiskt ledig idag och lyckades sova ut ordentligt. Lite mulet men rätt varmt ändå så sitter på balkongen med sen frukost.

Tja. . Gött att vara ledig. Speciellt i det här fina vädret. Bra att du har fått sova ut. .
  • flygrl

Usch va obehagligt! :/ Men kanske lika bra att springa därifrån, att sätta sig i säkerhet. Som Mortiscia80 skrev vet man inte hur en sån konfrontation slutat. Fast kanske kan du tipsa polisen nu i efterhand på 11414 så dom får kännedom om den där mannen och var han håller till. En sån där typ kan väl va allt från obehaglig men ändå rätt harmlös till en person som kan tänkas gå längre med sina handlingar typ våldtäkter så då kan det va bra att polisen känner till honom.

Och det är lätt att säga att man ska agera rådigt i hotfulla situationer när man inte vart där så döm inte dig själv utan tänk att du nog faktiskt gjorde rätt och klarade situationen på ett bra sätt. Har själv vart i hotfulla situationer och även utsatts för våld och ja, man reagerar inte alltid som man efteråt önskat och börjar kanske anklaga sig själv men det leder ju ingen vart. Ska nån skuld läggas så ska den läggas på förövaren och ingen annan. Utan honom hade du haft en 100% skön löprunda som alla andra gånger.

Så försök va snäll mot dig själv nu...
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-08-13 10:05:02 följande:

Sting lika a bee and kick like a horse (mot en viss kroppsdel) hade också vart en variant. Fast tycker nog Cinnamonbun gjorde rätt som drog därifrån i stället.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-08-13 11:54:51 följande:
    Sting lika a bee and kick like a horse (mot en viss kroppsdel) hade också vart en variant. Fast tycker nog Cinnamonbun gjorde rätt som drog därifrån i stället.
    Jo, det tycker jag med. 
Svar på tråden Här är vi alla vänner.