• Anonym (Varför tjugo år yngre?)

Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?

Varför har 40 åriga singelmän på datingsite önskad preferens på tjej så lågt som 22 år ?

• Svar på tråden Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?
  • Wagner
    Anonym (FiF) skrev 2020-03-11 11:02:14 följande:

40-åringarna börjar bli gubbsjuka, vill återuppleva sina år då de var runt 20, samt stoltsera inför kompisar med en trofétjej som förvisso kostar dem en hel del Chanelväskor och några Blahniks och Jimmy Choo.

Så kan det säkert vara i vissa fall. Men vad är det för fel med det?
  • Bjoer
    Anonym (LB) skrev 2020-03-11 11:07:47 följande:
    Samma här. Min pojkvän är 20 år äldre än mig. Vi har varit tillsammans i 2,5 år nu. Vi har mycket gemensamt, samma humor och vi har alltid så roligt ihop! Vi har inte ens tänkt på åldern. Vi är väldigt kära och älskar varandra väldigt mycket. Så himla trött på alla fördomar folk har.
    Du har inte tänkt på åldern. Han har garanterat gjort det. Som nått positivt då.
  • Anonym (glad)
    Anonym (Varför tjugo år yngre?) skrev 2020-03-10 13:17:01 följande:

Varför har 40 åriga singelmän på datingsite önskad preferens på tjej så lågt som 22 år ?

Varför inte? 
  • Wagner
    Samma här. Min pojkvän är 20 år äldre än mig. Vi har varit tillsammans i 2,5 år nu. Vi har mycket gemensamt, samma humor och vi har alltid så roligt ihop! Vi har inte ens tänkt på åldern. Vi är väldigt kära och älskar varandra väldigt mycket. Så himla trött på alla fördomar folk har.
    Ja, folk är mkt inskränkta här på FL, i regel, och åldersfixerade.
  • Anonym (glad)
    Anonym (FiF) skrev 2020-03-11 11:02:14 följande:

40-åringarna börjar bli gubbsjuka, vill återuppleva sina år då de var runt 20, samt stoltsera inför kompisar med en trofétjej som förvisso kostar dem en hel del Chanelväskor och några Blahniks och Jimmy Choo.

Varför vill 22-åriga tjejer vara med 40-åriga män? Ungefär samma sak. Båda kvinnor och män kan bli intresserade av både yngre och äldre.Men de flesta vill vara med någon kring deras ålder +- 5år.
  • Anonym (Feminin)

Självklart är kärleken blind för ålder men på vissa dejtingsidor är det rätt tydligt hur gubbsjuka många män i medelåldern är när dom själva är 45 men söker kvinna i spannet 18-40. Det skickar en rätt tydlig signal att man inte är värst seriös i sin jakt på kärlek och att man har fördomar om kvinnor i sin egen ålder. Kvinnor som likt deras ex-fruar som har burit på barn som satt spår på deras kroppar. Borde anses som vackert.

Allt är inte utseende o kroppar i attraktion, men tydligen är det så för män.

Men det är väl dagens slit o släng mentalitet.

Kanske vänder nu med loppis och hållbarhetstrenden ?????????

• Anonym (glad)
    Anonym (Feminin) skrev 2020-03-11 13:24:56 följande:

Självklart är kärleken blind för ålder men på vissa dejtingsidor är det rätt tydligt hur gubbsjuka många män i medelåldern är när dom själva är 45 men söker kvinna i spannet 18-40. Det skickar en rätt tydlig signal att man inte är värst seriös i sin jakt på kärlek och att man har fördomar om kvinnor i sin egen ålder. Kvinnor som likt deras ex-fruar som har burit på barn som satt spår på deras kroppar. Borde anses som vackert.

Allt är inte utseende o kroppar i attraktion, men tydligen är det så för män.

Men det är väl dagens slit o släng mentalitet.

Kanske vänder nu med loppis och hållbarhetstrenden ?????????

Jag ser inte problermet i det. Många män gillar yngre kvinnor, och de tär säkert biologiskt iom att yngre kvinnor är väl mer fertila eller? Jag gillar själv äldre kvinnor.
  • Gameofthrones

Visst är det mkt åsikter om åldern. Jag är bara nöjd med livet för oss. Min make har också humor, älskar den! För jag är själv ganska tråkig, min make säger lättroad!
  • Gameofthrones

Kan säga såhär mkt ni kvinnor som tänder på yngre män.? Det är precis samma sak. Kvinnor ser nog på yngre män utan att erkänna för sig själv.

Detta är ren avundsjuka, ibland är det av en slump man träffas och stannar i livets skede.

Min man är rolig, umgås med barnen, hämtar, lämnar skolan, träningar. Han är ingen gubbe

• Anonym (L)

När jag var mellan cirka 16 - 23 år var det ofta män i min pappas ålder som raggade på mig och mina tjejkompisar. Vi tyckte att det var helt sjukt äckligt såklart. Varför raggar gubbar på tjejer som skulle kunna vara deras döttrar?

Sen avtog det rätt markant efter 25. Det säger väl rätt mycket, dvs de går endast efter det unga utseendet.

Om jag ska generalisera så tror jag att män går mest på utseende. Kvinnor vill att man ska ha liknande värderingar, kunna ha intellektuella diskussioner, kunna skratta och skoja ihop osv.

Sen upplever jag även att många kvinnor får en nytändning runt 40. De tunga småbarnsåren är över, man har mer tid för sig själv igen. Kvinnan vill hitta på saker; utflykter, resor, kurser. Mannen har då oftast fastnat djupt ner i soffan och är ointresserad av det mesta, så kvinnan får göra alla upplevelser med en väninna.

Svar på tråden Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?