• Anonym (glad)

Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?

Anonym (Varför tjugo år yngre?) skrev 2020-03-10 13:17:01 följande:

Varför har 40 åriga singelmän på datingsite önskad preferens på tjej så lågt som 22 år ?

Varför inte? 
  • Anonym (glad)
    Anonym (FiF) skrev 2020-03-11 11:02:14 följande:

40-åringarna börjar bli gubbsjuka, vill återuppleva sina år då de var runt 20, samt stoltsera inför kompisar med en trofétjej som förvisso kostar dem en hel del Chanelväskor och några Blahniks och Jimmy Choo.

Varför vill 22-åriga tjejer vara med 40-åriga män? Ungefär samma sak. Båda kvinnor och män kan bli intresserade av både yngre och äldre.Men de flesta vill vara med någon kring deras ålder +- 5år.
  • Anonym (glad)
    Anonym (Feminin) skrev 2020-03-11 13:24:56 följande:

Självklart är kärleken blind för ålder men på vissa dejtingsidor är det rätt tydligt hur gubbsjuka många män i medelåldern är när dom själva är 45 men söker kvinna i spannet 18-40. Det skickar en rätt tydlig signal att man inte är värst seriös i sin jakt på kärlek och att man har fördomar om kvinnor i sin egen ålder. Kvinnor som likt deras ex-fruar som har burit på barn som satt spår på deras kroppar. Borde anses som vackert.

Allt är inte utseende o kroppar i attraktion, men tydligen är det så för män.

Men det är väl dagens slit o släng mentalitet.

Kanske vänder nu med loppis och hållbarhetstrenden ?????????

Jag ser inte problermet i det. Många män gillar yngre kvinnor, och de tär säkert biologiskt iom att yngre kvinnor är väl mer fertila eller? Jag gillar själv äldre kvinnor.
  • Anonym (glad)
    Anonym (Qwerty) skrev 2020-03-11 16:40:05 följande:
    En normal 25-åring anser att folk över 40 är gamla oavsett om dom är man eller kvinna. Man har typ inget gemensamt med dom eftersom dom är närmare ens föräldrar i ålder än en själv och är dom det minsta normala har dom vanligtvis varit gifta och har minst ett barn och har man trillat illa och inte avskräcks av att håret börjar gråna och bli tunt och att dom börjar få hull på magen så brukar annars bagaget vara spiken i kistan. Men visst kan man ignorera allt sånt och bara se till plånboken så...
    Eller så ha lite mer i skallen och även se till personligheten, nåt som du inte nämnde alls.
  • Anonym (glad)
    Anonym (Qwerty) skrev 2020-03-11 22:15:28 följande:
    På mitt jobb finns flera singelmän mellan 35-50. Dom är mentalt smarta inom sitt område men socialt handikappade. Dom har bra löner men är inga snyggingar. En av dom har gjort flera desperata raggningsförsök på jobbets unga receptionister. Det har gett riktiga creepyvibbar och väldigt nära att HR blev inblandad.
    Aspergernördar med andra ord.
  • Anonym (glad)
    Anonym (visuell njutning) skrev 2020-03-12 01:22:37 följande:
    Det finns väl ingen som på allvar föredrar en 40-åring framför en 20-åring rent utseendemässigt? 
    Det var nog det fånigaste jag hört den här veckan! Finns ju massor av 40-åringar som är väldigt attraktiva medan det finns mindre attraktiva 20-åringar. Och var och en har ju sitt tycke och smak. Jag gillar äldre kvinnor framför yngre, rent generellt, men allt beror på hennes personlighet i slutändan. Om en kvinnas personlighet är intressant så blir hon snyggare. 
  • Anonym (glad)
    Anonym (Feminin) skrev 2020-03-12 11:11:03 följande:

Samtidigt ska man brottas med tankarna på att männen hellre leker med en oerfaren 20åring bara för dom har fastare och fräschare kroppar. Trist och väldigt avtändande.

Vi män som gillar mindre fasta kroppar finns. :) Det är synd bara att normen är fasta kroppar osv...
Svar på tråden Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?